Inlägg från: Red Scarlet |Visa alla inlägg
  • Red Scarlet

    Vårt bröllop i era händer (tv3)

    Instämmer med er andra, skojigt program men budgeten är ju helt åt skogen..

    Något jag reagerade på också är att de i båda programmen nu påpekat att "Ett standardbröllop i Sverige går på runt 130.000:-", men... av vad jag sett på bröllopstorget verkar ju de FLESTA ha en budget på runt 50-90 000:-, det är några få som har över. Förstår inte hur det 'medelmåttiga' snittet kan vara så fruktansvärt högt när jag knappt stött på någon som gift sig för mer. Men jag kanske inte umgås i sådana kretsar heller ;) Och de som har bra mycket högre budgetar kanske inte hänger på BT för att få spartips ;)

    Men tycker ändå att det är en lite konstig kommentar att fälla hela tiden, samtidigt som de får ett fantastiskt fint bröllop där inget är inräknat i budgeten.. de borde iaf berätta vad de fått sponsring med och vem som fixade hyrbil, brudgummens kläder osv. Det blir ju missvisande.

  • Red Scarlet

    Jag är dock väldigt glad att de berättade hur mycket det kan kosta med hyrning av en tom lokal, hyra stolar/bord, porslin, dukar, mat, dekorationer, DJ med ljudanläggning etc.. de var väl uppe i runt 60 000:- för allt och då slet brudparets släkt som sjutton för att hjälpa till.

    Klart man kan klara sig på bra mycket mindre summa för att hyra en lokal men jag har fått ganska många pikar för att vi valt att ha middag och fest på en restaurang ist. Vi blir runt 50gäster och trerätters med dricka, servering, fest, DJ och städning etc kommer att kosta runt 43k. Jag är klart nöjd med det ;)

  • Red Scarlet

    Blivande mrs walker skrev 2009-03-23 10:03:51 följande:


    Red Scarlet: Det kan hända att det är några få som har megadyra bröllop och drar upp snittet. Vore kanske rättvisare om de räknade ut vad ett medianbröllop kostar (alltså det som är i mitten om man "radar upp" alla bröllop efter pris). Jag tycker annars också att det låter jättekonstigt.
    Ja jag håller med, median borde bli mer rättvisande än ett procentuellt snitt. Bara Viccan och Danne lär ju dra upp snittet rejält hahah..
  • Red Scarlet

    28 Aug skrev 2009-03-23 10:15:08 följande:


    Ekotemplet i Hagaparken, Solna - StockholmVi viger oss där nästa år så jag vet !
    Det är superfint!! :D
  • Red Scarlet

    Hon kanske inte kunde betala hela klänningen, och så hade de ju faktiskt räknat med att lägga max 7000:- på klänningen. Deras lilla magiska budget hade de kanske gjort upp i förväg och då såg man ju på ett ungefär hur en brudklänning i 'rimlig' prisklass låg i förhållande till resten av budgeten.

    Hahah guh hon Paula låter ju lite smått hysterisk vad gäller hennes klänning. Kanske blir så om man jobbar med brudklänningar själv men.. ja.. jag som trodde JAG var petig med klänningen haha..

  • Red Scarlet

    Miss Moneypenny skrev 2009-03-24 09:14:43 följande:


    Ja, den var jättefin och han blev verkligen rörd såg man.Tror dock att det inte funkar på alla typer av killar. Med min skulle det nog inte vara en hit, han skulle nog tycka att det var FÖR gulli-gulligt.kärleken är evig skrev 2009-03-24 08:59:47 följande:
    Det var en jättefin morgongåva men min fästman skulle nog också få lite kväljningar eller fnissreflexer av för många snirkliga rader av "för evigt med dig, du är mitt tro mitt hopp mitt allt" osv i en ström.. han kommer att få bilder på yours truly insnörd i en cool korsett istället, det kommer han att uppskatta sjukt mycket ;)
  • Red Scarlet

    Ja det där med klänningarnas passform är för mig ett mysterium.. har de måttat brudarna i förväg eller? Knappt någon normal klänning alls, märkesklänning eller vanlig, passar perfekt första gången man sätter på sig den. Så det är lite skumt haha..

    Det var jättegulligt att Paulas mamma betalade så stor del av klänningen för de visste att hon hade den på sitt collage, men nu säger ni här i tråden att inte ens DEN klänningen var riktigt perfekt enligt Paula? Då blir man ju lite besviken igen.. mamman som var så snäll och köpte den ändå. Tror att Paula isf har ett litet känsligt förhållande till sina brudkläninningar kanske ;(

  • Red Scarlet

    Blivande mrs walker skrev 2009-03-25 10:23:42 följande:


    Red Scarlet: TS har skrivit tidigare om hur brudarna fick pröva klänningarna med ögonmask och gummihandskar.
    Jahaa, missade det! Sorry! Då förstår jag :)
  • Red Scarlet

    ljuslila jacka?!! Åh herregud. Jag är ytterst tacksam att jag får på min fästman en traditionell frack, det verkar finnas alldeles för mycket konstiga kläder för herrarna att välja på nu för tiden. Men nu har jag ju inte sett bild på brudparet heller, de kanske är jättesöta som syréner ;)

  • Red Scarlet

    Ojoj avsnitt tre var ju ett väldigt gulligt brudpar, otroligt nykära, men dekorationen av festlokalen var lite rörig. Vet inte heller riktigt hur bra det blir att blanda två väldigt distinkta teman sådär.. menmen de verkade nöjda och fick säkert en jättefin fest :)

    Men jag märker tydligt att det är rätt beslut av mig att vi planerar vårt bröllop själv efter att ha sett program nr 3, i de två första programmen var både vigsel, fest och klänningar jättefina (i min smak alltså) men i det tredje... nä uppenbarligen kan man ha väääldigt olika smak och då är det nog bäst att man får bestämma själv.

    Tycker nog att dekorationerna och dukningen i program 1 var bäst! Stilrent med grönt, rosa och vitt. MammasGullungar ni hade det fantastiskt fint! Vi kommer att ha något liknande på vårat bröllop (fast inte alls lika avancerat och påkostat tyvärr) ;)

  • Red Scarlet

    Miss Biii skrev 2009-03-31 11:13:17 följande:


    "Red scarlet" - vad menar du med att de hade 2 teman?? Jag kollade inte på programmet jätteingående men jag uppfattade att de hade "sjötema i slottsmiljö" menar du då att det inte var lyckat att blanda sjötema och slottstema?
    Jo det är som du säger, men de skulle ju dels ha sago- och slottstema med historisk anknytning, bara det tycker jag är ett ganska STORT tema. Och sedan undervattenstemat eller sjötemat tyckte jag blev lite rörigt att få in, jag förstår att det blev mer personligt så och passade dem men jag tyckte det var svårt att se strukturen och vad som var vad bland svarta sammetsdukar med swarovskikristaller, guldfiskskålar, kronor överallt och bilder på alger. Som någon annan sagt innan tyckte jag att man tappade den historiska anknytningen i den för övrigt väldigt vackra festlokalen när det var så mycket olika saker som slet i ens uppmärksamhet. Men så kanske det såg mer enhetligt ut 'irl' än när de sveper över salen en kort stund på tv också.
  • Red Scarlet

    Aww det var ett gulligt bröllop, men alltså säger bruden att hon INTE vill ha några färger som inte är 'bröllop' så skulle jag också kört på en vit/beige klänning. Det fanns ju mängder med klänningar att välja på, varför ta just den? Hoppas att hon blev nöjd, det var ju en fin klänning men jag skulle nog nästan blivit arg om jag sagt att jag velat ha en VIT klänning och fick den. :/

Svar på tråden Vårt bröllop i era händer (tv3)