• ALLIMA

Ni som gör vigsel - och festprogrammen själva! Hur gör ni...?

Behöver tips från er som gör era vigsel och festprogram själva. Hur gör ni? Vilket papper använder ni? Fotokopiator? Scanner? Jag är inte särskilt tekniskt lagd och känner jag behöver lite tips för att få snygga häften! Och ekonomiska...dyrt låta trycka upp märker jag. Tips tack!

• Svar på tråden Ni som gör vigsel - och festprogrammen själva! Hur gör ni...?
  • HurraViSkaGiftaOss

Jag gjorde vårat i word document och sen printade jag varje på fint papper.

• HavsVigsel

Håller med Hurra.... fint tjockt papper är en lyxkansla.

• didis

Tjockare resp finare papper och en bra laserskrivare som även kunde skriva ut färg använde vi.

Det var maken som gjorde allt såntdäringa men jag tror han använde Word...

• Lajsan

Enkelt i word och sen hade vi pärlemo papper som gjorde det lite finare

• Princess4aDay

Kolla in på Pandurohobbys hemsida, där finns massor av inspiration till kort och div egenpyssel.

• Sååå lurade

Vi har svarta omslag på alla våra kort. Inbjudan, vigselprogram, festhäfte och tack kort. köpte 2kg på clas ohlsson men 3 blandade storlekar.

Sen använde jag ett lite tjockare vitt papper som jag skrev ut dokumenten på och häftade fast i omslagen. Jag har använt publichers mallar till alla trycksaker. På framsidan till festhäfte och vigselprogramm har jag gjort ett monogram med en grå ram runt som jag klistrat dit och på tack kort och inbjudan har jag klistrar ett smalt silversatinband uppifrån och ner lite mot ena kanten.

Men jag tycker att en skarp skrivare är pricken över i...

• augustibrud2009

Vi har bara börjat med våra än så länge, men vi använder också publisher. Det är mycket enklare att se så att sidorna stämmer då tycker vi. Sedan kommer vi att skriva ut så att det blir på båda sidor, blir lite pyssel men det spar ju grymt mycket papper.

• Hemlig2009

Ja, självklart måste man skriva på båda sidorna, blir ju helkonstigt annars.

Vi använder oss också av ett tjockare omslag och sedan lite finare vitt papper inuti. Binder ihop det hela med organzaband.

Finns bild i mitt galleri. Tackkorten kommer att se ut som inbjudan.

Svar på tråden Ni som gör vigsel - och festprogrammen själva! Hur gör ni...?