• SagansMamma

BRA och prisvärd fotograf i Sthlm/Uppsala??

Vi är jätte sugna på fotograf på vårt bröllop och skulle gärna ta emot tips på bra, prisvärda och framför allt lätta och trevliga fotografer i Sthlm/Uppsala området?!?!? :) :)

• Svar på tråden BRA och prisvärd fotograf i Sthlm/Uppsala??
  • soon and very soon

jag ska ha Kate Gabor gillar henne skarpt o har varit nöjd när hon fotat mina barn. Hon ligger prismässigt nånstans mittemellan.
    hon är super trevlig o lyhörd.

• Red Scarlet

Jag ska ha www.lindisima.se/, Linda Broström Cabrera. Jag tycker att hon tar fantastiska kort, och är duktig på efterarbetet. Hon är inte bland de billigaste men hon är klart prisvärd.

• lottis77

Har kollat i både Uppsala och Stockholm, och utbudet var ju absolut störst i Stockholm. Vilket egentligen är ganska så självklart. Fastnade till slut för jonaldifoto. Hos honom får man alla bilderna högupplösta på cd samt att han tar riktigt fina bilder. Kan vara värt att kolla upp! Han utgår från Vallentuna.

• SagansMamma

Åh jag gillade verkligen Linda Broström!!!! :)

Har du någon länk till hans hemsida, lottis77?? =)

• cake73

Jag gillar Ewa Jacobsson i Uppsala, hon tar fantastiska bilder. Tycker de är värda varenda krona.

• SagansMamma

Hett tips :) Ska genast spana in. Men - låter som kompispris? :)

• Red Scarlet
    supermygga skrev 2009-03-28 17:53:38 följande:
    Hej!I Stockholm finns ju Richard Andersson. Han är en mycket trevlig och duktig fotograf som har ett otroligt bra pris. Jag tror vi fick 126 REDIGERADE bilder, både färg och svart/vitt.Han var med en heldag med och gjorde porträtt, mingel och ceremoni-bilder.Han var även och träffade oss innan för att säkerställa våra önskemål och tittade på kyrkan.. (Det gjorde han helt gratis även fast vi bodde i Norrtälje..)Vi fick betala 4000kr, men det var förra sommaren.Ni hittar hans hemsida på www.rafoto.seSen har han även lite bröllopsbilder på brollop.rafoto.seVi blev tipsade och vi tackar ödmjukast till min lillebror som kände denna fotograf =)Lycka till allihopa =)//Emma och Johannes
    Ojoj det lät sjuuukt billigt. Grattis till det priset :D

Vår fotograf, Linda Bodström, tar runt 9500:- för 1.5tims fotografering, med en del (jag tror det är runt 25st) redigerade kopior, några förstoringar och oredigerade kopior på skiva. Det är inte riktigt samma prisklass ;) Men ungefär vad många professionella fotografer tar i sthlm idag.
  • Ankan75

Hej!

När vi gifte oss hade vi en tjej som heter Lena Larsson som fotade oss. Hon tar superfina bilder och är på plats och fotar hela dagen om man vill. Lite osäker på prisnivån dock. Men aboslut värt att kolla upp. Hör av dig om du vill ha henens kontaktuppgifter.

Lycka till!

/Annika

• DarkBrideInWhite

Vi har valt leanderfotograf på Gotland. Vi gifter oss i Sthlm och han kommer alltså till oss. han har riktigt prisvärda paket. Kolla in www.leanderfotograf.com

• varberg 2009

Hej

Jag kommer att ha David McCrum från www.cinemac.se han bror i knivsta mellan uppsala och stockholm. han är super trevlig och lyhörd. Han har flera olika paket att välja på i olika prisklasser.

• Comfortably numb

vi kollade på Lindisima, Erika Gerdemark och Ozdeleau, gillade verkligen deras bilder...

• lottis77
    SagansMamma skrev 2009-03-28 16:28:12 följande:
    Åh jag gillade verkligen Linda Broström!!!! :) Har du någon länk till hans hemsida, lottis77?? =)
    Hej!
    Här är adressen till hans hemsida:

www.jonaldi.com/
  • SagansMamma

nu har vi äntligen bokat fotograf.. tack för alla bra tips :)

• jisberg

Hej!
    Vi gifte oss den 4/4-09 och vi hade en supertrevlig och jätteduktig fotograf som heter Tommy Nybom. Honom rekomenderar jag verkligen. Vi är supernöjda med alla våra bilder.

• Carro 1963

Ska du ha hela kittet? Alltså fotografering hela dagen? Vi ska bara ha klassiska foton som vi tar före bröllopet (efter håret). Sen sätter vi ut kameror på borden på festen. Så ska min kompis bror plåta lite under själva akten. Fotografen är samma som min syster min hade. Pierre på Bananablue.se på Västmannagatan i Stockholm. har inte priserna framme just nu men det var ett riktigt bra pris. Det ingår utskrifter på motsvarande tre A3-ark så vi kan själva välja om vi vill ha några få stora eller en massa små eller nån kombo däremellan. Just det - han garanterar att färgen håller i minst hundra år på fotona. Vi tyckte det räckte att lägga krutet på fotot som ska stå framme och som gästerna ska få sen.

• Cori

Vi har bokat fotografen Carl Bengtsson för en heldagsfotografering inklusive ett inbundet fotoalbum. Då får vi både porträtt och dokumentära foton. Han var väldigt prisvärd och det känns skönt att han är med hela dagen. Hans hemsida finns på www.digitalwardrobe.se

• Blivande fru T

Vi har bokat en tjej som heter Emma Sandström, har träffat henne en gång och planerat inför bröllopet och hon är verkligen supertrevlig! (och dessutom har hon en väldigt överkommlig prislista!)

Hennes hemsida hittar ni här:
    www.emmasandstrom.se

• lolca

Vi ska ha en kille som heter Jim Nordlander. Han är duktig som attan och tar grymt bra bilder. Hör av dig om du vill ha kontaktuppgifter.

Svar på tråden BRA och prisvärd fotograf i Sthlm/Uppsala??