• MarianneL

ÖTH enda grossist i Linköping?

Hej. Finns det flera grossister för snittblommor i Linköping? Någon som vet?

Och när har ÖTH öppet?

• Svar på tråden ÖTH enda grossist i Linköping?
  • cazan

Svarade i en annan tråd också, men ja det stämmer att det är den enda grossisten i stan.
    Men om man inte har företag och är registrerad kund får man inte handla där...

• MarianneL

Betyder det att man kan köpa hos grosisten endast om man är florist, eller kan alla företag köpa hos en grosist? Öfr m2b's pappa har företag, men det kanske måste vara något som har med blommor o göra, o inte vilket sorts företag som helst?

• cazan

Om inte företaget har någon koppling till blommor så kan man inte bli kund, och ska heller inte försöka... ÖTH är till för oss i branchen.

• ElinPierre

Men om man som företag har tex ett event och vill dekorera med blommor.. Får man inte köpa därifrån då heller??
    Sånt här är itnressant!

cazan skrev 2009-03-30 18:12:45 följande:
    Om inte företaget har någon koppling till blommor så kan man inte bli kund, och ska heller inte försöka... ÖTH är till för oss i branchen.
  • MarianneL

Okej. Bra att veta. Tack för era svar.

• cazan

Jo, men då har ju företaget en koppling till att behöva köpa blommor...eller hur?

• cazan

Alltså, om du menar att företaget "gör" event, inte bara en företagsfest för sig själva. Då får man ju köpa blommor och tjänster hos blomsteraffären som alla andra företag. Jag som florist åker ju inte till en matgrossist och handlar mat när jag fyller år bara för att jag har ett företag...

• MarianneL
    cazan skrev 2009-03-30 18:15:37 följande:
    Jo, men då har ju företaget en koppling till att behöva köpa blommor...eller hur?
    hehe så alla företag som vill ha en firmafest eller så, kan köpa, i teorin i alla fall, eller?

Vad klurigt...

Jag förstår att man vill skydda de florister som finns. Var i praktik hos en florist o det var svårt för henne ibland att få ihop det. Specielt eftersom vissa blommor är jättedyra i inköpspris, så ibland ifck hon ta mer för lite billigare blommor för att kompensera.

Men om man bara vill köpa storpack med snittblommor, för att göra själva bordsdekorationerna, vart är det bäst att köpa sånt?
  • ElinPierre

Nej men.. Hmmm.. Trixigt detta..
    Menade nog om företaget tex firar 10 årsjubileum eller nåt riktigt stort osv... Även om man inte har något med blommor att göra... Är du med?? vad gäller då?

tur att endel förstår mina flum-inlägg

cazan skrev 2009-03-30 18:17:20 följande:
    Alltså, om du menar att företaget "gör" event, inte bara en företagsfest för sig själva. Då får man ju köpa blommor och tjänster hos blomsteraffären som alla andra företag. Jag som florist åker ju inte till en matgrossist och handlar mat när jag fyller år bara för att jag har ett företag...
Svar på tråden ÖTH enda grossist i Linköping?