• GladaEmma

"OSA-chock"

Jag är i chock!!! HAHAHA

Fick precis veta att min mor (som tar emot svaren) pratat med en av de inbjudna och hon visste inte att hon skulle meddela om hon ville komma eller inte. Hon visste inte vad "osa" betyder!!!

Är det sant?!?!?!?! Jag är chockad!!! VA!?!?!?! HAHAHA

Hur kan man inte förstå att man ska svara när det står "Osa senast 15 april till ..."

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-08 08:23
    Hej igen alla

Då mitt inlägg skapat mycket irritation vill jag nu i efterhand förtydliga inlägget lite...

Anledningen till att personen i fråga pratade med min mor hade inte med bröllopet att göra utan det kom upp under samtalets gång. Det framgick då att personen inte visste att man behövde svara på inbjudan. Det är DETTA jag tycker är konstigt och det är detta som fick mig att reagera med skratt. Jag skrattar INTE åt att personen inte visste vad osa betyder, jag skrattar alltså nervöst åt att personen (och garanterat fler än hon) inte visste/tyckte att man behövde svara - att man inte behövde ge besked. Jag trodde att man alltid gav besked - stor som liten fest - om man kommer eller inte. Det måste ju fixas mat och annat...

Skrattet är och var alltså mycket av nervös form, då jag hoppas att folk inte bara dyker upp. Tänk så hemskt om det kommer fler än som anmält sig så att man varken har stol, mat eller dricka till dem. FY vilken panik jag hade fått! Vi ska definitivt ringa till alla som inte svarat i tid, för någon sådan överraskning vill jag inte få.

Ledsen att jag gjort folk så upprörda, men jag hoppas att ni med detta inlägg bätte förstår att inlägget är skrivet mycket för upplysningen till er andra, att alla kanske inte kommer svara och att det nog kan vara bra att ringa upp de som inte hört av sig - så att man slipper överraskningen om man inte vill ha den.

Tack o hej - hoppas jag lugnat stämningen lite med detta "förtydligande"

• Svar på tråden "OSA-chock"
  • LirreMagic

ha ha
    det är synd om vissa människor som inte har fått lära sig vad saker och ting betyder. Tur att hon nu vet vad det betyder då.. för jag antar att din mor upplyste henne om att han måste lämna ett svar

• GladaEmma

Hahaha ja absolut! Asså jag hoppas att hon bara inte reagerat...

• LB5

Shit. Vi har blandat lite Svenska och Engelska på vår inbjudan (min blivande är ifrån USA) så vi skrev bara Please RSVP to... Det kanske ingen förstår? Hm, kanske får ringa runt till alla när osa datumet går ut...

• GladaEmma

Ja jag trodde då att både RSVP och OSA var allmänt vedertagna...

Jag tänkte det samma. De som inte svarat när tiden gått ut får man ringa till - det löser sig ju alltid

• Chrisse och Jonas

Äsch.. alla vet väl att man måste svara på en bröllopsinbjudan så det kan man väl lista ut.

• Aleta

Men - om det står något mystiskt på en inbjudan som man inte begriper - varför kollar man inte upp det då?
    Ja jisses!

• GladaEmma

Jag kan bara hålla med... Hahaha - tycker det hela är så sjukt komiskt!

• Hammerman

Jag tycker faktiskt att du är lite respektlös mot din vän här. Alla har trots allt inte koll på varenda förkortning i ordboken.

• GladaEmma

Okej... Men vet man inte att man ska svara om man kommer eller inte?!?

• GladaEmma

...och framförallt... Om det är något man inte förstår, då måste man ju fråga...

Svar på tråden "OSA-chock"