Inlägg från: förhoppningsis |Visa alla inlägg
  • förhoppningsis

Där gräset är grönast och champagnen har de rundaste bubblorna

Vet inte om ni kommer ihåg att jag berättade att vi hade lite problem på jobbet och att jag var rädd för att gå ut och att det var ett visst säkerhetspådrag osv? Numera har jag fått helt skyddad identitet och det känns jättebra. Både jag och mannen har nu skyddade personuppgifter med allt vad det innebär.

Har även fått göra vissa andra ändringar, tex ta bort presentationsbilden på mig på FB så att jag inte längre är sökbar osv. Jag känner mig klart tryggare nu men om polisen och säkerhetsavdelningen mfl får välja så tycker de att jag borde flytta eftersom min adress redan kan vara känd för de jag försöker gömma mig ifrån. Vi får se hur det blir med det...

• förhoppningsis

Nu måste jag sova och dessutom är mina batterier slut om två minuter så jag tar resten i morgon.

God natt på er så länge

• förhoppningsis

Norge har nu vunnit melodifestivalen med vad som troligen är rekordpoäng genom tiderna... Grattis Norge!

Gemma
    Vad gullig du är som "oroar" dig för mig. Vad var det för fel på kjolen bortsett från att din Hm kjol var snyggare? Hoppas din utekväll blir bra

E11a
    Har en bekant som bor i London och som odlar sin egen jäst i källaren bara för att det är så svårt att få tag i... Samma man odlar även sin egen filmjölk så jag antar at han är något av ett original, men det brödet han bakar är verkligen något aldeles extra.

Jag har tyvärr bara hunnit med ½ av mina återkopplingar ännu och idag blev det så mycket att göra att jag inte hann med resten. HAr tagit sovmorgon till 10 i morse och sen tillbringade jag stora delar av dagen i stan ätandes glass i en park och lite turistpoäng då vi hamnade mitt i vaktparaden. Eftermiddagen (från 14.30 ca) låg jag på vår stora balkong och läste en bok i solen innan det var dax att göra sig iordning för kvällens middag.

Återkommer med resten av mina inlägg i morgon...

• förhoppningsis

God morgon!
    Idag är vädret inte alls vad jag hoppats på, men det kanske blir bättre under dagen.

I fredags förra veckan när jag som bäst fixade och donade inför min lilla helgtripp ringde läkaren. Jag hade varit och tagit mina cellprover för ett par veckor sedan, brukar alltid tycka att det är jobbigt att gå dit vart 3 år men nu är jag så tacksam att jag gjorde det. Läkaren berättade att de hade hittat "uttalade cellförändringar" och att det måste undersökas vidare mm. Efter 10 minuters prat om patientbrickor och fotoleg och allt vad det nu var, helt ärligt har jag inte alls mycket koll på vad han pratade om det blev bara helt svart för mig, så började han säga att jag inte skulle oroa mig osv osv. Kunde han inte ha börjat med det? Klart jag oroar mig! Mamma gick bort i cancer, visserligen en annan sort men ändå, för nästan precis 5 år sedan. Oavsett om han sa att jag inte skulle oroa mig så är det klart att jag börjar tänka massor och paniken kommer krypande... mannen var på jobbet och jag var helt själv hemma. Min enda tanke var att jag inte fick googla det för då kommer jag bara se hur illa det är med mig eg och vad "uttalade cellförändringar" egentligen betyder. Innerst inne vet jag mycket väl att det betyder cysta eller tumör, dvs cancer, sen att den kan vara godartad eller ond är en annan sak.

2 timmar efter det beskedet var det bara att klistra på mig leendet och åka ut till Arlanda för att åka till Karlskrona över helgen för att hälsa på en killkompis och gå på officersbal. Helgen kom egentligen väldigt lägligt eftersom det skulle vara ett fullspäckat schema hela tiden dygnet runt så jag skulle inte hinna tänka och känna efter så mycket. Killen jag besökte har jag dessutom inte känt så jättelänge och så superbra så jag ville inte prata om det med honom ändå. Efter en lite annorlunda flygning (Kronflyg är inte som andra bolag direkt) kom jag fram och efter lite strul med förbokade taxis så kom jag dit jag skulle. Karlskrona är en supermysig liten stad, väldigt pittoresk med många olika stilar på husen och charmiga gator i sten. Gatorna var visserligen gulliga men asfalt har helt klart sina födelar när man som jag nästan alltid har höga smala klackar... Packade upp i hans lägenhet och gick ut för att äta middag och dricka lite vin innan det var tid för att göra oss iordning för kvällens coctailparty. Åt en riktigt bra fisk och drack något vitt vin jag aldrig tidigare provat men som var riktigt bra. Coctailpartyt var väldigt trevligt men som alltid när man aldrig har träffat folk innan så blir det en väldig massa namn att försöka komma ihåg, och att hålla isär vem man blivit presenterad för innan och inte. Ett par glas champagne och lite drinkar senare var klockan sent och det var tid att försöka ta sig hem över stenläggningen utan att bryta benen. En eloge att de i vart fall har alla trotoarkanter i bredare stenblock och V lärde sig fort att det var där jag ville gå för smidighets skull.

På lördagen var det olika aktiviteter, alla män åkte ut i skärgården och åkte båt och åt sillunch mm och alla tjejer drack bubbelvin och dansade bla afrikansk dans. Jag tycker att det hade varit vettigare om vi hade gjort tvärt om faktiskt, männen åker ju båt hela dagarna, sjöofficerare som de är, och ön som är naturreservat och otroligt vacker har de sett många gånger. Vi åker varken båt dagligen eller har sett den parken på ön, även om afrikansk dans var kul det med och alla vi tjejer fick lära känna varandra lite bättre.

Jag hade lyckats glömma delar av min sminkväska hemma och hade verkligen inte lust att köpa helt nya flaskor mm. Provade det lokala Åhlens, som enligt vad jag fått höra kvällen innan var mycket klent utrustat och inte ens viste vad en YSL mascara var. Mina förhoppningar var inte så höga men de hade en Lancome disk så jag lyckades få "varuprover" på de saker jag glömt så det löste sig. Funkar alltid att hävda att man är allergisk och vill prova innan man handlar. Snålt jag vet, men jag vill inte köpa ny underlagscreme när jag har en nästan ny hemma.

Hem till V och duscha och blockera badrummet ordentligt så jag var klar där innan han kom hem från sina aktiviteter. Här passar jag på att komma med en liten betraktelse över mäns badrum, kan bli lite generaliserande men stämmer förvånansvärt ofta in i mer eller mindre grad, oftast större. Speglarna sitter för högt, beslysningen är inte bra, helkroppsspegel saknas osv. Vi ska inte nes tala om utbudet at produkter i badrumsskåpen om man behöver låna något. Vi tjejer skämtade på planet ner om att alla tjejer hade med sig sitt eget shampoo och duschcremer mm för att vi inte ville använda det som finns då det oftast är modell "dubbeldusch" eller liknande. Jag vågade inte chansa på vad V hade att erbjuda så min neccesär var rätt välfylld till hans stora fashination. Fyllde halva hans badrum med cremer och flaskor av olika slag...

• förhoppningsis

Måste rusa... men ha en bra söndag!

• förhoppningsis

E11 SÅ kul att läsa om livet i London, jag känner mig så ... kan inte komma på något bra ord. Jag har alltid bott i stockholm, jag menar verkligen ALLTID. Har flera gåger velat bo utomlands men av olika orsaker kommer det saker i mellan. När jag skulle plugga utomlands så såg jag lågkonjungturen komma uppseglande och då gällde det bara att bli klar snart för att få ett jobb innan krisen brakade loss helt. Nu ligger mitt hopp till att mannen får erbjudande om att jobba utomlands, vilket inte verkar helt troligt då hans jobb plockar hem folk från utlandet.

Mlle M
    Tycker inte alls att det låter konstigt med resa dit, inte bara för att det var där det började men även för att det är ett ställe ni trivs på och tycker om. Upptäcka nya delar av världen kan man göra någon annan gång!

Hur tog de bort dina? Frysning eller operation? Hur mådde du direkt, och dagarna, efter?

Åter till där jag avslutade inlägget en bra bit upp...
    På lördagskvällen blev det förchampagne, Pol Roger, i mängder innan det var tid att röra sig mot nästa fördrink och sen bal. Åt massor med god mat och drack ett tyvär ganska mediokert vin. Försår inte att man väljer att snåla på vinet när man lägger så mycket pengar i övrigt på allt annat. Dansade sedan hela natten och stupade isäng vid 6 tiden på morgonen för någon timmes välbehövlig vila. Söndag i strålande sol! Väldigt trötta var det bara att rulla ur sängen och sen hoppa i nästa klänning för champange/snaps brunch ute på en mysig restaurang med utsikt över hela staden. Som tur var gick det en hyrd buss dit för vid det här laget var jag lite öm i fötterna och väldigt trött på stenläggningen. Efter en lång brunch i solen åkte vi hem till V för att prata bort ett par timmar och packa lite innan det var dax att ta en promenad bort till flygbussen och sen åka hem till mannen igen.

Som sagt, den helgen var precis vad jag behövde efter att ha fått beskedet från läkaren, inte en sekund att tänka för mycket och en lagom ström av vin och champagne mm från fredag till söndag.

I onsdags var jag på uppföljning hos läkaren. Första gången jag haft en manlig gynekolog, så bara det var lätt traumatiskt. Som tur var tror jag att det funkade bakvänt också, bara tanken på att mer eller mindre bli beskådad från det hållet av en man gjorde att jag inte oroade mig så mycket för själva undersökningen. Ljudet när han knipsade bort delar av min livmodertapp var fasansfullt! Så nu är det bara att vänta i 5 veckor på att få provsvaren och då veta hur stort ingrepp som behövs... Eller det är lite mindre än 5 veckor för då är jag i Malaysia ett par veckor och sen hade han semester och sen är jag i Spanien osv, det resulterade i att han skyndar på provsvaren och jag går dit dagen innan jag åker på semester. Hoppas jag inte blöder lika mycket då som jag gjorde nu och inte lika länge, kommer bli hemskt med hettan och luftfuktigheten. Hoppas innerligt att det räcker med frysning av cellerna så att jag slipper operation. Håller alla tummar jag har för att det är godartat, men försöker att inte tänka så mycket på det - alls! Total förträngning med andra ord...

På kvällen i onsdags hade jag fått en inbjudan till en av de anrikare klockaffärerna på Biblioteksgatan, de lockade med champagne, tiltugg och 20-40% rabatt. Smet dit och drack 2 glas Moet och köpte en ny klocka, ska man tröstshoppa så ska man göra det ordentligt tyckte mannen som glatt hejade på. Ska in och plocka bort lite länkar på onsdag då det är halvdag.

Vad ska ni göra under långhelgen??

• förhoppningsis

Izunia
    Vad använder du mot munsåren? Är det Herpes eller är det äch vad det nu heter... kommer inte ihåg.

Håller med dig, reser flera gånger per år och kommer hem istället och kan då börja funder över nya resor.

• förhoppningsis

Mlle M, det låter ju väldigt betryggande. Hoppas att jag klarar mig med bara frysning och att jag slipper större ingrep. Omfattande blödningar låter inte så bra dock, åker til MAlaysia dagen efter.

Jag tror inte att du kan lämna tillbaka till systemet utan kvitto, men berätta för leverantören att du vill ha kvittot, han behöver bara en kopia för sin bokföring.

Zua
    Härligt att se dig här igen. Låter som om du tillhör den skaran som jag har som mammaförebilder, dvs ni lever livet som innan så gott det går och isolerar er inte med uttryck som vi /kan/orkar/vill inte, eller det går inte när man har barn, det komer du själv att se den dagen. osv!

Ni anar inte vad ni gör för min inställning till att försöka få barn. Gemmas alla underbara kinaberättelser har varit en stor hjälp, måste erkänna att jag brukar dra er härinne som exempel på att man vist kan ha ett normalt och vettigt liv även om man har barn!

Gemma
    Jag tror att du ska se det som något bra, då slipper du springa på din klänning på stan hela tiden, kan vara så att du har den kroppsformen som krävs för att kunna bära klänningen snyggt eller så.

Lapinette och Fru F
    Gratis på bröllopsdagen! Tänk vad tiden rusar, vi firar snart vår andra.
    Operakällarmiddagen lät trevlig.

Fru F, vad fjorde ni?

• förhoppningsis

Så är det långhelg aldeles fullspäckad med härliga träffar med vänner och god mat. Vi hade halvdag igår och efter en trevlig lunch gick jag och väninnan till Pontus by the sea och drack rosevin i solen och var tacksamma för infravärmen. Egentligen skulle jag ha fått en privatrundvandring av en kompis på fartygen som nu ligger förtöjda där, han är officer, men efter något strul med en tappad landgång blev det inte av. FÅr kika någon annan dag istället, de ligger kvar helgen ut.

I måndags var jag på Operan och såg Askungen, riktigt bra föreställning! Publiken var bitvis väldigt mycket yngre än den brukar vara och det var nog många som förlorade sin opera-oskuld den kvällen.

Nu ska jag ut och springa ett varv innan det är dax att träffa väninnan för en fika i stan.

Ha en bra helg på er!

• förhoppningsis

Snabbinlägg

Grattis Gemma! Prova att dricka kolsyrat vatten istället för att äta, har hört att det funkar mot illamåendet. Vet inte om jag tipsade om det förra gången med, då får du ursäkta mitt tjatande!

• förhoppningsis

Hej på er
    Har haft en mycket hektisk helg full med sociala aktiviteter.
    I onsdags arbetade jag bara halvdag så jag slutade redan kl 12 - perfekt! Träffade en väninna på Slussen för jag hade blivit lovad en privat rundvandring på krigsbåtarna som låg där. Av olika orsaker kom vi inte ombord utan drack rosevin på Pontus istället.

I torsdags träffade jag en annan väninna och tog en långpromenad och fikade lite innan det var tid att byta om inför kvällens grillfest för min svägerska som fyllde år. Lite kallt var det men vi härdade ut under hela middagen som riktiga svenskar. Finns det några andra som envisas med att sitta ute så fort man kanske kan se solen?

I fredags kom en kompis upp från Blekinge. Vi shoppade lite och gav oss sedan iväg för att se konstfacks utställning. På kvällen var min kompis tvungen att plugga så jag och 2 andra gick ut utan honom. Började med cocktailparty på armebåten och sen vidare på Teatergrillen för champagne och mat. Kvällen avrundades med vickning och ännu mer champagne till 3 på morgonen.

I lördags var det en välbehövlig brunch och sen ut på middag och en utgång av det blötare slaget, 4 personer och 3 flaskor champagne (mestadels Tattinger) och 5-6 drinkar var så jag var lite trött när jag trillade isäng vid 4 tiden på morgonen.

I söndags strålade solen och jag och mannen åkte ut och fikade med en kompis till mig som fick barn för en månad sedan, fikade i evigheter i solen och gosade med deras son. Verkligen supermysigt.

Izunia
    Vilken härlig färg på klänningen! Jättefin var den.

Gemma mfl
    Håller ni på at bilda en "mamma-maffia"? Era fikor låter väldigt trevliga. Har bara träffat Zua "live" en gång.

Gemma
    Du ska se att kilona försvinner lika bra som förra gången, gick inte du ner massor när du ammade? Har för mig att du beklagade dig över att folk pikade dig för att du var så smal/tunn inte alls långt efter förlossningen.

Lapinette
    Jag håller tummarna så hårt för er fortfarande, jag tänker inte släppa dem förrän ni får barn på ett eller annat sätt.

Nu ska jag byta om och köra till stallet och i morgon är det vårruset för min del.

• förhoppningsis

Mlle M
    Å nu är det verkligen nedräkning!
    Vad blir det för underkläder du tänkt dig?

Izunia
    Nej det har inte jag heller tyvärr så jag får passa på att dricka ordentligt när jag träffar andra som också gillar champagne. Är helt inne på devisen att alla dåliga ursäkter för att drica champagne är bra...

Gemma
    Nja det går upp och ner men jag försöker att inte tänka på min livmoderhalscancer så mycket, inte många dagar kvar nu tills jag får veta hur stort ingrepp som krävs. Läskigt!

Fårstår att det nästan är lite nostalgi redan när du ser kinabilder, men glöm inte att man tenderar att glorifiera sina minnen och förtränga det dåliga, tex smog och alla som stank och spottade överallt mm. Men förstår att du längtar tillbaka till det aktivare liv du levde där nere, du verkar inte helt nöjd med "hemma livet" här.

Ang Monstrets humör, är hon i en tillväxt fas eller något? Då kan de ju ibland bli väldigt gnöliga och griniga.

Och så ett litet viftande med pekfingret, håll dig till ostmackorna så får någon annan sköta det tunga lyftandet åt dig!

Fru Fräken
    Har hört flera som blivit hjälpta av den sortens armband, så något måste det ju ligga i det. Tydligen ska det trycka på vissa nervpunkter eller så, ungefär som akupressur.

Vill bara poängtera att det inte alls är fel att äta fil till middag, det gör jag jätte ofta, mannen jobbar så mycket och det är inte roligt att laga mat bara till mig. Så det så!

I övrigt händer inte mycket, var och sprang vårruset och så drack vi bubbel till picknicken efter. Fick en riktigt bra tid trots kryssandet mellan promenerande damer. Vad i hela friden gör man i "springa" eller "springa fort" gruppen om man ändå tänker gå?

Idag har jag varit på möte inne i stan hela eftermiddagen, kontoret jag var på ligger vid Karlavägen så det var lite störande att Viktor Rydberg hade studentutspring idag, men det är lite gulligt att se alla som är så glada.
    Passade på att köpa en ny hatt inför resan, snart är det semester!! Men först en helg med spabesök med svägerskan mm

• förhoppningsis

Lapinette
    Jag väntar på lite besked, får det på fredag om två veckor. Då får jag veta vad de tänkter göra åt livmoderhalscancern, tills dess är det bara att inte försöka tänka på det så mycket. Ärligt talat går det sisådär...

Jo det blir en del resande nu, Island var över valborg och nu åker vi till Malaysia och Kambodja i 3 veckor. Tips på bra shopping i KL emottages tacksamt. Vi ska visserligen bo hos kompisar i KL men de har inte varit där så länge.

Hur mår ansiktet nu ett par dagar efter behandlingen?

Gemma
    Men oj, inte ska du skämmas! Du har ju verkligen haft fullt upp och ska inte behöva oroa dig för mig... Vet inte hur oddsen ser ut ännu har mest fått höra massa läkarfloskler om att jag inte ska oroa mig innan de vet mer och så vidare, väldigt uppmuntrande...

Då låter det absolut som en tillväxtfas och du ska se att den snart går över, hur länge har hon hållit på så här?

Izunia
    Tackar! Jag hoppas också att det ska vara smärtfritt, räcker det med det mindre ingreppet så ska det tydligen vara det, vilket låter bra med tanke på att vi åker på sememster bara någon dag efter.

Barn utvecklas väldigt olika, gången är en sån typisk sak som är så tydlig. Fast det kan lika gärna handla om ointresse från barnet, miss J kanske inte har lust helt enkelt.

CHokladbollar och kanelbullar låter aldeles smaskens!

Gemma
    vilken härlig tillställning det låter som! Var det något spec som firades eller var det "bara" vanlig picknick? Ok Vanlig kanske borde vara inom "" också med tanke på att det lät som väldigt trevlig dryck.

Kikar ni på samma hus Gemma och Fru F, spännande! Ni får göra upp en budgivningsstrategi då... eller liknande.

Mlle M
    Grattis!! Du borde vara gift nu! Vilken tur med vädret ni hade. Hoppas dagen var helt underbar, ser fram emot bilder!

Izunia
    Åh vad kul med barnkalas, ska ni ha ett stort? Hittar ni några bra kort eller kommer du ge upp och göra egna?

Helgen har varit mysig med allt det fina vädret. Hade massor med möten i fredags men alla kunde hållas på olika restaurangers uteserveringar så det var inte så betungande, lite värre var det att jobba till 1 på natten för att hinna bli klara.
    I går blev det sovmorgon innan svägerskan kom och hämtade mig för lite spaande, vi hade bokat på Bluehamam på Lidingö. Har nog sällan kännt mig så ren som efter detta scrubbande av mig, så nu aktar jag mig för solen... kvällen slutade med rosevin på Josefinas där det var hysteriskt mycket folk och man fick vänta evigheter på barpersonalen. Kön var oändlig men den hade jag turen att bara kunna lirka oss förbi.
    Idag kommer svärföräldrarna på fika, tvingade ner mannen i källaren för att plocka upp parasoll mm då solen verkligen strålar idag. Har ätit en lång frukost på balkongen och bara myst. I eftermiddagen ska jag ut till graven och plantera hos mina föräldrar innan vi åker och badar med min bror och sen avslutar med grillmiddag hos dem.

Grattis alla mammor här inne, hoppas ni får en bra mors dag!

• förhoppningsis

Årets första dopp avklarades igår, efter det blev det grillning och middag ute i kvällssolen hos min bror. Det är något speciellt med de första varma sommarkvällarna!

Idag efter jobbet provade jag att spela lite tennis, det var kul men drabbdes av en sportskada av det värre slaget... har ganska långa och nästan alltid välmålade och ompysslade naglar, eller hade fram tills för ett par timmar sedan. Bröt en nagel en bra bit in på nagelbädden, blodet rann och det gjorde ordentligt ont. Bortsett från detta var tennis riktigt kul!

Hur har era supersoliga måndagar varit?

• förhoppningsis

Gemma
    Så illa kan det inte vara? Inte minsta uns av solsken eller annat? Det måste vara klart trevligare att må illa i solsken än i regn. Så mineralvatten funkade inte mot illamåendet, har du provat armbandet som pressar mot punkter på handleden?

Här har det ösregnat nästan hela dagen, stallbacken var så lerig när jag red idag att det kommer ta evigheter att få bort all lera från mina stövlar. Nu ska jag hoppa i säng tidigt för mannen ska upp i ottan och flyga till London, lite otrevligt med tanke på försvunna flygplan.

• förhoppningsis

Izunia
    Tackar för uppmuntran, jo jag vet också att statistiskt sett borde det vara som tryggast att resa nu när ett plan redan har trillat ner. Fick precis sms om att planet är inställt och att han kommer hem vid 2 inatt.

Nageln sitter fortfarande delvis kvar, väl inlindad i ett fint lila muminplåster. Väldigt tjusigt måste jag säga! MEn jag fasnar inte i något och det är det viktigaste, speciellt i går när jag var i stallet.

Håller tummarna för att ni ska få fint väder så du slipper få ditt hem invaderat under kalaset. Lägg gärna upp bilder på inbjudningarna sen.

Gemma
    Åh vad skönt att ditt Monster trivs på dagis, allt blir så mycket lättare så.
    Husets läge låter kanon men det verkar vara väldigt mycket arbete på det. Har du någon länk? Vore kul at se.

Wow, det kallar jag spontanitet! Men det roliga i det hela, eller ska jag säga det mest imponerande är att folk inte redan var inbokade på annat. Spontanitet är nästan ett utrotningshotat begrepp i min vänkrets, middagar och annat bokas in veckovis i förväg. Att bara ringa up någon och de är lediga är nästan ett litet mirakel...

Intressant att höra om de stora olikheterna hos MVC runt om i världen. Om jag blir med barn kommer jag garanterat att ta reda på vad det blir! Jag vet dock inte om det är min nyfikna sida eller om det är min hysteriskt välplanerade sida som vill veta det mest.

Mlle M
    Hoppas att ni har det underbart!

Nu vet jag inte riktigt vad som varit i barnvagnsdebatten men det verkar som att ni kikar på sittvagnar. Har hör mycket positivt om McLaren men det är nog snarare en sulky.

Idag har det regnat så man har kunnat tro att det var oktober, har använt arbetstiden till att surfa och kolla saker inför semestern, smet rätt tidigt och kollade på en kompis nya lägenhet och fikade lite. Skulle egentligen ha tränat men var inte så sugen på det, får ta det i morgon istället.
    Ska försöka sova lite nu trots att mannen inte är hemma, har supersvårt att sova när jag vet att han kommer hem snart.

Fru F
    Ett par dagar är inplanerade i Angkor Vat så vi ska slippa stressa så mycket. Har inset att vi inte kan se allt när vi är där men får leva med det. Tillbringade någon timme på jobbet idag med att kika på olika boenden där, eller snarare i den lilla staden 4 km därifrån. Det verkar finnas väldigt många alternativ i olika prisklasser - allt från 20 - 900 dollar per natt. Som tur är är vi båda helt överrens om vilken standard som är den lägsta acceptabla, sunkiga hotell är verkligen supersunkiga där! Jag vägrar bo utan ac, varmt vatten, lakan och hela väggar, här där det dessutom inte finns något hav behöver jag en pool. Lustigt nog verkar det finnas många hotell som ser riktigt bra ut som kostar mycket mindre än vad de borde göra - även med asien mått mätt.
    Ska absolut följa dit råd om att vara där en tidig morgon och se solen gå upp.

• förhoppningsis

Ytterligare en bortregnad dag i Sthlm.
    Paniken och stressen inför semestern börjar växa, så mycket som måste göras på jobbet innan vi åker nästa söndag.

HAr varit och tränat lite och nu äter jag en mumsig pasta med scampi, sambal, massa kryddor och lite annat gott. Väldigt lätt att röra ihop och väldigt gott för så lite tid/energi i köket. Perfekt tränngsmat alltså.

I morgon har vi halvdag som är ordentligt inbokad, dvs den lediga delen av halvdagen. Ska hinna med frissan, sen fika med en kompis, iväg för lite after work/ innan Bruce S vin med en annan kompis som ska se konserten och sen iväg på middag till svågern. Hur ska ni använda er bonuslediga tid?

• förhoppningsis

Kikar in en vända då jag var så stressad att jag inte kunde somna om efter att mannens klocka väckte oss i morse, han är på väg till Norge nu för att jobba. Helgen var superkul men galet intensiv!

Gemma
    Grattis till huset, såg länken och den funkade fortfarande, ser ut att ligga verkligen jättefint. Tror det blir kanonbra och ett väldigt personligt hus. FÖrstår att ni vill ha lite mer gräsmatta, den gigantiska altanen hade onekligen passat bättre om det hade varit gräsmatta också...

Förtidsröstade i torsdags så att jag skulle vara säker på att hinna, då mitt helgschema var minst sagt fullspäckat.

Nu till jobbet för en kaosdag till...

Svar på tråden Där gräset är grönast och champagnen har de rundaste bubblorna