• bria

Komplicerat

Jag är ny här så ha lite förståelse ifall att detta inlägg hamnade fel.

I Fredags så åkte min sambo iväg utomlands i arbete. På lördagen så följde jag med en kompis och kollade på ett ställe som sålde festklänningar på rea. Eftersom att jag och min sambo har diskuterat att gifta oss snart så tänkte jag iaf att jag kunde prova men förväntade mig inte att hitta något. Men det gjorde jag så nu har jag en klänning men sambon har inte frågat än. Jag är rädd att om han får reda på detta så kommer han känna sig utanför eller skrämd (då jag tidigare legat före honom i tankarna kring giftermål, han är inte emot att gifta sig hans tankar har bara behövt "mogna").

Nåväl detta var mitt största problem tills i måndagskväll. När jag var och handlade på coop så blev affären rånad utav en beväpnad man precis när jag höll på att packa upp varorna! Han riktade aldrig pistolen emot mig men rädd blev man iaf. När jag sen kom hem ringde jag självklart min sambo och berättade vad som hade hänt. Självklart blev han orolig och visste inte riktigt vad han skulle göra iom att han inte skulle komma hem förrän om 4 dagar.

Min sambo har för vana att bry sig extra mycket om något särskilt hänt. Exempelvis så brukar han alltid försöka ge mig något eller anstränga sig lite mer om vi bråkat/diskuterat. Nu är jag rädd att han ska fria på grund utav detta och det vill jag egentligen inte. Sen kanske han sedan tidigare planerat att fria snart men jag kanske tror att han gör det till följd utav rånet fast han inte gör det.

Varför ska saker vara så komplicerade? Jag har en klänning eftersom det råkade falla sig så fast jag inte blivit friad till. Jag längtar efter att få visa klänningen för honom men är rädd för att göra det. Jag vill att han ska fria men inte precis nu, eller jag vill det men inte utav fel anledningar. Vad komplicerat det blev... och det tog bara 3 dagar för det att bli så

• Svar på tråden Komplicerat
  • Miss Biii

Var förvarar du klänningen? Behåll den som en hemlighet, varför måste du berätta om den? Tycker jag du ska vänta med... men du behöver inte känna att du gjort fel som köpt den!!

Du som känner din M2B, tror du verkligen han skulle fria om han inte ville det? Om han friar så tycker jag inte du ska tvivla på hans känslor inför det.

Lycka till!

• Red Scarlet

Först och främst, vad hemskt för dig att vara i butiken då! Usch din stackare. :( Sedan till ämnet: Har du redan köpt en klänning betyder det väl att du ändå vill gifta dig? Och friar han gör han det för att HAN vill gifta sig. OM han nu skulle få ändan ur vagnen lite fortare pga det här rånet som hänt kanske det bara är för att han då insåg ännu mer hur förgängligt livet är och att det är dags att göra slag i saken.

Du får väl fråga honom när det väl sker om han är helt säker på att det är vad HAN vill, och fortsätta fråga honom fram till bröllopet hehe.. det har jag gjort sporadiskt med min sambo, bara för att se att vi båda vill samma sak och att den andre vågar säga OM den skulle ångrat sig eller dylikt. Men än så länge är vi stensäkra båda två ;)

• Aleta

Kan du inte ordna en myskväll och så ringer det på dörren. (Du kan be någon granne hjälpa dig.) Specialleverans! Och i ett stort paket ligger klänningen och kanske något som han kan ha på sig på bröllopet med ett par rosor och en lapp. "Jag älskar dig, vill du gifta dig med mig?"

Jag bara spånar lite, det jag försöker få fram är att du inte ska ha dåligt samvete för att du har köpt en klänning. Och att du inte ska behöva smyga med det. Ni är ju två om att gifta er och ni har redan pratat om det. Varför ska han ensam ha makten att fria?

Lycka till!

• Lajsan
    Aleta skrev 2009-03-05 11:36:57 följande:
    Kan du inte ordna en myskväll och så ringer det på dörren. (Du kan be någon granne hjälpa dig.) Specialleverans! Och i ett stort paket ligger klänningen och kanske något som han kan ha på sig på bröllopet med ett par rosor och en lapp. "Jag älskar dig, vill du gifta dig med mig?"Jag bara spånar lite, det jag försöker få fram är att du inte ska ha dåligt samvete för att du har köpt en klänning. Och att du inte ska behöva smyga med det. Ni är ju två om att gifta er och ni har redan pratat om det. Varför ska han ensam ha makten att fria?Lycka till!
    De där tyckte jag lät bra!
  • novia72

Mitt råd, förvara klänningen hos en vännina... & invänta - hans frieri om det är så du vill ha det- ....för du skulle ju också kunna fria? ;) Stressa inte fram ngt. ;)

• bria

Jag skulle kunna ta saken i egna händer men jag har lovat honom att han ska få göra det. Dessutom känner jag lite grann att jag är skyldig honom de då jag redan hunnit att tänka ut en massa detaljer kring bröllopet. Han har faktiskt sagt till mig att han känner att han inte hänger med i planeringen(stor bridezilla varning på mig alltså). Dels vill jag bli friad till och dels vill jag ge honom känslan av att han också styr lite ;)

Jag har satt klänningen i en sån där klädpåse plus att jag har hängt en klänning framför och den hänger i våran klädkammare där vi inte är och rotar så ofta.

Anledningen till att jag inte har den hos någon annan är dels för att jag vill att så få som möjligt ska veta att den redan är köpt och dels så vill man ju kunna titta och känna på den ibland ;)

Jag förvånade mig själv då jag köpte den därför jag hade inte ens tänkt i dom banorna. Jag gillade klänningen jättemycket plus att det var halva priset. Så jag har betalat 1800 för min klänning. jag tycker den är jättefin den enda oron jag egentligen känner är det att den egentligen är en vit balklänning eller vad man ska kalla det och inte en regelrätt bröllopsklänning och att andra ska anmärka på detta.

Nu vart det så mycket prat om klänningen att tråden kanske skulle ha varit i klänningstråden istället *rodna*

• Hemlig2009

Nu svarar jag bara på klänningsfunderingen.

Vit balklänning eller brudklänning spelar absolut ingen roll! Idag har man det man känner sig fin i, långt ifrån alla har långa släp tex.

Svar på tråden Komplicerat