• Birana

*Bröllopsresa*

Vi gifter oss i augusti och vill åka på vår bröllopsresa strax efter. Jag sitter och funderar på vart man skulle kunna åka eftersom vi har en sex åring med oss. Jag gillar äventyr och drömmer om Tanzania men som det ser ut nu blir vi tre på resan och då är det plötsligt lite svårare.
    Har ni tips på upplevelseresor? Jag är inte mycket för Thailand pga exploationen osv. Men gärna något som både är turistvänligt och fantastiskt!

• Svar på tråden *Bröllopsresa*
  • Hofsan

Inte för att vara sån men Thailand HAR väldigt mycket att erbjuda om man gillar äventyr. Åk söderut så kommer du få en härlig upplevelse. Tips Koh Lipe, Koh Ngai och Koh Mook. Inta alls exploaterat!

• Hofsan

Ps Dock regnar det ju en hel del där i aug.

• E11a

Klassisk guidad safari med en 6 åring är nog lite svårt.

Men vad sägs om Namibia. Vi ska dit i September och hyra en bil av Safari Drive och köra runt själva. Det kan nog en 6 åring också gilla. Ni kan ju göra dagsetapperna lagom långa. Vi kommer göra Namiböknen, Skelettkusten, Damaraland och sedan lite game viewing i Etosha.

www.safaridrive.com/index.htm

Eller lite mera barnvänlig safari i Sydafrika avslutat med sol och bad i Mosambique.

• vita drömmar

Vi var till Malta för två år sen. en helt mäktig ö! Borta från alla jobbiga turister. Där fanns mycket att se o för dem som ville ha ut lite mer av det fanns t.ex. dykning.

Svar på tråden *Bröllopsresa*