• Chappen

    Rosa tema ngn mer....tips

    på dekoration, mat dryck m.m......

  • Svar på tråden Rosa tema ngn mer....tips
  • Jojjo82

    Vi har (gammel)rosa tema och tänkte servera rosébubbel till välkomstdrink, dekorera med körsbärsblommor, jag ska ha rosa örhängen och min m2b skall ha rosa manchettknappar

  • Luucie

    Vi har rosa, svart och vitt med några inslag av silver (ljusstakar etc)

    Vita dukar, svarta löpare med rosa rosenblad, små runda glas med rosa roser och dekorationsgräs i, höga vaser med rosa eller vita stora nejlikor hopbundna med svarta breda satinband, rosa festprogram med svart organsaband runt.
    Höga silver ljusstakar med rosa ljus.

    Ballonger ska vi ha men bara vita och svarta då rosa brukar se ut som tuttar när man blåser upp dem. kanske knyter vi ihop dem med rosa satinband...

    Självklart blir det rosé bubbel till fördrink. Kanske med en lite rosa rosenknopp på kanten.
    Rosa godis av olika slag på kvällen i svarta marimekkoskålar och en rosa tårta med svart spetsband och ett tunnare vitt satinbamd knutet i rosett runt om samat vita färska rosor som dekoration.

    I kyrkan ska vi ha svarta strutar med ett smalt rosa satinband runt, fylda med ris och rosa rosenblad.

    Vigselprogrammen...bara vita tror jag?

    Sen funderade vi om vi skulle färga alla drinkar på kvällen med karamellfärg

  • Susanna och Fredrik

    Vi har rosa, grå och vit (cremevit).
    Våra inbjudningar var med grå botten och vita och rosa blad och rosa siden band, ihopfäst med små gludhjärtan
    Bordsplaceringskorten är grå med vitt där texten står samt med rosa sidenband, även här små guldhjärtan

    Vi kör vita dukar med rosa blommor i små "koppar" vissa har värmeljus istället för blomma. Blommorna kommer förhoppningsvis från trädet i mammas trädgård...annars gerbemini...

    Festprogrammen blir grå med rosa band, vigselprogrammen i den vita färgen med rosa band...
    Rispåsar i grå organza med vita snören och rosa hjärtris....eller vitt organza och grått snöre...

    Jag har rosa blommor på min klänning, rosa skor, rosa sjal.
    Min m2b har grå kostym o rosa slips (även bestmans)
    tärnor/tärna roas klänning näbbar vita klänningar med rosa "skärp"

    Vi har inte bestämmt tårta....men den behöver inte ha nåt rosa...inte heller nån dricka...
    skulle tro att min m2g hatar rosa för alla framtid :)
    skämt åsido....han säger ifrån om han tycker det är för rosa....men det är ju min allra allra bästa finaste färg =)

  • Luucie

    skulle tro att min m2g hatar rosa för alla framtid :)skämt åsido....han säger ifrån om han tycker det är för rosa....men det är ju min allra allra bästa finaste färg =)
    [/citat]

    Haha ja det kan bli så men den risken får man ta!

    Glömde säga att jag ska ha rosa blommor, rosa band i midjan och svarta skor med rosa satinband. Sambo ska ha svart kostym, svart väst, vit kofta och rosa plastrong och rosa näsduk.
    Bestman har mörkgrå kostym och rosa slips och tärnorna är svarta med vita band och rosa blommor.

  • Susanna och Fredrik
    Luucie skrev 2009-03-13 23:47:08 följande:
    skulle tro att min m2g hatar rosa för alla framtid :)skämt åsido....han säger ifrån om han tycker det är för rosa....men det är ju min allra allra bästa finaste färg =)[/citat]Haha ja det kan bli så men den risken får man ta!Glömde säga att jag ska ha rosa blommor, rosa band i midjan och svarta skor med rosa satinband. Sambo ska ha svart kostym, svart väst, vit kofta och rosa plastrong och rosa näsduk.Bestman har mörkgrå kostym och rosa slips och tärnorna är svarta med vita band och rosa blommor.
    Ska vi se om vi kan bräcka varann i rosa =)
    hihihi
  • Corona

    Vi kör gammalrosa och chokladbrunt. Just nu kommer jag inte på ett endaste tips men det finns en hel tråd för oss som har rosa och brunt som färgtema, kanske finns det några idéer du kan plocka upp därifrån?

  • Luucie

    Susanna och Fredrik skrev 2009-03-15 12:52:06 följande:


    Ska vi se om vi kan bräcka varann i rosa =)hihihi
    You´re on!!!!

    Jag ska ha rosa underkläder också och så funderar jag på att köpa örhängen i rosenkvarts...om jag hittar någon modell som passar...tånaglar, rosa såklart

    Sen ska INTE min sambo ha en vit kofta...det ska vara vit skjorta.
  • Susanna och Fredrik

    Det bli vita underkläder för mig...hmm...du kanske redan har vunnit!!
    Men jag kanske kan lura m2b att ha rosa kalsonger...?? hahah

    Jag köpte ett pärlhalsband...hade tänk rosa men det vita var finare...fast det blänker lite åt rosa nyans...om det räknas...

    klart man ska ha rosa tånaglar...det har jag hela somrarna...

    Jag ska så på en rosa kant på min underkjol..!!

  • Luucie

    Jag är nyfiken på din klänning med rosa blommor? Låter fint

    Och rosa kallingar måste det ju bli, det hade jag inte täkt på, haha.

    Kanske en svart bordsplaceringstavla med rosa namnlappar...

    Allt är ju inte spikat än såklart. Tårtan är lite uppe i luften ..kan bli vit också med svart och rosa band och rosa roser.

  • Solros 2009

    Jag ska ha rosa klänning - är jag med i "tävligen"?

Svar på tråden Rosa tema ngn mer....tips