• Magglo

Läsa efter prästen eller säga löftena själva?

Hur har ni andra tänkt att läsa upp era löften under vigseln? Läser ni efter prästen som förstavar eller läser ni själva? Vi är inne på att läsa upp löftena utan förstavning då vi tycker det känns mer romantiskt. Hur gör ni andra?

• Svar på tråden Läsa efter prästen eller säga löftena själva?
  • Moninan

vi tänker också läsa våra egna löften. det blir lite mer speciellt. Kommer att få kämpa att inte börja bråka.

• Heloise

jag läser gärna efter prästen, vill inte ha mer att oroa mig för haha

• Corona

Vi satsar just nu på de av kyrkans vanliga löften som man läser själv (skriver alltså inte egna) men får väl se om vi hinner ändra oss i takt med att nervositeten kommer smygandes

• Sobeit

Vi kommer att läsa löftena själva. Inte skriva egna utan ta de förskrivna.

• tågjäntan

Min tanke var oxå att göra det. Men så insåg jag att min man nog skulle vara för nervös och sista veckan var sååå mycket att göra att jag inte skulle hunnit lära mig den utantill. Fast då hade vi en något längre som vi formulerat själva.

• 27juni2009

vi hoppas på att få använda våra egenskrivna löften o då vill vi säga dem själva för o få fram vår innebörd o käsnla i dem. gubben min får ha en fuskis lapp i fickan i värsta fall

• Lajsan

vi sa efter prästen, hade aldrig fixat att hålla reda på vad jag skulle säga annars.

• Daa

Vi sa också efter prästen, för vi trodde (med rätta! ) att vi skulle vara väldigt nervösa.
    Men romantiskt blev det.

Svar på tråden Läsa efter prästen eller säga löftena själva?