Svärmor tål inte min sambos pappas nya kvinna, (långt)
Svärmor (eller ja blivande men ni fattar....) var här förra helgen och hela besöket gick åt till att snacka skit om sin ex man. De har varit skilda i 8 år i år och hon har inte gjort så här under de tre år jag känt henne. Men hon har hela tiden väntat på att svärfar och hon ska bli ett par igen, men han var sambo med en annan (inte orsaken till skilsmässan) fram till i sommras då svärmor och svärfar ängdade hela sommaren till värsta fjortis fasonerna med att bli ihop och göra slut om vart annat. Sen har svärfar träffat sin förra sambo och svärmor lite då och då och haft svårt att välja. Sen fick vi (jag och fästmanen) reda på i veckan att svärfar (sanart 60) hittat en ny kvinna. Jätte kul tyckte vi om det kan vara någon det fungerar med den här gången. För kan ju inte påstå att det känns som svärmor och ex sambon var helt rätt, de såg inte kära ut. Hela helgen har som sagt gått ut till att snacka skit om svärfar från svärmors sida mycket ilska. Men hon vill ändå ha honom tillbaka.....suck. Svärfar ringde när svärmor var här och frågade om han och hans nya fick komma senare på dagen. Det var ju klart helt ok, men svärmor tyckte inte alls vi skulle bjuda på något då de kom (hon hörde samtalet) så där kom vi ihop oss lite. Svärmor var ju mycket tveksam inför bröllopet om hon vill komma när det är en ny kvinna med i bilden. Den nya var mycket trevlig och hon och jag fann varandra. Nu var det ju bara första gången och de har bara varit ett par 3 v men ska förlova sig om några veckor och pratade om bröllop (jag vet vi fick lite hicka här men känner de att det är rätt så är jag bara glad för dem även om jag hoppas de väntar lite bara). Sen ska hon flytta en bra bit, letar redan jobb mm.
Självklart ska ju svärmor vara med på bröllopet, hon har ju en given plats men hon har tidigare "hotat" med att inte komma om svärfar har en ny som vi bjuder om den personen kommer. Men om de är förlovade känner inte vi att vi inte kan bjuda henne det vore med fel ju. Däremot så kommer vi ju dela på dem men det gör vi inte med övriga förlovade par. Har redan talat om för svärmor att jag inte kommer tolerera något tjafs för hon har ju hela släkten runt sig och den nya är ju rätt ensam så då. De väljer ju själva om de vill prata eller ej. De har samma yrke men den nya är rektor så min fasa är att hon blir svärmors chef för då vet jag inte vad som händer om/när hon flyttar upp.....
Men vad gör man för att de båda ska känna att det är en härlig dag (gäller främst svärmor).