Lapinette: Hmm..nej jag har inte nagot foto men det skall väl kunna ordnas. Jag mailade faktiskt en bild till en väninna igar kväll som vill köpa en tiara till mig och jag vill att det kanske skall matcha lite.....
Ha,ha nu far väl manga lite stora skälvan eftersom jag gett en väninna fria händer att inhandla en tiara till mig, och nej, det känns inte det minsta otäckt, det kommer bli en rolig överraskning. Hon bor i ett land i mellanöstern där det finns massor av smycken och juveler och har insisterat hart att hon vill ta med sig en tiara till mig att bära pa bröllopet, sa varför inte?! Skall bli kul att höra vad frisören tycker om detta bara eftersom hon ville jag skulle komma förbi innan hmmm jag far ju inte tiaran förrän kvällen innan bröllopet.
Dessutom börjar jag känna mig lite anti-har sa jag funderar pa att ha haret mer eller midre helt utsläppt. Det komiska är att min fd fullkomligt galne franska frisör sa just detta i telefon da han surt papekade att han inte blivit vald att göra mitt har " man maste ju se ung ut pa ditt bröllop och du är ju inte sa ung längre därför tycker jag inte du kan ha haret uppsatt det kan man bara när man är 25 arrrr " ( Tänk er svenska med MYCKET fransk accent)
Anyway, har nog fatt lite överdos i bröllopsplanerande och känner just nu att jag är lite blasé pa det hela, men det är ju bara dryga manaden kvar...gulp....
Blommor haller jag ocksa pa att fundera kring, just nu är det lite utestaende eftersom min tärna inte kan bestämma sig vilken färg hon skall ha pa sin klänning; skall hon ha grön klänning lutar det at liljekonvaljer och skall hon ha lila klänning blir det nagon form av blek-vita-rosa rosor.
Hindersprövningen har vi inte heller gjort men Skatteverket har vara papper sa vi maste bara inställa oss personligen ocksa.... hjälp, man far lite lätt panik när man läser hur tidiga alla här pa BT är med sadant.
Jag skall ju aka pa min lilla semester med mamma till Spanien ocksa om tva veckor, hjälp - är jag tidsoptimist mantro.... Men det skall bli sa härligt, ser fram emot lata dagar vid poolen och goda frukter och kanske ett eller annat gott glas vin ocksa ( far väl simma bort kalorierna..)
Inte heller har vi bokat nagon bröllopsresa ännu, hmmm.... det lutar nog at att vi i sadant fall gör en resa nagra dagar i Europa direkt efter bröllopet. Jag är otroligt sugen pa att aka till Cap Ferrat pa Rivieran och checka in pa nagot flott hotell och bara mysa, min blivande är med pa detta men tycker det är nagot pinsamt resmal att förklara för vänner och bekanta, bada har vi ju bott alldeles i närheten och det var ju där jag gick mina vardagspromenader och smet till stranden när jag fick en eftermiddag över. Vi har ocksa funderat pa klassiska smek-manads ställen som Portofino och Venedig men ja, vi far se. Jag har aldrig varit i Portofino sa skulle vara skoj att se nagot nytt. Min mamma höjde ocksa lite pa ögonbrynen när jag berättade att vi tänkte aka till Frankrike och jag sa att vi nog skulle sitta pa Cafe Civettes i St Jean och hänga och äta deras underbara Croque Monsieur samt började berätta hur goda luncher dom har pa favvo-stranden. - Men har du inte redan GJORT detta?? ( hmm...men det som är bra är ju sa bra att man vill uppleva det igen , och ingen...)
Nagra tips fran Er redan gifta tjejer, vad gör man egentligen pa smekmanaden? Vilka kriterier skall man utga fran??
Ja, lite har väl jag ocksa fattat.... men min fraga är snarare om det inte känns pretantiöst och konstlat om det blit alltför romatiskt. Jag VÄGRAR aka gondol om vi aker till Venedig!!
Vidare haller jag pa förhandlar ett nytt kontrakt för mitt arbete här pa jobbet och det gar sadär.... känns lite som om man nästan gar back av att jobba med sjukförsäkringar och annat tjafs som skall betalas när man skall jobba som sin "egen". Vi far väl se hur det löser sig men verkar vara en väldans massa byrakrati!
Vi aker till Sverige nästa vecka, -hurra!! Skall försöka hinna träffa kompisar och bara njuta av varen, ja...och sa var det visst det där bröllopet ocksa som vi maste fixa med