Hur bär ni er åt för att hitta rätt vigselförättare???
Hallå på er!
Jag har letat i redan existerande trådar här på BT, men inte hittat den information jag behöver...
Jag vet att det finns information om borgerliga vigselförättare på kommunens hemsida, men i mitt fall består den infon av namn, adress och telefonnummer. Det säger ju inte ett smack om hur en person är som person...
Så hur gör ni andra? Chansar? Finns det verkligen INGEN här som redan har gift sig, och som kan rekommendera sin vigselförättare? Jag har hört talas om två stycken som sägs vara bra, men det är romantiskavigslar.se och Bi Dahlborg, båda kostar en massa kosing. Är det ingen som har en "vanlig" vigselförättare att rekommendera?
Det jag önskar mig är en person som:
* har humor och är glad och trevlig, sprudlande, inspirerande
* samtidigt tar saken på allvar förstås, och gör det till en högtidlig stund men med glimten i ögat
* har en trevlig människosyn, alltså inte är rasist, homofob eller allmänt dömande (men det är nog inte så vanligt
* Kan komma med lite tips om hur ceremonin ska gå till väga - vi har inte så bestämda åsikter utan skulle behöva lite råd!
* ett ENORMT PLUS är om han/hon kan känna sig bekväm med att prata engelska, eftersom väldigt många gäster kommer från USA och inte förstår ett ord svenska! Det vore trevligt om man kunde varva lite mellan sve/eng.
* håller till i Stockholm/Uppsala/Norrtälje området
Går den här önskelistan att få ihop? Tacksam för all hjälp