Inlägg från: burnisen |Visa alla inlägg
  • burnisen

    Vi med lila som färgtema forts..

    De va ju en riktigt fin vikning, har tyvärr ett stort festhäfte, så den ideen går inte, men man kan ju ha besticken i den :) Nu e bara frågan om mina servetter håller måttet, det är såna som är vita på baksidan, kommer nog kanske inte bli så bra :/
    kanske ska köra på den ideen ja tänkte från början, vita servetter med lila band runt, vad tror ni??

  • burnisen

    Hej vi har lila o silver som färger, och vi har gjort så här: Jag har vit klänning med lila bukett, Han har svart frockcoat med grått/silver på väst osv och sen en lila blomma i slaget som går igen i min bukett, pojkarna 2 1/2 o 1 år (precis som du) kommer att ha svart kostym med lila "slips" och näsduk i bröstfickan, som går igen i våra två brudnäbbars klännigar (så de matchar varann) medans jag och han matchar varann :) oj vad veligt det blev att förlara, medans bestman o tärna matchar varann (sååå svårt att matcha alla till hundra)
    hoppas de hjälpte dig nåt :)


    WinterorSummer skrev 2009-04-30 11:18:53 följande:
    Hej!Jag skrev någon rad i tidigare tråd. Vi ska ha lila, svart och vitt/guld som färger. Jag undrar hur ni gör med brudgummens klädsel? Jag ska ha vit klänning med lila bukett är tanken. Brudgummen och våra två söner (2½ och drygt 1 år gamla)har vi tänkt ska matcha varandra lite grann.Vi funderade lite på helsvart med lila plastrong, alt svart kostym/kavaj med lila skjorta och plastrong. Han är lite sen av sig så han har inte ens begivit sig till affären för att se vad som finns ännu :)Hur har ni tänkt?
  • burnisen

    Hejsan alla lila tjejer, nu har jag lagt in bilder från min provdukning, kika gärna och kom med kommentarer :)

    Jag är osäker på de rosa rosenbladen som jag beställde levendel lila men jag anser att de e rosa, satte just därför en rosa ros i blomsterarret, vad tycker ni?

    Sen servetten, ska jag ha ett starkare lila band, eller blir de bra, det matchar ju namnskylten...som för övrigt inte är rätt godis i, just nu är det en alldeles för färgglad kattleksak där i

    Vill gärna ha kritik!! :)

  • burnisen

    Ja de kanske blev lite tanigt, med det bandet...
    Vad tycker ni andra?


    LindaochMagnus skrev 2009-05-04 16:26:05 följande:
    Tyckte det var superfint!!! Kanske faktiskt att du ska ha lite starkare färg på banden kring servetten eftersom det är så smalt. Eller kanske gå på ett lite bredare band?Blev superinspirerad nu.. måste nog ut och fixa allt det där.. gifter oss i Juli så det är bara 2 månader kvar.. (exakt idag faktiskt =))Många bra tips!! Tack//Linda
  • burnisen

    Någon mer som tänkt ha en välkomstbål eller välkomstdrink?

  • burnisen

    Vi kommer att ha mousserande vin vid vigselplatsen, med andra ord en bruskål precis efter vigseln. Men sen när folket kommer upp till lokalen, och ska vänta på oss i ca en timme tänka vi att det kunde vara käckt med lite bål och en liten snitt, men då kommer ju en svårare fråga VAD ska man göra för bål, vad är gott??


    Hempling skrev 2009-05-04 18:32:13 följande:
    Jag håller med, allt var jättefint, men skulle gärna ha lite bredare band! Då blir det perfekt! Vi har tänkt ha brudskål, vet inte om ni menar någor utöver det. Hade tänkt champagne med bär i, men då sa vår cateringfirma att de flesta brukar slänga bort den, eftersom de inte tycker det är så gott. Så kanske det blir någon drink eller eventuellt mousserande vin... Vad ska ni ha för drink?Måste säga att jag oxå gått linan ut och köpt toapapperet som nämnts tidigare här i tråden... Nästan så att det är att "övergöra" det hela, men det var ju fint!!
  • burnisen

    Hej på er lila tjejer :) hur många var det som ska gifta sig nu inom två veckor?

    Vad pysslar ni med? känner att ja står och stampar just nu...

  • burnisen

    Haha precis så känner jag med! Känner mig superstressad men ändå lugn på nåt sätt...och pirrig :D ihhhhhhhhhhhhhhh


    missbilly skrev 2009-05-13 13:01:33 följande:
    Pingst09: Dessa gardiner är organsa liknande!Miss Moneypenny: Tack för erbjudandet men har redan hittat en tjej som ska handla åt mig o skicka upp Bra att det gick lätt att dela dem.. Jag hade väl tänkt att man kan använda en lååång linjal och sen skära med rakblad. Kanske funkar.. får se burnisen: Jag gifter mig om..... 10 DAGAR!!!! :-OJag försöker få ihop allt till dukningen... och pysslar med fest o vigselprogram.. Har ju 10000000 saker kvar att göra men just nu vet jag inte riktigt vart jag ska börja! :-s
  • burnisen

    21 gäller för mig, vi har en lite annorlunda dag haha...så nu är det bara 6 (!!!!) dagar kvar SHIT! har inte tid att sitta här igentligen...


    missbilly skrev 2009-05-15 21:34:17 följande:
    Jag gör en checklista nu varje dag för att få saker gjorda!Sen blir inte alla saker gjorda tyvärr men nästan Var det 23 som gäller för er oxå?Känner mig inte så pirrig än! Har nog inte riktigt förstått att det bara är snart en vecka kvar. Är mest streddad! :-S
  • burnisen

    Wohoooo nu är jag gift all min lila planering gick i lås och alla kommentarer jag hört är att allt var så välplanerat...kan man bkli lyckligare??

  • burnisen

    Tack

    Hade oasis, och det fixade jag med mååånga veckor innan, sen så satte jag själva rosen dagen innan och vattnade, satte ut på borden och de höll sig jätte fina, idag 4 dagar efter och inget mer vatten håller de första på att vissna...så det kan ja rekomendera

    W2B Blom skrev 2009-05-25 15:32:14 följande:


     

    Åh, vilka fina blommor, trycksaker m.m. ni hade!! Såg superfint ut!! Hade du en oasis i coktailglaset för rosen? Fixade ni dagen innan?
    [/citat]
    Diz skrev 2009-05-25 13:41:38 följande:
    [citat]
    Oh! härligt! Vi vill se bilder!!! GRATTIS förresten!!!
    Bilder kommer så fort jag fått in lite bilder från gästerna
  • burnisen

    Finns rosa (!!!!) på plantagen, tyvärr kan ja inte tipsa om ett billigare ställe att köpa dekosand på, jag gav upp tillslut och köpte på plantagen...
    W2B Blom skrev 2009-05-25 23:28:11 följande:


     

    En oasis kallas också för stickmassa tror jag. Det är en klump (oftast är den grön) som man blöter och sedan sticker blommorna i den så håller blommorna länge och kan då suga upp vatten därifrån. Är så dålig på att förklara, men här finns iaf en länk: www.roseswithnames.com/BizPart.aspx 
  • burnisen

    Tack vet inte om jag hunnit hamna där ännu inte hunnit smälta allt känns de som...men de kommer mer och mer

  • burnisen

    Helt ok! Kul att kunna inspirera

    Gahh! Jag lngtar sååå tills ja får mina bilder...har fått massor av kort från gäster men vill ju gärna visa fina fotografbilder med ..hoppas hoppas på att snart få dem !
    nu gifter vi oss skrev 2009-06-03 12:49:15 följande:


    Burnisen: gillade din idé till inbjudningskorten jättemkt! Då får man ju plats med både 2 och 3 blad på ett enkelt sätt. Jag har kopierat din bild och mailar min mamma som ska göra våra kort, hoppas det känns okej för dig.Vi ska inte ha enbart lila som tema men fokus ska ligga på rött och mörklila, sen blir det nog alla möjliga röda nyanser också. Bara det blir varmt och mysigt färgmässigt!
  • burnisen

    Miss moneypenny: Super fint ni hade de!

    Nu har jag lagt in några bilder från vårt bröllop, väntar fortfarande på fotografbildernam men nu kunde ja inte hålla mig längre ;) så de kommer mera

Svar på tråden Vi med lila som färgtema forts..