Inlägg från: Juli 2010 |Visa alla inlägg
  • Juli 2010

    ~*~ Vi med vinrött och vitt tema ~*~

    Har bestämt mig, det blir inget träningskort. Inte än i alla fall.
    Ska kämpa på själv under sommaren. Hoppas på att det kommer gå bra. Gör det inte det kommer jag nog köpa träningskort till hösten.

    Min tiara kom hem idag !
    Har bara tittat på den, den är underbart vacker.

    Vill egentligen ta den ur förpackningen och prova den ordentligt. Men vågar inte, är orolig för att inte få ner den i förpackningen igen...

  • Juli 2010

    MV85 - min är också i en plastinlindning.
    Provade lite snabbt med den på, men gissar på att det kommer se mycket bättre ut utan plasten.

    Jag köpte min på Tradera. 294 :- inklusive frakt, helt klart värt varje krona.

    Bild finns i mitt galleri.

  • Juli 2010

    MV85 - tack så mycket.
    Jag är otroligt nöjd med den, det är verkligen min dröm-tiara.

    Var inne och kikade i ditt galleri också (nyfiken som man är ), din tiara är verkligen vacker den med.
    Den verkar inte ha varit så farligt dyr den heller.

    Hade först planer på att skicka efter en tiara från USA, då jag inte hittade någon här i Sverige som jag tyckte skulle passa mig. Så surfar man in på Tradera och hittar en som man faller pladask för. Nästan lite för bra för att vara sant.

  • Juli 2010

    MV85 - tror det har att göra med att silver är populärare än guld. Men det är bara en teori. Personligen tycker jag dock att samtliga modeller borde finnas i både silver och guld.
    Förstår då att du hellre har en i guld, det kommer bli jättefint.

    Själv är jag brunhårig, typ mellanbrun. Tror dock det kommer se bra ut med tiaran jag har.

  • Juli 2010

    Ellabay - Välkommen !

    För mig har de senaste dagarna varit lite omvälvande. Save-the-date korten har kommit och vi har nu bestämt för att göra allt officiellt denna helg.

  • Juli 2010

    MV85 - hur kul som helst.

    Kan knappt bärga mig för att få se folks miner.

    Tycker det är väldigt roligt med save-the-date. Framförallt eftersom vi så gärna vill berätta redan nu, trots att det är lång tid kvar.

  • Juli 2010

    Skulle nog vilja säga att det är nästan omöjligt att hålla tyst.

    Har varit nära att röja det flera gånger redan, men som tur är har jag inte lyckats med det än.

    Ikväll ska vi skicka iväg alla save-the-date-kort så de har dem på måndag.

    Hoppas bara inget kommer ivägen nu så vi måste skjuta på berättandet...

  • Juli 2010

    Man vet aldrig vad som kan hända. Här har saker en förmåga att komma snabbt, och dyka upp när man som minst behöver det.

    Så nu håller jag tummarna hårt.

    Vad spännande att familj och släkt inget vet än. Här kan man inte berätta någonting för någon utan att alla andra får veta det direkt (ryktet sprids fort om man säger något).

    Men snart så.

  • Juli 2010

    Vi har inga barn heller.

    Men sambons släkt bor nära och han har dessutom en väldigt stor bekantskapskrets. Så ryktet sprids ruggigt fort när det väl bär av.

    Fast nu är det ju inte länge kvar förrän folk får börja skvallra på.

  • Juli 2010

    Vilken rolig idé att skicka dem som julkort.

    Vi har redan bokat kyrka och festlokal. Sambon tyckte det var lika bra att göra det, så det blev fixat för någon vecka sedan (vet inte om det är 1 eller 2 veckor sedan, tiden går så grymt fort nu tycker jag).

    Det roliga med att berätta för folk kommer vi dessutom dra över 1 vecka på.
    Denna helg kommer sambons familj få veta eftersom vi är ditbjudna. Nästa helg ska vi till min familj och då får de veta.
    Ikväll ska vi skicka några save-the-date kort till övriga i hans släkt som blir bjudna (så de får dem på måndag).
    På torsdag ska vi skicka ut till alla andra.

    Känns väldigt roligt att inte berätta till alla på samma gång, utan "suga på karamellen lite" så att säga.

  • Juli 2010

    Suck, är det nu allt ska börja.

    De som fick veta igår blev visserligen glada, men nu känns det som att allt bara ska börjas.

    En ringde idag och ville veta hur gästlistan såg ut. Vilka som kommer bli bjuda och vilka som inte kommer bli det och även fråga varför vissa inte kommer bli bjudna?

    Känner att det är ingenting folk ska lägga sig i, det är vårt val.

    Suck...

  • Juli 2010

    Sobeit - det är nog det man måste vara. Kan tänka mig att många kommer vilja vara med och tycka till om hur hela bröllopet ska vara.

    Men, men...sålänge man är tydlig eller bara allmänt luddig så kommer det nog gå bra.

  • Juli 2010

    Vi har idag varit runt till andra som kommer bli bjudna och gett dem save-the-date kort.
    Var riktigt roligt, alla blev så otroligt glada.
    Nu ska vi bara skicka iväg en massa kort och sedan kommer de sista få veta på lördag.

    Visst delas posten ut på torsdag också?

  • Juli 2010

    ISG - självklart får du vara med. Välkommen hit!

    Francis - självklart! Välkommen hit!

    Jag och min sambo har pratat om det där med att folk lägger sig i. Det känns nämligen som att det är bara början när de lägger sig i gästlistan, känns som att det kommer komma mer framöver.
    Men vi kommer stå på oss och helt enkelt förklara att det är kul att de är intresserade, men att det är vi som planerar vårt bröllop och inte de.

    Bara vänta och se vad som händer. Men oavsett kommer det bli bra, det är jag säker på.

  • Juli 2010

    Här händer inte så mycket.. det står ganska still.

    Söker jobb för fullt också, så hoppas på att jag lyckas få tag på ett snart..

  • Juli 2010

    har inte varit inne på ett tag, det har varit mycket som hänt.

    Här går det inte mycket framåt alls. Fast det är väl kanske inte så oväntat eftersom det fortfarande är lite över ett år kvar innan bröllopet.

    Välkommen in alla nya !

Svar på tråden ~*~ Vi med vinrött och vitt tema ~*~