• MissRos

HJÄLP med möhippa!

Min kompis ska gifta sig!!!!!!

Vi ska fixa en möhippa till henne. Har ingen jätte budget. Hon kommer att vara gravid i 5 månaden när möhippan är. Så inga jätte äventyr=)

Vi funderar lite på en tjejkväll, god mat, en härlig bröllopsfilm, (kanske Mamma Mia) Några roliga tävlingar/lekar.....

Hur låter det?
    Tråkigt eller mysigt?

Någon som har bra tips och ideer???

• Svar på tråden HJÄLP med möhippa!
  • Miss Moneypenny

Jag tycker det låter mysigt och skulle inte ha nåt emot nåt liknande själv istället för alltför mycket "springa runt på stan aktiviteter".

Kanske kan ni ha lite hemma-spa innan och om ni vill lyxa till det lite kan ni ju hyra in en kock som fixar middagen åt er? Det är inte så dyrt om man är några stycken och det finns flera firmor som har hyrkockar som kommer hem till folk och fixar allt.

• MissRos

Ahh hyr-kock lät ju perfekt, det får jag kolla upp=)

• Miss Moneypenny

Här är några tips:

www.hyrkock.se (kostar 270kr + moms per timme)

Läs också den här artikeln där det står lite om hur det funkar och länkar till olika företag som sysslar med detta:
    www.aftonbladet.se/matvin/article367693.ab

MissRos skrev 2009-03-26 09:03:06 följande:
    Ahh hyr-kock lät ju perfekt, det får jag kolla upp=)
  • soon and very soon

sjunga in en cd skiva tillsammans allihopa. blir ingen stor summa om man är några o sååååååååååååååååå roligt!!! för alla! rekomederas. (tror vi betalade 1400)

• Blivande mrs walker

Kanske hon och ni kunde prova på något roligt; squaredans, drejning, operasång eller balett. Sedan kan ni visa upp det på bröllopsfesten.

• Miss Moneypenny

Sjöng ni alla tillsammans, vad kul! Var gjorde ni det nånstans?

soon and very soon skrev 2009-03-26 09:24:23 följande:

sjunga in en cd skiva tillsammans allihopa. blir ingen stor summa om man är några o sååååååååååååååååå roligt!!! för alla! rekomederas. (tror vi betalade 1400)
  • MysanX

Ni kan ha en frågesport där hennes partner redan svarat på frågorna.

Lite hemmaspa är perfekt. Någon masserar hennes fötter, någon fixar hennes naglar, någon ger lite nackmassage...detta tillsamans med mousserande och chokladdopade jordgubbar, massa doftljus och bra musik i bakgrunden...perfekt!

Tips på bra film- My best friends wedding, många skratt och såååå bra musik!!

Det finns riktigt gott alkoholfritt bubbel på systemet, så blir det lite lyxigt!

Glöm inte ta kort.

• Mrs4ever

jättmysigt!!!!!

precis lite spa, film, alkoholfritt bubbel kanske lite chokladprovning!

Jag skulle vilja ha en sådan hippa!!!!!

Svar på tråden HJÄLP med möhippa!