• hojsa
    Äldre 12 Mar 15:00
    17557 visningar
    18 svar
    18
    17557

    Bröllop i varberg

    Hej!
    Vet inte om denna hamna rätt.

    Vi har pratat om att gifta oss...
    bor i varberg, men har ingen direkt koll på
    var man kan ha festen efteråt,
    var man kan beställa tårta (priser)
    hyra kläder till mannen (priser)

    ja skriv alla tips och idéer ni har om att gifta sig i varberg :)

  • Svar på tråden Bröllop i varberg
  • varber­g 2009
    Äldre 13 Mar 02:15
    #1

    Hej
    Vi gifter oss i varberg den 1 agusti och hade först bokat festen på kusthotellet men efter lite funderande så bestämde vi oss för att välja vårt favortit ställe johns palce. Något som verkar super poppis är /www.borggarden.nu uppe på fästningen. Jag har beställt min tårta från Sylvis tårtor i Tvååker hon tar från ca 25 kr biten upp till ca 70 kr.

    Har du koll på någon som är duktig på att göra naglar??

  • Äldre 13 Mar 08:33
    #2

    Håller med om Sylvis tårtor.
    Där tar vi också.
    Gifter oss i halmstad men ska ha festen i falkenberg.
    Han är ifrån halmstad och jag falkenberg.

  • hojsa
    Äldre 13 Mar 14:54
    #3

    varberg 2009

    jo borggården verkar populärt..
    vet du om det finns andra lokaler att hyra.. där man kan ta med sin egen dricka o så..

    ingen aning om det med naglarna :S
    har bara bott här i snart ett år.. så har inte hunnit upptäcka så mycket av det..

    var ska du göra din frisyr o make?

  • br2be
    Äldre 13 Mar 15:56
    #4

    Vi ska gifta oss utanför Varberg och ha festen på Fridas i Kärradal. Där får vi trerätters med vin och bröllopstårta för 695kr per kuvert.

  • Magglo
    Äldre 13 Mar 17:54
    #5

    Vi gifter oss i maj och vi kommer ha festen på Ästad gård, ssupermysigt ställe, men där kan du inte ta med dig eget dricka osv. Vi funderade ett tag på Torna gård utan för bua. En jättevacker gammal gård där festen är i en gammal lada. Det låg lite för långt bort för oss men annars hade vi valt det.

    Jag kommer göra hår och smink på Agaton sax. Jag har hör flera som sagt att det är det bästa stället. Det är inte billigt men det verkar bra. De stänger hela stället och har bara mig och mina tärnor där, ordnar med mat och champagne och gör både hår, smink och även naglar om man vill

  • Bride2­beJan0­9
    Äldre 15 Mar 15:59
    #6

    Det finns ju massor med bygdegårdar utanför Varberg och där får man ha med sig egen mat och dricka. Jag är född och uppvuxen i Vbg och har varit på fester både i bygdegårdar och på restauranger. En bröllopsfest hölls på Naturum på Getterön, det var annorlunda och vackert.

    Fråga om du undrar något!

  • hojsa
    Äldre 15 Mar 17:43
    #7

    tack för alla era svar,
    det med bygdegårdar ska vi fundera på,

    men helst av allt skulle vi vilja ha festen inne i stan någonstans, men inte restaurang då det lätt drar iväg med pengarna.. någon som har tips på nått i stan??

    planerar nämligen att ha vigseln i kyrkan antagligen..

  • EmMa09
    Äldre 15 Mar 19:03
    #8

    ååhhh... jag håller med om Fridas! Där är det såå fint! jag hade trott att det skulle vara mycket dyrare än vad du säger!


    br2be skrev 2009-03-13 15:56:58 följande:
    Vi ska gifta oss utanför Varberg och ha festen på Fridas i Kärradal. Där får vi trerätters med vin och bröllopstårta för 695kr per kuvert.
  • skogsr­å
    Äldre 16 Mar 14:51
    #9

    Vi gifter oss den 16 maj i Varberg! vi kommer att ha festen på Varbergs fästning, i rikssalen. Den kan man hyra för 5000 kr. Det ingår bara stolar & bord. resten får man fixa själva!
    vi har valt Stålboms att fixa tårtan. Vi vill inte göra som " alla andra"
    De flesta i Varberg tar Silvis!

    Lycka till!

    =)

  • hojsa
    Äldre 16 Mar 15:57
    #10

    Skogsrå: grattis till det kommande bröllopet..
    fästningen låter helt underbart faktiskt..
    fint läge :)
    vi funderar på att ordna tårtan själva med hjälp av min syster som läser till konditor...

    får ni ta med egen dricka (alkohol) dit?
    priset var ju faktiskt helt ok :)

  • Äldre 16 Mar 16:10
    #11

    Någon som vill ta en fika någon helg snart kanske??
    Hade varit kul eller vad tycker ni??

  • hojsa
    Äldre 18 Mar 10:08
    #12

    puffar upp lite :)

  • hojsa
    Äldre 22 Mar 22:23
    #13

    puffar lite till :)

  • hojsa
    Äldre 20 Apr 14:17
    #14

    puffar ännu en gång

    någon med fler tips på lokaler och vad de kostar,
    catering? kostnad och ställen..
    frisör och smink...

    ja allt som man kan ha nytta av :)

  • Tessth­emess
    Äldre 20 Apr 19:35
    #15

    Man kan ha sin fest på Villa Sociéten. Där tar dom emot sällskap på emot 80 pers (tror jag).

  • cire
    Äldre 3 May 13:12
    #16

    hej
    ska också ha festen i rikssalen på fästningen. Där får man fixa allt ifrån mat till dricka själv. en sak att tänka på är att du inte får tillgång till lokalen förrän kl 12 samma dag, så det kan bli lite ont om tid för dukning. vi har hyrt den även dagen innan så vi kan duka och göra i ordning då.

  • Happya­sahipp­o
    Äldre 3 May 13:34
    #17

    Vad kul att nagon blaste liv i den har traden!

    Vi ska ocksa gifta oss i Varberg 22 augusti och funderar just nu pa var! Dvs festen har vi faststallt blir pa Fridas och hade forst tankt oss ceremoni pa stranden dar. Men det kanns lite trassligt med logistiken...

    Ar det nagon som vet hur stadshuset ser ut innuti?

    Eller nagon som vet hur Torpa Kyrka ar?

  • Äldre 1 Jan 22:04
    #18

    Hej!


    Jag var på ett heeeeelt FANTASTISK bröllop på Torna Gård, norr om varberg! Kolla in hemsidan här www.tornagard.se/

Svar på tråden Bröllop i varberg