• Juli 2010

Måste man ha matchande kort?

Vi kommer ha save-the-date kort, inbjudningskort och tackkort.

Dessa kommer inte matcha varandra alls. Gör det något?

Känner mig väldigt fundersam kring det där. Men det borde väl inte göra något om man inte har matchande kort?

• Svar på tråden Måste man ha matchande kort?
  • Snufflan

Tror inte det gör nånting, våra inbjudningar och tackkort är helt olika, dom flesta kommer troligtvis bara spara tackkortet så dom kommer nog inte tänka på att dom är olika.

• Nippran

Klart att ni inte måste ha det... Det är ni som väljer.

• Juli 2010

Känner så jag också.

Då får det bli som det blir helt enkelt.

Det är ju inte heller korten som gör hela bröllopet... egentligen.

• Red Scarlet

Neeej du måste(!) ha alla precis likadana så att de går efter färgtemat och så du kan ta kort på allt och lägga upp på BT så vi andra kan sucka och stöna och tycka att du verkligen lyckats med att få allt enhetligt och tänka fanfanfan..;)

Nej för att vara seriös tycker jag inte att det spelar någon roll.. något som är fint som jag försökte med var att ha festprogram och bordsplaceringar som går ton i ton, just för att de ska ses 'ihop' vid dukningen. Allt annat kan ju vara lite som man tycker, våra tackkort kommer att se helt olika ut från resten men de kommer ju långt efteråt också.

• Hemlig2009

Självklart gör man precis som man vill. Det är ju ni som brudpar som ska vara nöjda. Jag som är ett matchningsfreak tycker att det var lättast att tänka ut en modell som sedan fungerade på alla pappersprylar. Då slipper jag ju tänka mer än en gång.

• Juli 2010

Förlåt, glömde helt bort BT-etiketten.

Festprogrammen och placeringskorten kommer även vi se till att de är i samma ton. Men det är ju just, som du säger Red Scarlet, för att de ska ses tillsammans.

När bröllopet är över och tackkorten utskickade är jag tveksam på att alla gäster kommer jämföra save-the-date korten, inbjudningskorten och tackkorten och säga "meeeen, de matchar ju inte".

Då får det bli som vi tänkt. Det kommer bli väldigt fint ändå.

• Juli 2010

Hemlig2009 - smart att bara behöva tänka en gång.

Hade först tänkt ha matchande också. Men efter save-the-date korten var beställda upptäckte jag att det finns inte matchande inbjudningskort eller tackkort.

Men har hittat andra, superfina.

Så det här blir nog bra ändå.

• TinkieWinkie

Nej! Sånt orkar inte jag bry mig om!

• Lakritsbåten

Vi har save-the-datekorten i en form. Stansade siffror upträdda på band + tag med info och sedan ha resten i en annan stil. Mer som bröllopet - inte fullt så lekfullt mer elegant.

Nu blev det bara ett problem och det är att fotografen gärna vill sälja "sina" tackkort vilket gör det hela väldigt mycket (onödigt) dyrare att välja den koordinerade... Undrar hur vi ska göra?

Svar på tråden Måste man ha matchande kort?