• hemliga arne

OT Har just raderat en hel månads bilder på sonen...

Jag skulle lägga över mina bilder som vanligt från kameran t datorn. Men någonstans gjorde jag något annorlunda för nu är allt borta! Kopierade och bytte bara namn på kamerafilen och lade över den på skrivbordet. Sen när jag skulle radera bilderna från kameran så gick det inte att öppna den filen jag bytt namn på på skrivbordet med hänvisning att den inte hittade kamerafilen...
    Sitter och stortjuter just nu över min klumpighet. För visst finns det inget man kan göra, kollade datorns papperskorg, men där finns inget.

Vet att det finns värre saker här i livet, men som gravid och lipig blev det här för mycket och jag sitter bara och tänker på alla fina bilder vi hade...

Ville bara skriva av mig lite, men om det mot förmodan skulle finnas hopp om filen och det finns någon datorkunnig människa till hands så mottages tips mycket tacksamt!

• Svar på tråden OT Har just raderat en hel månads bilder på sonen...
  • Cornellia

Men du raderade alltså från kameran innan du kollat att du fått över bilderna ordentligt? *konstigt*

Det finns människor som kan återställa bilderna från minneskortet, om du bara har raderat dem, men inte fyllt minneskortet med nya bilder sas. Testa med www.recovery.se/ tex.

• lanovia 08

Precis som Cornellia säger så går det att rädda korten så länge du inte hunnit formatera om minneskortet. Vårat minneskort blev förstört under bröllopsresan så två veckors semster var putsväck. Vi gick till en fotoaffär som körde en recovery och så gott som alla bilder kom tillbaka. SEdan så kostade tyvärr detta några hundringar. Men vad gör man inte...

• hemliga arne

Åh, tack så mycket för tips Cornellia och Lanovia 08! Det är definitivt värt några hundralappar för att få tillbaka bilderna. Hoppas, hoppas!

Svar på tråden OT Har just raderat en hel månads bilder på sonen...