• Süsse

Familj som inte vill komma

Hejsan,
    maste bara fa klaga av mig lite, eller sörja av mig snarare... jag och min sambo bor i Tyskland men ska gifta oss i Sverige. Förstar ju att det är svarare för vara tyska vänner att resa till bröllopet, men nu fick vi reda pa att varken ena systern med familj eller mamman vill komma. Det gäller själva resan och pengar mm mm... Detta trots att vi erbjudit att betala flygbiljett och lata dem fa sova i sommarstugan. Förstar att livet inte cirkulerar runt vart bröllop, men det känns ledsamt med en familjefest utan hela familjen! Det värsta är att egot inom mig börjar ta at sig personligen och da börjar det kännas riktigt hart.
    Ajajaj... har ni nagra rad att ge ni som upplevt nagot liknande? Vill verkligen inte verka sarad och bitter när vi träffas nästa gang, alla har ju rätt att bestämma över vad de vill och inte vill göra, det förstar jag ju :)
    Pleeze!!
    Kram till er

• Svar på tråden Familj som inte vill komma
  • Kajsalisan

Jag förstår att det känns ledsamt just när det är såpass nära familj som inte vill/kan komma av ekonomiska skäl? Tycker dock att ni varit väldigt generösa som har erbjudit er att fixa både flyg och sovplats. Jag vet ju inte deras bakgrund till att de fortfarande inte känner att de har råd.. Men det är klart sorgligt. Men någonstans är det väl tyvärr bara att acceptera?
    Ni får väl berätta för dom att ni blir besvikna över att de inte kommer och sedan försöka släppa det. Är givetvis lättare sagt än gjort! Hoppas att allt löser sig. Lider med dig!!
    kram

• Süsse

Tack, det hjälper sa att läsa det som man ju egentligen själv tänker :) Släppa och ga vidare o vara glad at de som faktiskt kommer är ju det enda man kan/ska göra.
    Deras bakgrund är inte spikrak sa kanske har det med det att göra ocksa...

• Kajsalisan

Ja, jag ser ingen annan lösning. Men jag tror ni får ett jättefint bröllop med de gäster som närvar!:) Och, egentligen, de enda som missar något är det som inte kommer och det blir ju deras förlust?

• MysanX

Fråga vad den egentliga orsaken är att dom inte vill komma. Eftersom ni erbjudit att betala biljett + boende så kan det inte vara den ekonomiska frågan som ligger bakom. Fråga, disskutera, säga att ni blir ledsna, gå vidare. Ert bröllop kommer bli helhärligt. Viktigast är ju att ni två är där

• Fenixx

kan förstå att det måste kännas jättetrist! när ni ändå erbjuder möjligheter!

nu är ju era mer då det är släkt...men jag har liknande situation med en nära vän, hon är en av dem få som vet om våra planer hitills då hon kan få tid på sig just för pengar till resan hit. hon och hennes sambo får bo i vårat hus, vi fixar skjuts och sagt att bröllopspresent från dem vore jättefint med en cd med foton då hon är så duktig på ta kort.

men redan nu har hon gett vibbar och sagt saker som menar tyvärr på att dem inte kommer komma, känns jättetrist.

• soon and very soon

förstår dig exakt!! m2b bror bor i småland (vi i sthlm) och har skyllt på allt, först att han inte har en mörk kostym.... m2b erbjöd honom att låna ett par fin byxor o sa att han inte behöver ha kavaj, då skyller ha på barnvakts problem..... m2b säger att barnen är bjudna, då kommer han fram till att frun inte ska dricka o känner att hon kommer bli utanför...m2b säger att FLERA vi känner ej kommer att dricka... då har de ingen som kan passa hundarna...Det har vi ingen lösning på så nu kommer de troligen inte.
    jo känn inte att det är ditt fel/problem, allt ligger hos dessa personer som inte har viljan att göra sitt för er.
    en del männinskor är det bra att man vet var man har innan man gjort för mycket för dem. Min man sa till sin bror att vi inte kommer att komma o hälsa på dem nå mer, då sa broderna att han kanske kommer ensam...
    Be din man att påminna mamman om framtiden på hemmet....
    (gör min lite nu o då) funkar super,
    Nu vet du vart ni har dessa släktingar o behöver inte göra er till för dop/ bröllop eller framtida sjukdom. (vi är en ganska tjurig familj... jag vet
    Lycka till med allt o hoppas att resten kommer!

• Kajsalisan

Soon and very soon: Hahahaha.. Låter klockrent i mina öron.
    Är ju som sagt inte alltid den biologiska släkten det är fel på, ibland gifter de sig med surkart som inte vill umgås med folk. Alternativt bara umgås med "RÄTT" folk.. SÅ himla tröttsamt.
    Är glad att min släkt kommer.. Eller ja, de ynka som svarat av den.. Är inte den snabbaste klanen i sverige om man säger så!
    Men när det gäller vårt bröllop har jag sagt att, passar det inte så e det deras problem!! Och är det någon som tycker si eller så om själva bröllopet är de fria att göra på sitt sätt när de gifter sig..

• Süsse

Ojoj fler i samma situation, inte kul fast man kanske ska sluta att ta allting sa allvarligt :) Det där med att blod är tjockare än vatten det later heltjusigt men stämmer faktiskt inte jämt(!!). Vi tva kommer att dyka upp den där dagen i augusti, so far so good, alla andra som kommer blir lyckobonus :)
    Jag vet att med hans syster sa är hennes man flygrädd och han har lyckats med bragden att även fa dottern rädd sa nu vill de inte flyga och systern vill inte aka själv. Jag vet inte jag, varken vill eller kan spekulera. Hans andra syster med familj kommer atminstone sa jag ska fokusera pa det och se det positivt. Lyckas alltid fokusera pa det som inte fungerar, dags för en omprioritering känner jag :)
    Ha en härlig kväll brudar och ga och ta er en titt pa det som ni faktiskt har: världens bästa karl ;)

Svar på tråden Familj som inte vill komma