• Skogsälvan

Ska jag ställa honom mot väggen?

Hej!
    Är ny här, vet inte om jag egentligen borde vara här.

Nåja, till frågan.

Min sambo har länge, och då menar jag lääänge, kommit med hintar om att han vill gifta sig och tänker fria. Det handlar både om antydningar till mig och att han sagt det klart ut till vänner (som skvallrat för mig ). Men inget händer!

Så...ska jag fråga honom rätt ut vad han egentligen vill eller ska jag fortsätta vänta?

Och snälla, inga "men du kan ju fria". Jag har mina skäl till att jag vill att han ställer frågan och de väger väldigt tungt.

• Svar på tråden Ska jag ställa honom mot väggen?
  • Mörk Ängel

Sa han "jag vet inte" när du frågade om hur det ser ut för er i framtiden?
    I det fallet hade jag faktiskt frågat rakt ut om han kommer att fria någongång eller om jag ska lägga det på hyllan.

• Skogsälvan

Glömde...
    Det som är det jobbigaste, och är själva anledninge till att jag vill veta säkert, är att vi nu är i ett skede då folk runt omkring tycker att det är dags. Och självklart är det till mig kommentarerna kommer.
    Det blir väldigt jobbigt att höra dessa kommentarer och inte veta vad man ska svara. Oftast känner jag mig bara uppgiven och svarar "aldrig" eller "vi kommer inte att gifta oss" när de frågar. Men de vet ju att JAG vill så de bara svara emot att "jodå ni kommer att gifta er". En kompis har till och med hört av min sambo själv att han planerat att fria, så hon går inte alls med på att jag tror att det aldrig kommer att ske.
    Är det nu så att han faktiskt inte vill så vore det skönt att kunna säga det med säkerhet till dem så kanske de slutar, eller åtminstone ger sig på honom istället

• Chrisse och Jonas

Nästa gång de frågar så säj till dem att fråga honom.. helst när du är i närheten.. haha.. dax för honom att svara på frågan lite tycker jag..

• lovelight

Hej,vill bara säga först att jag förstår hur frusterande det där är. Vänta eller inte det är frågan.Rätt eller fel vet man ju först efteråt. Lyssna till ditt hjärta,noga.Gjorde själv bort mig .var giftassugen men inte han.så började han med sina små inviter o jag trodde självklart han skulle fria.Så jag fick mer och mer bröllopsfeber.Väntade,väntade frågade om han inte skulle fria snart,köpte till och med en fin brudklänning.För att överraska honom och få honom till att ta sista steget.Trodde jag.I stället tyckte han att jag körde mitt race och att jag köpt klänning utan honom blev droppen.Sedan dess är han totalt anti mot att gifta sig. Nu har vi barn i hop och det är underbart.Men jag känner mig lurad och tror verkligen att hade jag inte fått bröllopsfeber och bitit mig i läppen så hade han friat för minst ett år sedan.Önskar dig allt gott Lycka till

• Skogsälvan
    lovelight skrev 2009-03-27 17:36:58 följande:
    Hej,vill bara säga först att jag förstår hur frusterande det där är. Vänta eller inte det är frågan.Rätt eller fel vet man ju först efteråt. Lyssna till ditt hjärta,noga.Gjorde själv bort mig .var giftassugen men inte han.så började han med sina små inviter o jag trodde självklart han skulle fria.Så jag fick mer och mer bröllopsfeber.Väntade,väntade frågade om han inte skulle fria snart,köpte till och med en fin brudklänning.För att överraska honom och få honom till att ta sista steget.Trodde jag.I stället tyckte han att jag körde mitt race och att jag köpt klänning utan honom blev droppen.Sedan dess är han totalt anti mot att gifta sig. Nu har vi barn i hop och det är underbart.Men jag känner mig lurad och tror verkligen att hade jag inte fått bröllopsfeber och bitit mig i läppen så hade han friat för minst ett år sedan.Önskar dig allt gott Lycka till
    Jo han är lite så min karl också, vilket är en anledning till att jag drar mig, han kan bli anti om man försikommer honom och tvär vägra istället. Tjuriga ungar är de
  • lecaroline

Vi har varit tillsammans i 8 år...

Och innan förra julen så frågade han vad jag önskade mig..
    Jag var ärlig en hund eller en förlovnings ring
    På julafton satt han på 2 knän och friade (han hade ca 40 graders feber var av 2 knä) Och nu ska vi gifta oss!!

• Hannaz
    lovelight skrev 2009-03-27 17:36:58 följande:
    Känns inte speciellt moget att göra giftemål til en fråga om vem som frågat osv. Har man barn ihop och planerar att leva tillsammans så finns det dessutom juridiska anledningar att gifta sig för att inte tala om att stärka bandet till den man älskar genom ett tydligt ställningstagande. Jag hade tagit mkt illa vid mig och funderat över huruvida han överhuvudtaget ser en framtid med mig om han inte framfört synnerligen goda skäl till varför vi bara skulle fortsätta att leva som sambos.
  • 090208

1. Om ni öht vill svara: Varfor vill man inte fria själv? (nu lägger jag näsan i blöt...)

2. Varför måste man så desperat gifta sig? Och om man nu vill gifta sig så har man väl inget val än att fria själv..?

Nu är ju inte jag giftastypen, hoppas ingen blir sur. Menar inte att vara dryg.

• Skogsälvan
    090208 skrev 2009-03-30 16:20:56 följande:
    1. Om ni öht vill svara: Varfor vill man inte fria själv? (nu lägger jag näsan i blöt...)2. Varför måste man så desperat gifta sig? Och om man nu vill gifta sig så har man väl inget val än att fria själv..?Nu är ju inte jag giftastypen, hoppas ingen blir sur. Menar inte att vara dryg.
    Det är mycket personliga skäl som jag inte vill ta här. Men jag funderar på att frångå dem trots allt.
    VArför vill jag gifta mig? JAG är giftastypen så det är viktigt för mig.
  • Skogsälvan

Uppdatering:
    Vår 4-åring har börjat tjata på oss att hon vill att vi ska gifta oss . Hon kollar in klänningar som hon tycker jag ska ha och blommor.
    Hur som helst så ledde det in på att vi började prata om det och då säger min sambo att "får han köpa en motor till sitt radiostyrda flygplan så visst" Karlar.
    Ser i alla fall ut att gå åt rätt håll. Sa till honom att en liten fråga kan han ju komma med ändå.

Svar på tråden Ska jag ställa honom mot väggen?