vi har varit tillsammans i 10 år i aug och har alltid varit väldigt självständiga, haft egna liv utanför vårt gemensamma..kommer själv från en skiljsmässo familj där jag sett hur ensam någon kan känna sig/bli när han/hon lämnats och inte har så mycket eget liv utanför förhållandet..självklart ska man ha ett gemensamt liv om man gifter sig men jag tror att det är superviktigt att ändå fortsätta ha egen tid tillsammans med vänner så att man inte tappar bort "sig själv" i ""begreppet vi""...
min blivande och jag har gemensamt hem, ekonomi, vardagsliv och framtids tankar dock har vi absolut prioriterat egen tid till vänner och intressen.....långt blev detta och allvarligt :)
det jag skulle få fram är att jag tror att det är jätta bra att gå ut själv och göra saker utan sin partner men det ska inte kännas påtvingat..dock kan jag inte påstå att jag är ute på krogen ocxh super så ofta själv..spuer gör jag inte så ofta över huvud taget längre..
istället gör jag annat utan min partner -fikar, shoppar, spa dagar, körsång och resor med mina vänner och visst det förekommer en cosmopolitan då och då :)