• elsi

    Sluta röka?

    hujjedamejj skrev 2009-03-19 14:09:35 följande:
    aikidoaasa: Det där är bara en myt.Har du själv vart rökare? För mig funkar det INTE att helt sluta med nikotin, jag får världens abstinens, skakar och svettas om vartannat. Så att sluta utan nikotin? Aldrig i livet!! Det handlar om att bryta vanan och inte få bort nikotinsuget. Jag har svårt att tro att du själv någonsin har varit rökare, så att du vet hur det är att sluta.Visst kan många sluta utan hjälpmedel, men dom är få....
    stämma jag slutade 3 år sen. snusa inte men många gör det istället.

    Jag köpt tuggummi, den starkare var billigaste i längden då jag blandade en halv nikotin, med en halv vanligt mint eller jordgubb/melon. det svåraste är nog när man drinka, men jag gör inte det heller... drink vatten, eller något som inte smaka gott med cig.
    ta tre djupa ande tag som OM du sög på en cigg. In, håller, blås ut. Du komma att känna lite andfådd. Det hjälpt mig med suget.
    Sen, du behöver inte sluta för alltid, Du kan alltid ta en cigg "senare" "ikväll" "i morgon"... men INTE just nu
    Lycka till.... det går!
  • elsi

    ett cigg.... 20 cigg.... 7snitt... det spela ingen roll.. det är lika svårt att sluta ändå...

    Tänk inte jag har slutat röka synd om mig se du inte att jag lida,
    Tänk:- Jag är icke rökare jag har fräsh andedräkt jag orka gå i trappan, kroppen återhämta sig för varje dag, och jag få vitare ögon, vackrare hy, rödare läppar och mindra chans att få rynkor!
    Yippee jag är icke rökare!

Svar på tråden Sluta röka?