Vad kostar ID mineral foundation m borste??
Har hört så mycket positivt och funderar på att prova deras foundation, men vad kostar den ungefär någon som vet?
Har hört så mycket positivt och funderar på att prova deras foundation, men vad kostar den ungefär någon som vet?
Bria,
det är det stora kitet och samtidigt det mest prisvärda. Sen såg jag att det fanns ett mindre kit för runt 500-lappen tror jag, med en borste och något/några slags puder/rouge, jag tror det var "warmth" bland annat, och det kan ju säkert funka bra om man redan har köpt ID produkter sen tidigare och vill komplettera? Jag är helt novis på detta och fick jättebra hjälp av sminktjejerna på Åhléns, tack gode gud...
Jag har tänkt beställa från everyday minerals, deras foundations har fått väldigt bra betyg i jämförelser med id makeup - men är billigare. Så det kanske kan vara nåt för de som tycker att id är för dyrt.
varför köper ni inte ID på tradera...mkt billigare
Idén med ett startkit är ju inte att man drar på för fullt med originalburkarna, tanken är väl snarare att man ska prova och se vad man tycker och hur det känns? Om jag hade valt originalstorlekarna på en foundation/concealer (du använder ju samma foundation för båda ändamålen, du byter ju bara borste) i färgen fairly light för 435:- och en all over face colour/blush t ex warmth för 375:- hade det totalt kostat mig 810:- och då har jag ingen borste. Eftersom deras originalborste kostar över 300 kr hade det kostat mig över 1000-lappen och även om jag hittat mig en billigare borste/borstar hade jag landat på samma summa som startkitet. Och nu fick jag dessutom med deras underlagscréme i den summan, vilket för mig känns viktigt eftersom jag känner att om jag ändå ska prova vill jag prova det ordentligt på en gång.
Och jag förstår givetvis ditt resonemang Taha :) Jag blev bara så glad när jag hittade startkitet eftersom det var exakt samma produkter som jag blivit rekommenderad till ett bättre pris även om det var mindre burkar. Jag provar mig gärna fram och förhoppningsvis fungerar det bra på min hy!
Taha, det verkar som om du använt ID ett tag, upplever du någon förändring i hyn jämfört med tidigare smink du använt?
Jag använder everyday minerals och är supernöjd! Har inte använt vanlig foundation sedan jag testade deras för tre år sen nånting. Därifrån kan man också beställa testkit helt gratis! Och det är bra mycket billigare än Id.
Ni som har köpt över internet hur har ni vetat vilken nyans ni ska ha på foundation?
Jag föredrar Everyday minerals long handled Kabuki
_Mycket_ mjukare än IDs och i syntet istället
jag tycker den ger bättre applikation än ID bare minerals kabuki...
mkt billigare oxå
när ni ändå handlar passa på att ta eye kabukin oxå - suverän till att konturera ansiktet eller dra skugga över hela locket
De andra penslarna är oxå bra där - ta ett kit och lägg i så kostar det ungefär lika mkt med 5 borstar som en ID...
Ja var på behandling på kicks och då har dom att man får 20 % på det man handlar vid samma tillfälle som behandligen, ja köpte då id´s foundation och borste, täcker väldigt bra!
Köpte min idag 475kr (stkhlm) ;)
obs bara foundation! borsten, vet jag inte... ;)
Hej här hittar ni Id bare minerals mycket billigare än i butik www.fyndvaror.nu
Jag har köpt min ID-foundation på www.beautybay.com/
Mycket billigare än i affären (men jag testade rätt färg i affären först) .
Jag har nyligen börjat beställa från www.tikei.se & där får man som sagt beställa prover för 10kr st som räcker i ungefär 4-6 sminkningar! Deras makeup innehåller dessutom inget vismuth som vissa blir överkänsliga mot.
Jag tål inte mineralsmink som innehåller vismuth (jag börjar flagna & det kliar), därför är jag jätte glad att jag hittat Tikei Det klarar min hud jätte bra & så är deras billigare oxå!!! Dessutom skickar de hem din beställning jätte snabbt.
Jag vill rekommendera palina ett nytt mineralmärke på marknaden. Det är svenskt och naturligt! Inget bismuth och billigare än bare minerals. Fler färger och nyanser!
Inte läst hela tråden så svarar bara rakt av på TS. Jag använder bara bare minerals och efter att ha fått mitt första lilla kitt i present köper jag bara på nätet. Just nu köper jag deras produkter på /www.beautybay.com/ men har växlat under åren.
www.beautybay.com/cosmetics/bareescentuals/categories/collections/
Länk till alla deras kitt ovan.
Är ca 50% billigare på kitten än i Sverige och orginalprodukter. Tycker inte du ska prova bara deras foundation utan köpa ett kitt så du får se hur det blir med deras grundprodukter. Tycker det är deras primer samt mineral veil som gör skillnaden :)
Lycka till!
BEAUTYBAY ÄR GRYMT! en 8g mineral foundation från ID kostar 190:-
http://www.beautybay.com/cosmetics/bareescentuals/trybelievelovelimitededitionkit2011fairlylight/
här är länken till en MINI "get started" box med allt i som kostar 125:- bara nu!!!!!!
De är bra att prova om man vill se hur det fungerar! :)
Collection contains: