• Tjena

Hjälp!

Jo det är så att min syster ska gifta sig nästa år i maj. Från början var det tänkt att de skulle "fly" utomlands och gifta sig i lugn och ro, sen har det ändrats till att vi gärna får vara med ... och nu är det nästan så att det förväntas att man ska vara med. Alltså att vi ska åka till bröllopet som är utomlands.

Nu är det så att jag går hemma och är mammaledig och tjänar inte så mycket och på samma gång vill vi också gifta oss nästa år, så det krävs ju en del sparande.

Jag vet inte vad jag ska ta mig till, jag vill ju verkligen vara med på hennes bröllop men jag vill heller inte vänta med vårt bröllop bara för att jag ska kunna vara med vid hennes.

Är det fel av oss att gifta oss nästa år när det är deras år?

Känner att jag behöver lite råd och tips här.

Kanske bör nämna att min syster även är en av mina bästa vänner.

• Svar på tråden Hjälp!
  • MW 090829

Jag tycker absolut att ni kan gifta er samma år. Det är väl lika mycket "ert år".

Däremot kommer du nog ångra att du inte är med, speciellt om ni är nära varandra. Är det långt bort de ska gifta sig? Prata med din syster och familj och kanske ni kan komma på en lösning eller billigare alternativ om ni bor tillsammans tex. Kanske kan du tillfälligt låna pengar av någon för att vara med? Visst är det inte kul men för en sådan här grej tror jag att det är värt det.

• Tjena

Tack för tipset!!

Ja hon är ju jätte nära mig och jag tror också att jag kommer att ångra mig. Jag ska prata med min sambo om att jag kanske ska åka själv, det blir ju billigare också.

Vi har inte avslöjat för familjen än att vi ska gifta oss så det blir ju en överraskning:) Vi har varit ihop i 11 år nu så de har väl gett upp haha!

Det lutar åt att de ska gifta sig i Grekland eller något liknande och det är mitt i en vecka så det är lite dumt på det viset och till detta hör att jag precis börjat jobba efter mammaledigheten då, så kan ju inte stanna där så många dagar. Men på något vis måste det lösa sig

Svar på tråden Hjälp!