Tycker ni att jag är oartig om jag bara är där en stund?
Snälla hjälp mig. Det är som så att jag och min sambo har en 7 månaders flicka som är det mest underbara som finns.
Det finns dock ett MEN.
Vår dotter binder nämligen min sambos släkt och mig samman vilket jag tycker är "jättekul"...
När någon i min sambos familj fyller så ordnas det familjemiddag och alla syskon med familjer ser till att ta sig till den stad där även vi bor (Stockholm) och så bjuds det på lunch och middag.
Det innebär att man stannar fråne ftermiddag till sen kväll.
Jag avskyr sådant här och känner att det är helt oväsentligt att kallprata ohch det ger mig ingenting och jag tvivlar på att det är roligt för vår dotter.
Istället får min sambo på kvällskvisten en trött partner och vår dotter en utsliten mamma.
Barnvakt känns lite för tidigt.
Min plan var att hälsa på i några timmar mitt på dagen för att sedan åka hem (jag tillhör ju inte heller min sambos släkt och känner ringa skyldigheter att vara där halva natten..).
Tycker ni att jag är oartig om jag bara är där en stund med vår dotter?
Min sambos släkt avgudar ju varandra men jag känner ingen riktig gemenskap med dem och det känns lite falkst att vara där så länge...
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-09 20:42
Just det. Jag kan tänka mig att min dotters farmor kommer tycka jag är nonchalent om jag åker hem tidigare och kommer självklart få höra peakar om det här...