Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

    Förstora bröst utan operation?

    Jo det är klart att det är det so är det viktiga.

    och då är frågan: varför fattar de flesta av oss inte att vi har all anledning att känna oss just det då? Jag tror riktigt riktigt på allvar, att vi borde lägga mycket mer energi på att utvecklas i vårt sinne och tänka goda tankar om oss själv aoch andra och ändra den helt sjuka dömande kroppsuppfattning vi ofta har. Tänk vad vi är beredda att betala för att ändras! Jag satsar hellre på att lägga krutet på att utvecklas mer inombords, så jag lär mig älska mig själv som jag är och så vara rädd om den kropp jag fått, så den ska fungera länge!

    Observera att jag också hackar på mig själv...men jag vill inte luras vare sig till mirakelmetoder eller operationsbord. Vem fasen bryr sig om mina tuttar i det stora hela? Jo, min sambo gillar dem föralldel, men hur stor del av vårt förhållande är det då?

    Jag är säker på att dina bröst är välskapt och FINA! Var glad för dem!


    Rahel skrev 2009-03-17 00:13:58 följande:
    haha hmm jo ni säger det.. Men det är väl viktigt att man själv känner sig vacker? Kanske pressen från media o allt, ALLA gör det... o jag förstår att folk vill, för det är fint med runda fina bröst, inte nödvändigtvis stora,,, men men,,, Jag är skapad så som jag är,, vill inte operera mig... trodde det kanske fanns några piller som förstorade dem en aning... Fortsätter sökandet helt enkelt!
  • passionsblomman
    Underbart!
    Aleta skrev 2009-03-17 09:43:25 följande:
    Ja, jag tog mig en rejäl funderare, min 4-åriga dotter frågade mig häromdagen:"Mamma, varför hänger dina bröst sådär?"Jag tittade ner på mina bröst och konstaterade att de inte är lika fasta efter ammandet av två barn, men de är snygga ändå! (Tänk om man hade fattat det när man var 20! )Sedan sa jag till min dotter:"Jo ser du, det är för att man ska kunna se att jag har två fina barn, visst är det snyggt!""Ja, mamma, men varför har inte jag några alls?""Jo alla tjejers bröst ändras genom hela livet först är de alldeles platta, sedan blir de större och sedan lite mindre igen. Det är faktiskt rätt häftigt och något att vara stolt över."Nu hoppas jag att jag har lagt grunden till ett gott självförtroende och att hon aldrig tänker tanken att ändra sina bröst. (Håller tummarna.)De killar man har pratat med verkar föredra äkta vara, oavsett storlek. Jag säger bara återigen - Julia Roberts=snygg!
  • passionsblomman

    Detta hade jag ordagrnt kunna skriva själv! förutom att jag har något ynka år kvar till 40-årsdagen.

    Var glada och stolta över er själva allihop!


    Aleta skrev 2009-03-17 11:25:18 följande:
    Tack, Passionsblomma och Novia72!Jag hoppas att det funkar, tänk så mycket bekymmer man hade sluppit när man var yngre om man hade varit nöjd med sig själv!Det är rätt festligt, nu när jag har fyllt 40 och tycker att jag ser helt ok ut så blir jag jättepaff när jag ser filmer eller bilder från när jag var yngre. Hur kunde man ha så mycket komplex och skämmas för dittan och dattan? Jag var ju både smal och söt, men det hade ingen i världen kunnat få mig att fatta då...Nu har jag en man som älskar hela mig, med skavanker och allt - och jag tror honom! Viss visdom kommer trots allt med åren.
  • passionsblomman

    Ja jag har rätt1 För jag tycker vi hackar och rackar ner på oss själva alldeles för mycket i det här samhället vad gäller vår kropp.
    Sedan förstår jag såklart att man drömmer om ditten och datte-ofta råkar det av någon obegriplig anledning vara det motsatta mot det man har...

    Jag kan uppmuntra med att som av en händelse fick jag -som både varit gravid OCH ammat URLÄNGE, och dessutom snart passerat 40, värsta fina komplimangen för just brösten igårkväll! Helt apropå ingenting! och de är alldeles vanliga som de blir, jag kunde också gå och fundera på hur snygga de var en gång, men det vägrar jag.

    Däremot vill jag komma i bättre form, för nu mår min kropp inte bra för jag rör mig för lite och det syns på både kläder och våg, så för att främja ett långt liv måste ja iallafall se till att viktökningen slutar-och gissa om tuttarna blir mindre och hängigare då? jo det är de.Men jag kommer att MÅ bättre...


    Rahel skrev 2009-03-17 23:44:13 följande:
    Jo du har rätt... Men viss vill man vara finast i sin mans ögon? Jag skulle nog itne kunna liga under skapellen och låta någon skära i mig! Men visst önskar man att de var rundare och finare... men å andra sidan,, som du eller någon anna sa: det hänger väl inte på brösten och om det gör: Då vet han var dörren står o han ka hitta ut själv... =)Haha bli med barn, även om det är en av de allra finaste gåvorna människan har fått, att få barn så är jag inte redo, ska gifta mig och vill vara gift ett tag innan jag får barn... Skrämm mig inte nu med att de ska bli ännu mindre /hängiga..
Svar på tråden Förstora bröst utan operation?