• Mimzan

Någon som handlat på guldklippet?

som frågan lyder, har någon handlat hos guldklippet.se? Hur funkar leveranser o så? är de bra att ha o göra med?
    Hittat en ring därifrån av märket signo, och de var ungefär 1000 kr billigare gentemot andra smyckes butiker

• Svar på tråden Någon som handlat på guldklippet?
  • RhjärtaJ

vi köpte våra ringar därifrån i februari. Det har funkat bra, de kom efter en vecka ungefär. Vi beställde utan gravyr så att vi kunde skicka tillbaka om de inte passade i storlek *tips* Jag blev jättenöjd med mina ringar, passade perfekt, men min fästman fick lämna tillbaka sin för den var för liten och han gillade inte stilen heller. Om man beställer en bred ring är det bra att beställa en större storlek än den smala ringen man testar storleken med.
    Jag ska skicka in mina ringar för gravyr nu i veckan.

Lycka till med ringköp!

• Sianti
    RhjärtaJ skrev 2009-03-18 23:43:04 följande:
    vi köpte våra ringar därifrån i februari. Det har funkat bra, de kom efter en vecka ungefär. Vi beställde utan gravyr så att vi kunde skicka tillbaka om de inte passade i storlek *tips* Jag blev jättenöjd med mina ringar, passade perfekt, men min fästman fick lämna tillbaka sin för den var för liten och han gillade inte stilen heller. Om man beställer en bred ring är det bra att beställa en större storlek än den smala ringen man testar storleken med.Jag ska skicka in mina ringar för gravyr nu i veckan.Lycka till med ringköp!
    Skickar du in på gravyr på ett annat ställe? Hur mycket kostar det?
    Trevlig kväll! Eller natt.
  • RhjärtaJ

Hej, nej vi skulle få gravyren i priset (pratade extra om det, inget som står någonstans) även om vi skickade tillbaka dem för att först kontrollera storlekar o så. Vad priset blir istället (i porto) vet jag inte än, vi ska ringa o höra. I affärerna kostade 200-300 per ring för gravyr när man inte köpt ringen i deras affär.

Sianti skrev 2009-03-18 23:45:40 följande:
    Skickar du in på gravyr på ett annat ställe? Hur mycket kostar det?Trevlig kväll! Eller natt.
  • Mimzan

Ok, tack för tipsen. Jag har beställt ringmått, så jag vet vilken storlek jag ska ha, bli svårt att mätta själv, för jag lär misslyckas i så fall och få antingen en för liten eller förstor ring^^
    rhhjärtaj, hur bred är din ring? den jag ska ha är 3 mm, vill ha en tunnare för min förlovningsring är ganska så bred.

Svar på tråden Någon som handlat på guldklippet?