Era mammors klädsel?
Nu är jag mycket nyfiken på vad era mammor skall ha för klädsel. Har förstått via dottern att det är ett mycket viktigt val ;)
Var hittar man denna typ av kläder. Inget tantigt dock
Nu är jag mycket nyfiken på vad era mammor skall ha för klädsel. Har förstått via dottern att det är ett mycket viktigt val ;)
Var hittar man denna typ av kläder. Inget tantigt dock
Min mamma får gå naken om hon vill bara hon kommer till mitt bröllop.
Mamma hade en ganska enkel, ljusrosa balklänning med sjal. Finns nog bild i mitt galleri i någon av mapparna.
Det beror väl alldeles på bröllopet. Det är väl bara att anpassa sig efter klädkoden precis som de andra gästerna?
Att det ska vara en stor grej vad mammorna har på sig tror jag mest är aktuellt i USA, där de har regler som att brudens mamma måste välja kläder först, sedan får brudgummens välja något som är en matchande men inte samma färg osv. På amerikanska brudklänningssidor finns det ibland också "mother of the bride"-klänningar att köpa.
Också väldigt vanligt i England...
Ser därför med spänning fram emot när min m2b (som är från England)smått hispiga mamma ska börja prata kläder med min mor som är ngot mera "relaxed".
Men svensk sed är antar jag att följa den klädkod som anges på inbjudan. Glöm inte bort att vara för överklädd kan vara lika illa om alla gästerna kommer i casual.
Blivande mrs walker skrev 2009-03-14 09:36:54 följande:
Ofta får brudparets mammor vara lite överklädda. Nog inget ovanligt alls.
Min mamma ska sy upp en klänning i rött och sedan har hon köpt något bolero-aktigt att ha över i beige. Hon blir nog jättesöt!
Mamma får gärna vara överklädd. Jag vill se pappa stå där stolt som en tupp över sina vackra damer. Och mamma känna sig så vacker att det bara lyser om henne. ;)
Fast alla gäster får gärna vara överklädda för min del. Jag kommer känna mig vackrast ändå. Haha...
Min mamma kommer nog att ha en bydress antagligen i ngn pastellton det finns ganska fina om man tittar under mother of the bride kläder på vissa sajter. Hon kommer vara jättefin!
Hellre överklädd än underklädd tycker jag. Jag föreställer mig att din dotter tycker att det är viktigt att du med din klädsel signalerar att bröllopet är en stor och festlig händelse även för dig! En överdel eller jacka i sidenliknande tyg funkar alltid... Det är svårt att ge tips om inköpsställen utan att veta vare sig din storlek eller var i Sverige(?) du bor.
Jag har mer problem med min mammas kläder än mina egna. Hon är en kraftig kvinna och det är inte alltid lätt att hitta kläder. Men det gör jag gärna. Vill ju att hon ska känna sig fin.
Oj va ni har hunnit med. Jag skulle gärna vilja ha något i rött men fick höra att det var en av färgerna man inte skulle ha. Det skulle visst signalera att man varit med brudgummen.
Jag har hittat några sidor från USA och jag måste erkänna att oftast var det lite för mycket, men jag gillar hattarna ;)
Jag drar st 42 men har all övervikt just på magen så det blir inget tajt. Tyvärr......är i Skåne