• Halland

Besviken på hippan

Någon mer än jag som blivit besviken på vad era vänner gjort för dig på din hippa??

Känner mig ledsen. Har gjort allt för att mina vänner ska få så roliga och minnesvärda möhippor som möjligt. Verkligen gjort vad de som personer älskar.

Så kom min. JA vad ska jag säga. Inte så imponerad. Kändes som om det var ett hast verk liksom. Inget engagemang. Bara så ledsen.

Någon annan i samma sits.

(KAn inte berätta allt då denna sida har öron)

• Svar på tråden Besviken på hippan
  • Sveastockholm

Ja så känner jag oxå, vi gifter oss om två veckor och mina vänner har tydligt deklararert att det inte kommer att bli något (och nej det är inte för att lura mig jag känner dem). De har inte lusta att åka långt, inte tidd mm utan tre av vännerna lovar att fixa något efteråt i sommar, en "fruhippa" känns inte lika skoj i synnerhet då min blivande mans svensexa var mkt lyckat och välplanerad. Så var glad att de i varje fall ansträngde sig lite.

• Englen

Precis samma sak hände mig.
    Ska gifta mig om en månad och vännerna hade bestämt att kidnappa mig dagen innan bröllopet. Vilket jag vägrade när jag fick veta...
    Fick då svaret att det inte fanns någon helg då alla kunde, så då tappade de som höll i planerandet lusten.
    Hur kul känns det?
    De vill nu istället ha en "möhippehelg" i sommar då jag inte ska få veta vart jag ska, men det känns inte speciellt lockande just nu.
    Inte när de har planerat detta sedan i januari och gett mig förhoppningar, och så blir det plötsligt inget för att de inte hittar en helg som passar!
    Är verkligen besviken på mina kompisar just nu!

Sveastockholm skrev 2009-04-02 21:23:12 följande:
    Ja så känner jag oxå, vi gifter oss om två veckor och mina vänner har tydligt deklararert att det inte kommer att bli något (och nej det är inte för att lura mig jag känner dem). De har inte lusta att åka långt, inte tidd mm utan tre av vännerna lovar att fixa något efteråt i sommar, en "fruhippa" känns inte lika skoj i synnerhet då min blivande mans svensexa var mkt lyckat och välplanerad. Så var glad att de i varje fall ansträngde sig lite.
  • Halland

Jag förstår er verkligen.
    Fast med tanke på den hippa jag fick hade jag lika gärna kunnat var utan.
    Känns inte kul när man bar ger och ger och inte får tillbaka på samma sätt.
    Tycker att mina tärnor kunde pratat ihop sig lite bättre och bara fixat det jag ville istället.

Men men. Nu är jag gift och en kompis till mig sa att vi ska ta en spa helg snart så det ser jag verkligen fram emot.

• Ängla07

Vad hemskt de måste kännas för era vänner, att ni känner som ni gör.
    Att bli besviken över att dom gjorde saker som inte du/ni gillade?
    Förstår inte att ni kan vara så.
    Skulle mina vänner vara som ni så skulle jag tala om att de är ingen ideé att göra möhippa för dig för du kommer aldrig bli nöjd över den ändå.
    Alla människor är inte lika,och alla har olika förhoppningar.
    Jag hoppas att ni som vän berättar vad ni kände med eran möhippa.
    Att mina vänner ska göra en möhippa är SÅÅ kul, och jag har inga förväntningar,bara att vi ska ha träffas och ha de roligt

• giz83

hej vill bara säga att jag kan hålla med TS...jag är en person som gärna ställer upp till 1000 på mina vänner...och jag förväntar mig nästan att de ska ge tillbaka iaf hälften av vad jag ger...och hoppas att de ska känna att de VILL ge...jag vill itne tvinga de, men jag hade blivit jätte lessen om mina vänner inte hade ansträngt sig för att ordna en hippa som jag skulle varit glad över.
    nu är jag kanske inte så orolig, för mina vänner är inte så. men hade det blivit så hade jag varit jätte lessen.

• Chip

Hade min hippa i helgen. Jättebra uppslutning, vilket jag uppskattade allra mest. Sedan kände jag väl att aktiviteterna vi gjorde hade kunnat vara mer uttänkta för mig... Blev först lite besviken, men har nu ändrat mig och är glad och tacksam över hippan. De hade verkligen ansträngt sig, det märktes iaf. Sedan om de inte var de bästa på att planera aktiviteter är ju inte hela världen.
    Och snart är vi ju gifta också! Därför ska man inte ödsla tid med att vara bitter. Är ju så lycklig över att snart få bli Fru!
    Kram på er

• hanaxe

Jag känner samma som Halland! Blev så besviken över hippan att jag grät. Efteråt har jag funderat och tänkt att det kanske var en sån där fejkhippa för den var så dålig men jag tror inte det för då är de som fixat bara rent elaka. Nej den/de som fixade hade inte lagt ner någon energi alls och det känns verkligen som de inte brytt sig om att göra en bra dag. Den hade jag lika gärna kunnat vara utan. Är bara ledsen nu! Måste skaka av mig det till bröllopet!

• lussebulle

Va glad att du fick en hippa. Det blir nog ingen för mig jag gifter mig på lördag och än har inget hänt...

• hanaxe

Jag håller tummarna för att du blir kidnappad imorgon!

Svar på tråden Besviken på hippan