• Luvmybejjbi

Irriterad över...

...att de flesta av våra gäster anmäler sig till bröllopet via facebook!!! Va fan kan man inte lyfta luren å ringa?!!?! Eller e de bara jag som tycker det e dåligt?

• Svar på tråden Irriterad över...
  • MilosMamma

Jag hoppas dock ingen ringer, facebookar eller smsar till oss för osa:t har min mamma hand om, så jag slipper tänka på det.

• MV85
    MulleNuh skrev 2009-03-25 09:30:04 följande:
    Åhh en till utan facebook!? Trodde jag var den enda i världen utan facebook..Sååå lurade skrev 2009-03-25 09:29:21 följande:
    Ja me! Våga vägra facebook! hehehe

Nej, OSA ska lämnas på begärda sätt! Ber man om mail får man mail, ber man om telefonsamtal får man telefonsamtal osv...! Inga egna påkommna sätt!
  • zeddy

Skumt! Svara via facebook kanske inte är det bästa sättet

Alla som har osa't till vårt bröllop har gjort det på sättet vi bad dom om. Antingen via vår weddingannouncersida eller till min mor. Det är jätteskönt tycker vi! Sen finns det några självklara gäster som våra föräldrar som inte har osa't alls, men de kommer ju!!

• Nezza

Vi ber dom OSA genom att sätta in kuvertavgiften på ett visst konto. Får se hur det går...

• Cackis

Vi har också fått osa via Facebook. Kändes lite märkligt, men inte så upprörande att jag startar en tråd här på BT

Vi bad om svar via telefon, men merparten har nog mejlat tror jag. Huvudsaken är ju att de svarar. Och med tanke på att två kusiner och en morbror glömde att osa överhuvudtaget, så är jag glad för de svar vi trots allt fick, även via FB.

• MarianneL

I våra inbjudningar har vi skrivit både nummer o mail, men ajg måste nog säga att jag föredrar mail. Så har man informationen på text, o slipper skriva ner det dom säger själv. Tycker jag är jättepraktiskt.

• Snufflan

En till som vägrar Facebook, tycker det mest verkar krångligt och onödigt...

MV85 skrev 2009-03-25 10:23:28 följande:
    Ja me! Våga vägra facebook! heheheNej, OSA ska lämnas på begärda sätt! Ber man om mail får man mail, ber man om telefonsamtal får man telefonsamtal osv...! Inga egna påkommna sätt!
  • passionsblomman

Jag har inte heller facebook!

Men har noterat att vi klivit in i en tid där det ju tydligen tom är brudpar som tycker att man kan maila ut sin inbjuan, så då tycker jag egentligen inte att vare sig sms eller facebook blir så konstigt. Jag tror hela telefon- eller ska man säga kommunikatiónskulturen kommer att ändras en hel del framöver.

Hur många vet förresten ens att det inte är korrekt att ringa då enligt etiketten? utan att det ska skrivas och posta? och hur ska man då förhålla sig till vår nya post-e-mail, som ju inte fanns när etiketten påbjöd skriftligt?

Det verkar som att många yngre ser tex sms som helt självklart för all möjlig kommunikation, medan vi som inte vuxit upp med mobilen som en självklar förlängning av handen,oftast tycker det är ett "lägre" sätt än att ringa, så det tex inte blir ok med sjukskrivningar osv den vägen...

Jag tycker det hela är jätteintressant faktiskt. Det ska bli spännande att följa utvecklingen och se om det fort´farande tex gastas lika högto och privat överallt i allla lurar, så precis alla hör om den senaste fyllan, helgsexet, middagsvalet osv osv på bussar och tunnelbana...

• MV85
    passionsblomman skrev 2009-03-25 11:06:20 följande:
    Hur många vet förresten ens att det inte är korrekt att ringa då enligt etiketten? utan att det ska skrivas och posta?
    Vi gör!
    Vi har till och med övervägt att skicka ut "svarskort" till alla tillsammans med inbjudan som man bara skickar tillbaka!
    Ett enkelt kort där man kryssar i ett av tre alternativ:
    []kommer ensam
    []kommer med partner
    []kommer inte

Givetvis ska i så fall gästens namn vara tryckt på kortets framsida redan och vår adress stå på baksidan så det bara är att sätta ett frimärke på o lägga i lådan när man kryssat.
  • Kjell Präst
    passionsblomman skrev 2009-03-25 11:06:20 följande:
    Jag har inte heller facebook! Men har noterat att vi klivit in i en tid där det ju tydligen tom är brudpar som tycker att man kan maila ut sin inbjuan, så då tycker jag egentligen inte att vare sig sms eller facebook blir så konstigt. Jag tror hela telefon- eller ska man säga kommunikatiónskulturen kommer att ändras en hel del framöver.Hur många vet förresten ens att det inte är korrekt att ringa då enligt etiketten? utan att det ska skrivas och posta? och hur ska man då förhålla sig till vår nya post-e-mail, som ju inte fanns när etiketten påbjöd skriftligt?Det verkar som att många yngre ser tex sms som helt självklart för all möjlig kommunikation, medan vi som inte vuxit upp med mobilen som en självklar förlängning av handen,oftast tycker det är ett "lägre" sätt än att ringa, så det tex inte blir ok med sjukskrivningar osv den vägen...Jag tycker det hela är jätteintressant faktiskt. Det ska bli spännande att följa utvecklingen och se om det fort´farande tex gastas lika högto och privat överallt i allla lurar, så precis alla hör om den senaste fyllan, helgsexet, middagsvalet osv osv på bussar och tunnelbana...
    Det här blir OT och snudd på trådstöld, förlåt för det - men det stundar biskopsval i Stockholm och vid en utfrågning fick samtliga åtta kandidater (där den yngste är 40 år) frågan om huruvida de bloggade eller evntuellt fanns på Facebook. Ingen av kandidaterna fanns på facebook, endast en av dem bloggade. Undrar hur det kommer att se ut vid nästa biskopsval, om... säg tio år?
Svar på tråden Irriterad över...