• Vid havet

Självlockigt hår - funkar hårförlängning?

Hej,

Jag har ganska långt hår, men eftersom det är självlockigt (väldigt självlockigt, med kraftiga korkskurvsaktiga lockar) så drar det upp sig och jag vill gärna ha lite längre hår (ner mellan skulderbladen så kanske 10 cm längre än nu) på bröllopet. Går det att fixa använda löshår i mitt hår tror ni? Kan man få det likadant som mina egna lockar?

Ska till frissan om en dryg vecka och ska kolla med henne men tänkte om ni har några tankar/erfarenheter.

• Svar på tråden Självlockigt hår - funkar hårförlängning?
  • Rockstar

Japp det funkar! Min kollega är jättelockig! korkskruvar nästan och hon har extensions. Funkar jättebra! Men.. man måste anpassa sitt eget hår lite efter löshåret. Kanske jobba lite med locktång på löshåret, eller platta ut sitt eget hår lite med plattång.

Lycka till!

• brud27juni

Bor du i sthlm eller har vägarna förbi så ring Lina på björn Axen i Åhlens Cityhuset plan 4. Hon gör mitt. Hon fixar allt!!

• Anmy

Hej!

För tre veckor sen satte jag i extensions i mitt själlockiga (som du beskriver, korkskruviga) hår.
    Har förlängt ca 20 cm och det ser grymt bra ut. Min frisör använda lockiga extensions som går att plattånga om man nu önskar detta (bara man ej kommer åt fästena).

Enbart fått positiva kommentarer ang håret och efter att ha sett mig själv på kort med det långa håret måste jag säga att det är grymt snyggt och ser helt äkta ut.Dock satte min frisör i anngen fler fästen än normalt då jag har MYCKET hår, så det blev lite dyrare, men ska de va ska de va!

Lycka till!

Svar på tråden Självlockigt hår - funkar hårförlängning?