• DarkBrideInWhite

Butik i Sthlm?

Det är snart dags för mig att börja prova brudklänningar i butiker runt om i Stockholm. Då min tärna bor i utlandet kommer jag inte ha henne med mig i jakten på den perfekta klänningen och kommer därför behöva en hel del hjälp av personalen i butik. Vilka butiker kan ni tipsa mig om att besöka? Jag vill ha hjälp av personal som kan tipsa mig om vilken typ av klänning som passar min kroppsform, personal som kan "det här med blivande brudar och klänningar", personal som hjälper till med på- och avklädning och som ger ärliga råd och konstruktiv feedback på hur en klänning sitter på bruden. Någon som kan tipsa mig om vilka butiker i Sthlm jag bör besöka? Är det någon viss dag och tid som är bättre att gå än någon annan?

• Svar på tråden Butik i Sthlm?
  • Pumpkin

Då rekommenderar jag Lilly Brud & Fest på Karlbergsvägen. Där vet de vad de håller på med, vet vad som passar och inte och hjälper till med på- och avklädning.

Jag köpte min klänning där och var supernöjd!

• MW 090829

Ehrlings på Karlavägen var jättebra tycker jag.

• 090619

Ehrings brud och festkläder på Karlavägen 66, är jättebra och serviceinriktade!

• Sofi78

Brollopssviten i Hallonbergen ar jattebra, kopte min klanning dar. De har aven Pronovias som inte gar att hitta nagon annanstans i Stockholm!

• Villemoa

Jag rekommenderar också Lilly Brud & Fest på Karlbergsvägen 27.

Jag köpte min klänning där och är verkligen supernöjd!

Bäst att gå dit är nog en vardag för på lördagarna blir det snabbt fullt i butiken. Eftersom ägaren jobbar själv får man räkna med att hon hjälper andra kunder samtidigt, så var det för mig och det hade inte jag några problem med.

Lycka till i klänningsjakten!

• vanilladream

Service och kunnig personal hittar du på Mila Mi, www.milami.se
    Det är en lite lyxigare butik än andra butiker i Stockholm.

Svar på tråden Butik i Sthlm?