• vintag­e
    Äldre 28 Mar 15:52
    6325 visningar
    24 svar
    24
    6325

    Vart ska ni åka/vart var ni?

    Sitter o kollar runt lite efter bröllopsresemål. Vart ska ni åka eller har vart? Behöver tips.
    Vill ha både sol o bad och även stadsliv.

  • Svar på tråden Vart ska ni åka/vart var ni?
  • Pumpki­n
    Äldre 28 Mar 17:09
    #11

    Tripadvisor är ett bra tips för att försöka undvika sånt Vi hade absolut inga problem med såna saker på de ställena vi bodde på.


    Toblerone skrev 2009-03-28 17:06:49 följande:
    Hehe ja precis. Fast när jag var där med familjen när jag var yngre så "råkade" vi en natt ta in på ett riktigt skabbigt motell med kackerlackor och skitiga sängkläder/heltäckningsmatta. Det var riktigt vidrigt, så LITE får man nog betala ändå..
  • Sonja6­8
    Äldre 1 Apr 13:55
    #12

    Vi kommer inte att åka någon speciell stans. Så trista är vi, som har levt ihop i 10 år och har två små barn! Min m2b:s familj kommer till oss och de kommer från en stor stad i ett annat land och tycker att snö och friluftsliv är exotiskt. Vi ska därför åka iväg på 3 dagar för att åka slalom och längdskidor med dem. Har hyrt en stuga/lägenhet. Vi ÄLSKAR verkligen att åka slalom. Till sommaren åker vi nog hela familjen med barnen och solar någonstans vid Svara Havet. På hösten brukar jag och min m2b åka en långweekend till något nytt ställe (någon europeisk stad), UTAN barn. Så jag vet inte om något av detta kan kallas bröllopsresa. Det är lite svårt när man har småbarn att åka iväg själva en hel vecka, och nu när bröllopet är, har vi ju besök av hans familj, så därför åker vi iväg tillsammans med dem.

  • Joji
    Äldre 1 Apr 14:33
    #13

    Vi ska bila i USA!

    San Fran - Highway 1 - Santa Monica - Beverly Hils/Hollywood - San Diego - Las Vegas.

    Sedan avslutar vi med en vecka på Kauai, Hawaii.

  • GladaE­mma
    Äldre 1 Apr 14:35
    #14

    Vi åker till Samos i maj/juni

  • daniel och iris
    Äldre 13 Apr 18:21
    #15

    Tunisien :D

  • lipaj
    Äldre 13 Apr 18:22
    #16

    barcelona, äta,dricka,älska, shoppa

  • Sofink­a
    Äldre 13 Apr 18:23
    #17

    Malaysia 2 veckor i sept, det blir sol och bad på Langkawi och några dagar i Kuala Lumpur. Ska bli görskoj!

  • Lakrit­sbåten
    Äldre 13 Apr 21:40
    #18

    Förmodligen kryssning i Karibien + ett par veckor i USA.

  • Äldre 25 Jul 14:39
    #19
    Jag planerar att <a href="www.rentacarcroatia.hr/sv/platser/hyra-bil-kroatien/">besöka Kroatien</a> för min smekmånad nästa år, om allt visar sig ok :)


     

     
  • Äldre 25 Jul 15:11
    #20

    Vi gifter oss i augusti och åker en vecka till åland. Sen planerar vi nog en större resa när det är kallare i Sverige! :)

  • Äldre 25 Jul 15:26
    #21

    Beror på om det blir med barn eller ej. Blir det med barnböcker det nog Mallis, Kanarieöarna eller liknande. Åker vi själva blir det förmodligen någon grekisk ö som Santorini eller någon bad/stad som Barcelona :)

  • Äldre 27 Jul 21:14
    #22

    Toscana, Italien! <3 

  • Septem­berbru­d
    Äldre 7 Aug 13:13
    #23

    vi åker till new york Glad

  • Äldre 7 Aug 15:22
    #24

    Vi har precis bokat vår smekmånad!
    Gifter oss i Maj och åker därefter till Karibien i 3 veckor. Vi börjar med en vecka på ön Antigua som sägs ha fantastiska vita stränder, sedan åker vi vidare till den grönare ön St Lucia som har både fina stränder och häftig natur som bjuder på både vulkaner och regnskog och där skall vi stanna i två veckor. Skall bli härligt! :)

Svar på tråden Vart ska ni åka/vart var ni?