• Sobeit

    10 kg på 8 veckor? Någon mer som har samma korta framförhållning?

     


    Matina skrev 2009-04-28 23:45:49 följande:
    Hej!Halkade in på den här tråden o har en liten fråga: Hur gör ni med klänningen om ni går ner 10 kg? Det är ju flera storlekar o en klänning går väl inte att sys in hur mycket som helst(byst partiet måste väl också ändras osv)? Eller gör den det?/Nyfiken i en strut

    Jag köpte min klännig i höstas och har nu lämnat in den för insömnad. Har gått ner 7,5 kg. Min klänning har korsettsnörning i ryggen och det tror jag gör det lättare att sy in den. Nu äter jag som vanligt, emn med vårvärmen så blir det trädgårsarbete så jag har bett om en ny provning av klänning i slutet av maj med det rätta underkläderna så vi får se hur mycket mer som måste läggas in.

  • Sobeit

     


    När2blir1 skrev 2009-04-29 14:58:51 följande:
    Har en fråga.. en svår men tänkte bara kolla om det är någon som kan hjälpa mig med dessa funderingar.Jag är som sagt höggravid och ska ha barn om ca4 veckor. Och sedan har jag ca 8 veckor på mig att gå ner lite och hitta min klänning!! Så jag undrar om jag ska Beställa en med de mått jag hade innan.. ungefär och hoppas på det bästa. Eller vänta till efter och boka en klänning efter mina mått jag har då och hoppas att jag ite går ner alldeles för mkt? Men då kanske jag inte hinner få min klänning i tid tänker jag..Jag vet.. hlet omöjlig fråga att svara på kanske.. men jag tycker att det är så svårt!

    Jag har själv 3 barn och kan säga hur jag skulle ha gjort i din situation. Jag skulle ha köpt en kosett och tagit d emått jag hade med den korsetten och sedan beställt en klänning med de måtten. Men gjort det först när barnet fötts. Och personloigen hade jag satsat på en klänning med empir-skärning. Lycka till!

  • Sobeit

    Jag kankse ska förklar avad jag menar med korsett. Inte nu en supersnörd sak utan mer en gördel. Efter mina barn så har det nämligen anlänt en debmage tills de varit ca 4 veckor och den är betydligt roligare när man kunnat hålla sladdret på plats. Sedan har magens form inte varit tillbaka förrän runt 6 månader.

  • Sobeit

     


    När2blir1 skrev 2009-04-29 16:19:19 följande:
    Tack för svar!! Jag har sett en midjekorsett.. alltså bara sån man har runt midjan som jag ska köpa. Den ska vara bra säger de i affären så jag litar på de. När det gäller korsettsnöring i klänningen.. ska man då välja en lite mindre storlek eller den man har?Jag tror det blir att jag beställer klänning efter bebis har kommit.. men jag känner sån panik bara.. vill ju ha det klart.

    Välj den storlek som du har. Med gördeln. För om kroppen minksar sedan så kan du snöra åt den mer. men om du beställer en mindre klänning och om kilona envist stannar kvar så blir det svårt att ha klänningen.

  • Sobeit

    Jag står bara still. Men nu i veckan hoppas jag på bra väder så jag kan gå mycket me dbarnen och gräva o fixa i trädgården. Då aksnke ngt händer till nästa vägning. Vill gärna bli av med de sista 2,5 kg oxå. Sedan är iallafall gravidkilona borta.

  • Sobeit

     


    lillabruden skrev 2009-05-04 08:39:07 följande:
    Att städa är också bra workout! Dammsuga mattor är skitjobbigt! Om det blir dåligt väder menar jag, kan man städa istället Danskurs med barnen i vardagsrummet är också både workout o kul!!!

    Ja, det ser ut att bli en städ dag idag. men jag har iallafall gått en promenad på 5,4 km nu och det känns bra. Bättrar vädret på sig så ska jag nog kunna ta en promand med barnen cyklande framför mig oxå. Ska försöka komma upp i 10,000 steg nu varje dag denna vecka. Får se hur stor skillnad det gör.

  • Sobeit

     


    othlucas skrev 2009-05-04 11:34:22 följande:
    Jag blir lite störd, jag minskar runt rumpa, lår o höfter. Men magen är fan helt orörd, den är fortfarande likadan. Någon som har det likadant?

    Har har jag samma. Jag har insett att det är dags att börja göra situps ..... det tror jag kommer att göra susen.

  • Sobeit

     


    othlucas skrev 2009-05-04 12:08:41 följande:
    jo jag antar det, hatar dock sit ups. Men det är väl det ända vi kan göra! Gör det en gång i veckan nu, antar att det är alllldeles för lite.

    Verkligen inte mina favoriter heller, emn jag kan göra dem om de gör nytta typ. *suckar djupt o himlar med ögonen*

    Mina stackars abs behöver verkligen tränas till efter 3 graviditeter på 6 år. :-S

  • Sobeit

     


    othlucas skrev 2009-05-04 13:11:38 följande:
    jo det är klart, men du har ju i alla fall graviditeterna att "skylla på". Jag har bara ätit för mycket o tränat för lite, damn me!!

    Men så får vi lida pin nu båda två iallafall. hihi

  • Sobeit

     


    othlucas skrev 2009-05-04 13:33:21 följande:
    jepp! time to get that tummy movin'!!

    För mig funkar det att bara sätta igång "svallet". hihi

    Ja, inte är jag nedstämd över magen iallafall ... *skrattar gott*

  • Sobeit

     


    othlucas skrev 2009-05-04 14:36:29 följande:
    tydligen är det magen som är allra svårast att bli av med, det är där man tappar minst. Boooooring....

    mm ... det suger fett ...... men när jag gick ner mina 7,5 kg så minskade magen från 108 cm till 94 cm och det är nice.

    Så det går ju!

  • Sobeit

    othlucas:

    Men det var rätt lätta kilon efter det sist abarnet. Nu är hon 1 år den 12/5 och det händer INGENTING med något. *suck* Så nu är det bara lååååånga promenader och inget sött som gäller!

  • Sobeit

     


    othlucas skrev 2009-05-04 15:33:45 följande:
    ack ja, det där att stå emot godis...suck...långa raska promenader är bra. jag har inget godis hemma, det funkar bäst så. Som tur är, är min m2b inte alls godis människa så det är jättebra.

    sån tur har inte jag. här bor det 3 godismonster. tur att lillan inte förstått vad godis ärännu.

  • Sobeit

    Min favvobutik just nu är ICA Maxi för där är godiset "dolt" vid kassan. Det är liksom glasshyllan för och jag är inte så tokig i glass. Plus att det sällan är godis vid snabbkassorna, som jag brukar betala vid. hihi Tacka vet jag självscanningen .....

  • Sobeit

     


    othlucas skrev 2009-05-13 11:34:30 följande:
    nu har jag gått ner 11,7 kg från mitten på januari ungefär. Jag tycker inte det syns ett skit, förutom över höfter o rumpan. Men många i min omgivning kommenterar det, och det är roligt. Men ännu roligare hade det varit ifall jag känt mig tunnare! jag mår bättre, absolut, piggare, sundare, men käner mig fortfarande FET.

    Jag känner mig oxå så ibland, emn nu har jag insett att det är många runt omkring som oxå har som mina love-handles och lite häng av extrahuden på magen. Gravidmagen har INTE gjort under för min hud direkt. Och när jag ser detta hos tjejer i 18-20-års-åldern så känner jag mig välbevarad som 33-årig trebarnsmor. hehe

    Kanske inte alltid så snällt, men det visar för mig själv att min egna kroppsuppfattning är lite skev. :-S

  • Sobeit

     


    Venus08 skrev 2009-05-13 13:02:51 följande:
    Skulle nödvändigtvis behöva råd och tips ifrån er.Jag har 5kg (gravidkilon) kvar som jag absolut skulle vilja bli av med innan mitt bröllop den 29 augusti. Försöker promenera i rask takt ca 3-4 ggr/vecka (8 km). Men vågen står still och det verkar vara envisa 5 kg som tycks vilja stanna kvar, trots att jag även äter sunt.Vad skall jag göra för att slippa dessa kilon? Vad är ert hemliga knep? Funderar på Cambridgekuren...men har ingen större lust att svälta...

    Mitt bästa tips är att plocka bort så mycket socker du kan. Och börja gå med stavar eller vikter i händerna. Efter att ha motionerat ett tag utan en mer varierande motionsform så stagnerar viktminskningen. Om du då börjar med vikter eller stavar så ändras träningen lte och det kan ge ny start på viktnedgången.

    Sedan ska man inte glömma att dricka vatten. Det gynnar oxå förbränningen.

    Lycka till!

    P.S Sliter själv med de sista 2,5 kg av gravidkilona och det är ksitsvårt att få dem att ge vika. D.S

  • Sobeit

    Har du provat att ha en korsett eller gördel på dig under klänningen?


    Fluffytush skrev 2009-06-24 10:46:50 följande:
    Jag har typ 4 cm på 1 månad som ska bort. Min klänning är för liten och det går inte att fixa då jag har beställt den från China. Jag ska köra stenhårt nu =)
  • Sobeit

    Ja, det ska du absolut göra. Det finns ju olika typer av korsetter och gördlar och modellen på klänning avgör lite vilken sort du behöver ha/ kan ha till den.

    Jag rekommenderar verkligen Vivi & Wiktoria inne i stan. De är jättekunniga och har (enligt mig) ett bra sortiment.


    Fluffytush skrev 2009-06-24 12:51:34 följande:
    Nej jag har inte det. Men min syster nämnde också det. Kan man ta med sig klänningen dit tro? Så man får testa den över.
Svar på tråden 10 kg på 8 veckor? Någon mer som har samma korta framförhållning?