• Taha

Glöm förlovningsdag

Nej det är faktiskt inte min m2b som jag ska gnälla på utan mig själv. Idag är inte bara exakt fyra år sedan vi träffades men också exakt tre år sedan vi förlovade oss. Sedan dess har jag missa datumet varje år.
    Här sitter jag okammad, snuvig och ser helt bedrövlig ut medan han kommer hem med världens bukett. Pinsamt värre..

Nu är det ju tur att vi båda missade datumet förra året (med tre veckor) annars kunde det varit lite känsligt. ;)
    Tänk om det varit ombytta roller...då hade man gnällt på att killar inte tycker att dagen är viktig nog att minnas.

• Svar på tråden Glöm förlovningsdag
  • MrsCoverdale

Vi är också helt värdelösa på att komma ihåg, men framförallt, fira våra "dagar".
    Vi har därför kommit överens om att eftersom vi försöker mysa dagligen behöver vi inte speciella dagar då man ska göra sig till, se varandra djupt i ögonen och vara extra kära bara för att almanackan säger det! (Tänk om jag är tokless på honom just den dagen?!!!) =)
    Det är en ursäkt vi båda kunde förlika oss med..haha

• JustMeAndMyLove

Hihi, vi hade ett lite gnäll-bråk om vilket datum det faktiskt var som vi blev ihop :P

Jag som hade fel som vanligt, haha

• Mörk Ängel

Ett tips om du inte vill glömma nästa år, ställ ett larm på mobilen redan nu

• Taha

Haha, tack det var ett bra tips.

JustMeAndMyLove, vi hade också ett problem att enas om vilken dag det var. Sitter alltid och räknar baklänges. Det tog oss tre år att lära oss datumet.

• Kajsalisan

Jag är också helkass på att komma ihåg sådant.. Värsta historien var med mitt ex, vi hann bli förlovade och vi förlovade oss på årsdagen (Eftersom jag redan va kass att komma ihåg den så behövde vi inte en dag till..) på ett årsdagen av förlovningen överraskade han mig genom att ta ut mig på middag.. Å puckojag säger "åh vad mysigt att vi firade vår årsdag iår.. för förra årsdagen gjorde vi ju inget speciellt".. Nä, en förlovning är så lätt att glömma.. Suck, jag får också köra på att vara allmänt romantisk.. Speciellt nu när man har en årsdag, en förlovningsdag och en bröllopsdag.. dvs 3 DAGAR!!!

• Taha

Haha, va skön du e...tror faktiskt att jag kläckte ur mig en liknande grej.

• rannona

Kajsalisa_ HAHAHHA jobbigt läge

• Kajsalisan

Lätt hänt. SÅ om min bm glömmer sådant.. Så kommer antagligen inte jag påminna honom förän jag tittar i kalendern två veckor senare.. hihi..

Rannona, Något.. fick ju höra det sen.. hahaha, har dock varnat min bm om mitt fantastiska komihåg när det gäller årsdagar..

• Pizan

Jag och min sambo har aldrig kommit ihåg vår årsdag, trots att vi hittills borde ha kunnat fira den nio gånger. Vi brukar skämta om detta faktiskt.

Fast i år firar vi tioårsjubileum och har redan bestämt oss för att åka bort den helgen, så då blir det lite svårare att glömma.

• Burre Präst

Min fru har lovat att när vi nu är gifta så behöver jag inte komma ihåg förlovningsdagen, bara jag minns årsdagen och bröllopsdagen. Och det borde jag nog kunna...

• nennesjuttioåtta

När vi skulle gifta oss så köpte vi en bok till våra föräldrar "Hur du håller tal" eler något liknande, och skrev i pärmen att de behövde den till vårt bröllop den xx/xx. Fast jag skrev fel datum i svärföräldrarnas (ej med flit, jag lovar. ) och jag tar fortfarande fel. Vi firar 3 årsdagen i höst så jag kan ju inte skylla på att det gtt så lång tid, hahahah så jävla pinsamt...

• violla

haha.. så sköna ni är.. håller på garva ihjäl mig.

har samma problem här.. han kommer ihåg.. inte jag...

• kenttjej

Haha! Vi verkar va många tjejer som har svårt o hålla koll på våra årsdagar... Har själv svårt o komma ihåg, men brukar i alla fall bli förvarnad av fästmannen som någon vecka innan frågar vad jag tycker att vi ska hitta på på förlovningsdagen/dagen vi blev ihop/dagen vi träffades. Men nu har vi gjort som Burre Präst så vi firar bara förlovningsdagen, och det datumet står ju som tur e i ringen!!! Efter att vi gift oss nästa år kommer vi antagligen bara fira bröllopsdagen.

• JustMeAndMyLove

Men ni anar inte vad jag gjorde häromdan!
    Stryk borde ja ha :P

Klev upp tidigt, gjorde iordning fin frukost, tog fram ett armband ala fusk-silver från tradera (vi har inte så bra med pengar :P) och gick in och väkte M.
    Grattis på ett årsdagen! Söger jag - jättestolt över att jag kom ihåg och allt

Ja men, det är ju den 14e idag, säger M

Ja? Och vi blev ihop den 14e? svarar jag

Nä, dummer, det var den 16!

OTROLIGT pinsamt :P Men det blev en god frukost i alla fall, haha

Svar på tråden Glöm förlovningsdag