• love4life

Gravid på sitt bröllop?!

Som rubriken säger; någon som har erfarenhet av att vara gravid på den stora dagen? Eller någon som redan nu vet att ni -om allt går som det ska- kommer vara gravida när ni gifter er?? Nyfiken att höra vilken vecka, hur ni mått, osv...

• Svar på tråden Gravid på sitt bröllop?!
  • 28 Aug

Jag hadevarit i v 25 men vi valde flytta det ändå sen Mådde ju bara bra så enda som var problemet var att jag hittade ingen fin klänning, är stor sen innan så med mage var jag TÄLTstor så ingen klänning blev snygg på mig

• anapanasiti

Jag skulle varit i vecka 28, men fick missfall för 3 veckor sen. Jag hoppas på att bli gravid snart igen, men jag kommer inte att va så långt gången eftersom bröllopet är om 16 veckor. Är du själv gravid eller ni bara planerar? *nyfiken*

• love4life

Vi planerade och hoppades bli gravida under 2009, och bestämde oss för att "blir det så blir det" från februari iår, speciellt med tanke på att så många i vår närhet har försökt flera månader utan resultat. Dock "blev det" på första försöket, så om allt går som det ska kommer jag vara i vecka 15 när vi gifter oss...känns helt fantastiskt, men samtidigt vill man ju höra litegrann hur det varit för andra som varit i samma situation!

• Sommarliv

Finns ju dom som har tur och man mår bra.. Annars som jag fick höra av min mamma att när moster skulle gifta sig och var gravid.. Så mådde hon väldigt illa kunde nästan inte stå där frame i kyrkan hos prästen..
    Så det är så himla olika för alla..

Skulle ha vart gravid föra året om vi hade gift oss.. Men sa nej på det.. blev gravid och vi gifter oss i år i stället..
    Har nu 2 små..
    Lycka till..

• yasmineback

Jag kommer vara i vecka 27 när vi gifter oss i maj, har mått illa men det har gått över nu. Har hittat min bröllopsklänning på www.4mom.se till bra priser.

Yasmine

• Emmet99

jag kommer vara i vecka 21 om allt går som det ska. Hittade jäääättefin klänning skuren under brösten. Hoppas hoppas jag inte behöver sy om någonstans. Jag har mått oförskämt bra hela graviditeten

• Floff

Jag kommer vara runt vecka 20 när jag gifter mig i juni. Kommer ha samma klänning som mamma och mormor hade, men med lite modifikationer för den kommande magen

• novia72

Vi gifte oss i lördags - jag är i v 30- att hitta klänning var det svåraste...för min del efter 3 månaders letande blev en champagnefärgad Italienare i chiffon ;) Bilder finns i galleriet ;) ...jag kan tycka att allt beror på vad du själv har för bild att "ditt bröllop"..om du förstår vad jag menar.. Exempelvis kan du inte hålla på att banta ner dig lr annat som man brukar inför bröllop...

Om man gifter sig gravid måste man vara tillåtande mot sig själv..jag vet ex. att jag just nu bär på 16+ kilo som jag inte har annars ;) OCH dessa BRÖLLOPSbilder GÅR TILL HISTORIEN!!! :) :) :)

Se det så här om det är ditt första barn och v 15?? Det lär knappast märkas att du är gravid! ;) Illamåendet brukar släppa efter v12 ;)

Svar på tråden Gravid på sitt bröllop?!