Komplicerat
Jag är ny här så ha lite förståelse ifall att detta inlägg hamnade fel.
I Fredags så åkte min sambo iväg utomlands i arbete. På lördagen så följde jag med en kompis och kollade på ett ställe som sålde festklänningar på rea. Eftersom att jag och min sambo har diskuterat att gifta oss snart så tänkte jag iaf att jag kunde prova men förväntade mig inte att hitta något. Men det gjorde jag så nu har jag en klänning men sambon har inte frågat än. Jag är rädd att om han får reda på detta så kommer han känna sig utanför eller skrämd (då jag tidigare legat före honom i tankarna kring giftermål, han är inte emot att gifta sig hans tankar har bara behövt "mogna").
Nåväl detta var mitt största problem tills i måndagskväll. När jag var och handlade på coop så blev affären rånad utav en beväpnad man precis när jag höll på att packa upp varorna! Han riktade aldrig pistolen emot mig men rädd blev man iaf. När jag sen kom hem ringde jag självklart min sambo och berättade vad som hade hänt. Självklart blev han orolig och visste inte riktigt vad han skulle göra iom att han inte skulle komma hem förrän om 4 dagar.
Min sambo har för vana att bry sig extra mycket om något särskilt hänt. Exempelvis så brukar han alltid försöka ge mig något eller anstränga sig lite mer om vi bråkat/diskuterat. Nu är jag rädd att han ska fria på grund utav detta och det vill jag egentligen inte. Sen kanske han sedan tidigare planerat att fria snart men jag kanske tror att han gör det till följd utav rånet fast han inte gör det.
Varför ska saker vara så komplicerade? Jag har en klänning eftersom det råkade falla sig så fast jag inte blivit friad till. Jag längtar efter att få visa klänningen för honom men är rädd för att göra det. Jag vill att han ska fria men inte precis nu, eller jag vill det men inte utav fel anledningar. Vad komplicerat det blev... och det tog bara 3 dagar för det att bli så