• Red Scarlet

Vem skickar ni tackkort till?

Nu är det inte dags för mig än att skicka tackkort riktigt än, men måste ju räkna på antalet i budgeten ;D

Ska man bara skicka till de som på ett eller annat sätt uppvaktat ens bröllopsdag? Inte alla som man bjudit? Räknas det att ha uppvaktat om man skickar ett telegram då? Tänk de som inte kunde komma men som ändå velat se en bild på oss från på bröllopet?

Och vilka företag har ni valt att skicka tackkort till? Tänker tex florist och sådant.. ge förslag för jag vet inte själv vad som är passande! :)

• Svar på tråden Vem skickar ni tackkort till?
  • brud2009

Kommer nog att skicka till alla som har ägnat oss en tanke! Förmoligen oxå till stället vi hyr våra kläder hos.

• MammaMiaa

Jag har tänkt skicka till Floristen,frisören,Sminkören, Även till dom som skickar telegram om jag får några. För utom mina underbara gäster.

• Red Scarlet

Åh tack för tipsen, så då borde jag alltså kanske skicka till;

-Florist
    -Hår/sminkstylist
    -Frackuthyrningen?
    -De som gör tårtan?
    -Värdshuset vi är på under middagen/festen?
    -Solisten

något annat? :7

• didis

Alla som skickat telegram eller kort får tackkort liksom lokalen vi var på och vigselförrättaren.

Floristen var med på bröllopet så hon är självskriven! Frisör etc får dock inget kort, nästa gång jag går dit kommer jag berätta hur nöjd jag var.

• Aleta

Alla som uppvaktade på något sätt fick tackkort, även de som stod med på telegram tillsammans med flera andra.

Av de som man köper en tjänst av tycker jag inte att man behöver skicka till alla om man inte vill förstås.
    Vi skickade till cateringfirman som var helt underbara, men ingen annan.

• passionsblomman

Om man är nöjd med service och det som levererats så kan jag bara säga att det är så HIMLA roligt att få se kort på brudparet med buketten och i full stass. Det får man ju inte se annars som florist. Att det man gjort spelar roll för deras dag är underbart, och att spara korten och på så sätt kunna visa exempel på arbeten man gjort är dessutom en fjäder i hatten och väldigt bra för ens rykte.

Att tacka alla som på något sätt uppmärksammat ens bröllop, är för mig helt självklart vad gäller nära och kära.

• ozita

Vi kommer skicka till alla som uppvaktat på något sätt, gäster, de som skickat kort eller telegram och liknande.

Sen kommer vi nog också skicka till vigselförrättaren, ev. solister, florist, sömmerskan som sytt min klänning och frisör/sminkös. Frackuthyrning och konditoriet känns lite överdrivet tycker jag (fast är man väldigt nöjd så kan man väl skicka till dem med?), men kanske skulle man skicka till stället där bröllopet hålls...

Tror att det uppskattas väldigt mycket av de som får och det blir ju ändå en ganska liten kostnad att skicka ett par kort till!

• Aleta

Vi beställde en drös med kort och fick skicka iväg allihop. Det är fler än man tror som ska ha.

• Red Scarlet

Ja jag antar att det är bäst att skicka till dem som man fått mer av en personlig kontakt med och som man blev riktigt nöjd med. Jag tror säkert att det uppskattas jättemycket av de företag som får korten! Det är nog bra för företagen att veta när de har gjort 'rätt' liksom, bra att uppmuntra det. Men frackuthyrningen kanske blir lite overkill haha.. men det är ju roligt att vara ett av de där lyckliga vackra brudparen uppe på anslagstavlan i deras butiker också ;)

Svar på tråden Vem skickar ni tackkort till?