• Izunia

Där gräset är grönast och champagnen har de rundaste bubblorna

Lapinette jag blir också ressugen! Man kanske bara skulle dra iväg nånstans.. Jag känner att det är dags för solsemester för min del.
    Bra vänner ska man värna och de andra kan man lika gärna låta vara. Tyvärr lär man sig det oftast the hard way, men det är sååå skönt med positiva härliga vänner. Jag hoppas att mina vänner räknar mig som en som delar positiv energi. Annars är det skärpning från min sida!!

Fru F och Gemma, jag fikar också gärna i början på nästa vecka. Vi kanske ska ta måndag? Var, när, hur??

Ja det blir fortfarande en del pussar här hemma även om det är mannen som tar initiativet mesta delen. Jag är mer och pussar på min budda och lille hunden också.. Jag kan väl inte skylla på jobb och tid.. ja jag vet helt enkelt inte varför.

Nu har jag precis tagit mig ur Eurovision-bubblan och svutit över de katastrofala värdarna som höll i programmet. Jag tror inte de längre ska hålla finalen på lördag och jag förstår varför..
    Mina favoriter är Norge och Tyskland. Sen gillar jag Sveriges bidrag också för att det är annorlunda, fint och moget. Jag är så trött på alla halvnakna bidrag där tjejerna ligger och ålar på golvet och juckande killar.. Tråkigt.

• Izunia

Förhoppningsis det låter som du haft en bra helg. Förstår också att du haft en hel del orosmoment men det kommer att blir bra.

Jag har heller aldrig kommit iväg att bosätta mig i utlandet. Har haft fler möjligheter och har "varit på väg"men det har aldrig nblivit av. Jag trivs bra hemma och har alltid rest istället - och kommit hem igen.

Mlle M har du bestämt dig öfr lång slöja? Vad har du hittat för någon? Jag hade också lång slöja med fina swarovskikristaller i kanten (så klart!) Jag undrar just nu vart jag har lagt den....?

Jag känner mig irriterad då jag har fått munsår - igen! Detta året har varit otroligt. Det poppar upp hela tiden. Innan årsskiftet hade det gått väldigt lång tid sedan jag fick munsår. Sen januari har jag nästan fått det varje månad och ofta 2 på en gång. Inte alls kul och inte helt smärtfritt.
    Hoppas det går över till bröllopet i helgen. Vill inte se ut som fläskläpp.
    Det tråkiga är att jag inte heller kan pussa på min dotter som är världens gosigaste. Hoppas hon blir förskonad från detta skitet.

ja ja det var min pest fäör dagen. Nu ska jag hoppa i säng och försöka avsluta min sista Stieg Larsson bok. Spännande!

• Izunia

Mlle M om det skulle krisa och de inte skulle hunna skicka slöjan så kan jag skicka med min slöja med mannen. Du kan se bilder på den på min FB. oh förresetn! Jag ska bara skicka ett kort mess till dig där!

• Izunia

Zua älskling! Vad kul att höra från dig! Vet inte om du missade det jag skrev innan men din lille prins har samma namn som vi hade tänkt att välja om vi hade fått en son!
    Ni verkar ha ett härligt föräldraliv och skönt att ni har lyckats hålla det på en så "vanlig" nivå som tidigare. Vår dotter är nu 10 månader och jag känner att mitt liv nästan är samma som innan. Vi gör samma saker och fikar väl mer än nånsin! Allt anpassas bara lite.
    Sätt in lite fler bilder på fb!!

Gemma ocg Fru F TACK för idag! Mycket trevlig dag som har spenderats med lyxiga bakelser och lek i sandlådan!! (Det var väl nåt som jag kanske inte gjorde tidigare haha!).
    Vi ses nästa vecka med nytt spännande program!

Nu ska jag fixa pedikyr och läsa färdigt min bok... om jag inte somnar!

• Izunia

Zua det låter som en bra omväxlande strategi ni har. Känner som du att det är trevligast att umgås med olika människor som befinner sig i olika livssituationer. Man är ju mer än mamma.

Fru F ju denna gången satt munsåret bra då den döljdes på läppen. Idag har den faktiskt nästan försvunnit. Annars brukar jag få betydligt mer..

Förhoppningsis jag har testat allt. Från receptbelagda salvor till tabletter. Det bästa har faktiskt varit munsårsplåster från Compeed men denna gången testade jag en salva som min vännina köpte till mig i Thailand! hahah kändes lite farligt men min herpes försvann snabbt! Det kanske var en bra kräm!

Idag har jag inhandlat vin i bröllopspresent. Jag köpte 5 viner en från varje kontinent. Sedan har jag packat in dem i en korg, skrivit etiketter på varje flaska vad de passar till, svept in i cellofan, gjort ett fint kort och knytit stor cerise band runt om. Ser ganska fint ut!

• Izunia

Gemma - det blev Penfolds från Australien
    En från Chile, en från Californien, en från Italien (funderade på Österrike först), en från S Afrika och så Australien. HIttade inget på systemet från resten av Asien

• Izunia

Jag börjar bli lite smått nervös ang binderiet av brudbuketten och samtidigt så sugen på att sätta igång! Får väl sätta in en bild fredag kväll så ni kan godkänna först!

• Izunia

Lapinette vilka champanger är det?
    Ska kolla vilken Penfolds jag köpte...Koonunga Hill Shiraz Cabernet.

• Izunia

Nämen vad är det jag läser!?? Gemma GRATTIS till bönan i magen! Vad roligt med en liten bebis!
    Hur känns det nu när det är andra omgången? Är man redan nervös nu i början? Hinner man ens tänka efter vad som händer i graviditeten och läsa på när man har ett annat barn som tar upp ens tid? Jag tyckte inte att jag gjorde annat än läste tidiningar och böcker n'är jag var gravid. Tror ju inte man har samma tid för det andra gången.
    Vad jobbigt att du ska må illa. Jag mådde ju inte illa en enda dag själv så jag vet inte hur det är. Testa äta gröna äpplen.
    Blir det ett januaribarn igen? Eller december...?

Fru F och G, ska det fikas i veckan? i Malmö/Limhamn?

Zua du får jättegärna komma ner till oss så vi kan ta hand om dig med kaffe och goooda bakelser! Det vore så kul att äntligen få träffa dig efter alla dessa år av nätvänskap och även träffa din lille son.
    Säg till om du har "vägarna förbi"!

Gårdagen bestod av återhämtning efter lördagens bröllop. Vi hade en mycket trevlig dag som naturligtvis startade stressigt då det är standard när man måste vara i tid. Jag hade bokat tid för makeup och var supernöjd med sminkösens insats och jag hade en ganska kraftig och sotat make med mkt blåa toner som matchade min kornblå klänning. Jag hade satt upp håret i slarviga slingor i nacken och fick tillfälle att använda mitt nyinköpta swarovskiset med örhängen och halsband.
    Festen var mycket trevlig och vi festade till 3.30. Brudparet gick tidigare och vi var några få som shakade loss på stolarna på slutet av kvällen. Jag tror det var limbo också...
    Det var i iaf en trevlig kväll och nu är brudparet lyckligt gifta. Ta da!

Snart ska jag ta mig en runda på stan medan mannen ska på thaimassage och ikväll är vi bjudna på middag hos några vänner som köpt nytt hus. Tänktre gå till chokladaffären och köpa några goda praliner.

• Izunia

Tack snälla ni! Jag var verkligen nöjd med klänningen, den var bekväm och så..men den gled ju ner lite hela tiden. Jag fick dra i den hela tiden när jag dansade vilket var riktigt irriterande. Kom ju på i efterhand att jag skulle tejpat den upptill. Jag har tom sån tejp hemma... :-/

Nu går jag bara och väntar på att nån annan ska gifta sig så jag kanske får tillfälle att göra ny bukett. Det är kul!

Zua - vi väntar på dig!

Lapinette - Det är så tråkigt att det än inte har slagit till för er. Nu känner ju inte jag dig privat, men jag tycker att du är väldigt tapper och det är bra att du trots de negativa resultaten fortfarande har hopp - det ska du ha. Som jag har sagt tidigare känner jag många i er situation som efter många många år äntligen sett resultat. Våra kära vänner i australien har efter snart 9 år nu äntligen en böna i magen och allt går bra.
    Du har iaf vårt stöd här i alla stunder.

Svar på tråden Där gräset är grönast och champagnen har de rundaste bubblorna