• Äldre 30 Mar 17:58
    27669 visningar
    8 svar
    -1
    8
    27669

    Blommor grossist i Stockholm?

    Ge fan i att försöka handla som privatperson hos grossisterna! Det är BRANSCHFOLKETS köpled, och springer ni där blir blomsterhandlarna ASFÖRBANNADE, ni tar nämligen brödet ur munnen på dem som ärligt vill försörja sig på sitt yrke.

  • Äldre 30 Mar 20:25
    #5

    Det tycker jag inte alls var något som borde göra en enda branschmänniska nöjd och glad!

    Den grossisten passar alltså på att ta inkomster från sina egna kunder. helt gräsligt!

    VARFÖR i allsindar ska jag som kund till dem vara trogen dem, inte handla svart av andra levernatörer och annat som förekommer, om de förutom till mig, också säljer till dem som ytgör MITT kundled? Jag saknar ord.


    MilosMamma skrev 2009-03-30 20:07:42 följande:
    När jag jobbade hos grossisten här i norrköping så gjorde vi så att alla blomsterasffärer hade sinba beställningar o även många kom in och plockade en kompletering, efter lunch fick vanliga företag komma och handla om, dom behövde blommor till en konferens elelr va som. Alla nöjda alla glada.
  • Äldre 30 Mar 20:40
    #7

    Nej, jag skyller inte detta alls på DIG på något sätt, men jag tycker resonemanget från grossistledet är helkonstigt och anser att de skulle överleva bättre om de lät sina kunder sälja varan vidare till sitt led, så de går bra och sedan kan handla ännu mer av sina grossister. man biter sig i svansen om man gör som du beskriver.

    (Vissa hotell har btw egna florister och då blir det en annan sak.)

Svar på tråden Blommor grossist i Stockholm?