• Rosknoppen

På eller till??

Sitter och försöker skriva inbjudan, hur skriver man??

Välkommen på vigsel i... eller
    Välkommen till vigsel i...??

Svenskan är inte på topp nu!

• Svar på tråden På eller till??
  • passionsblomman

Det är ju inte den som kommer dit som ska vigas, så det passar väl inte så bra att skriva vare sig det ena eller andra....
    "Välkommen att närvara vid vigseln mellan NN och NN" tycker jag är bättre.

• MammaMiaa

Så tänkte vi skriva:

Ni inbjudes att med er närvaro hedra vigel akten mellan Marie & Roger.

Jag är inte den bästa på att skriva fint eller att det ska låta bra. <!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:Champagne; panose-1:0 0 0 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:auto; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:135 0 0 0 27 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";} @page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:36.0pt; mso-footer-margin:36.0pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} -->

• Rosknoppen

Tack!! Å inte kan jag skylla på att jag är nyvaken. Ibland så tänker man nog för mycket tror jag...

• Im yours
    Det är det som är charmen m oss blivande brudar, att vi tänker för mycket. Lycka till med inbjudningarna!
  • DanKat

Vi skrev
    "[namn på den inbjudne]
    Du är välkommen på vigsel mellan
    [bruden & brudgummen]
    [datum och plats]
    och efterföljande bröllopsfest
    [plats]"
    osv.

• Corona

Välkommen till vårt bröllop! skrev vi. Tror att på/till beror lite på hur du tänker fortsätta meningen

Svar på tråden På eller till??