• Tizia

"Soldusch" - hur funkar det ?

Hej, funderar på att besöka ngt ställe som sprayar hela mig med brun utan sol inför bröllopet.. Ngn som har testat ? Hur funkar det å hur blir resultatet ? Vill helst inte bli orange.. =)

• Svar på tråden "Soldusch" - hur funkar det ?
  • Luucie

Roligt bara att kunna hjälpa till

Om du är torr så smörjer du in dig som vanligt efter att du duschat och peelat. Annars riskerar du att bli flammig. Se till bara att den lotion du använder inte är för fet eller oljig utan att den är en vanlig fuktlotion som lätt går in i huden.

Sen brukar de ha typ vitt vaselin eller liknande på salongen som de vill att man smörjer på handflator, nagelband, fotsulor och tår.

Var försiktig bara när du ska ta bort det sen så det inte smetar runt på händerna . Be gärna tjejen om hjälp så att hon kan torka av det värsta.

• Sonja68

VAr inne på detta med solsprej men min kompis sa att kläderna blev förstörda även om det var ett par dagar efteråt. Och att det luktade jätteäckligt. Kanske det finns olika sorters solsprej??

• Tizia

Nu har jag testat! Visst man luktar lite ett dygn efter men annars tyckte jag d var supersuper bra ! Blev jämn å fin färg som höll i sig hyffsat länge (1 vecka drygt) =)

• Chrisse och Jonas

Va kul.. och det färgar inte av sig på kläderna? Får man fråga vad det kostade? Gjorde du duschkabin eller person? Ops, många frågor,men jag tycker detta verkar vara ett bra alternativ till solarium.

Tizia skrev 2009-03-25 10:08:04 följande:
    Nu har jag testat! Visst man luktar lite ett dygn efter men annars tyckte jag d var supersuper bra ! Blev jämn å fin färg som höll i sig hyffsat länge (1 vecka drygt) =)
  • Tizia

Det färgade inte efter ett dygn, innan dess hade jag svarta kläder på mig så då vet jag inte.. Det var i kabin och kostade 250 kr =) helt oki tycker jag !

• Sonja68

Här hos oss gör det det "manuellt"... Jag vet inte hur jag ska göra. Har varit till solariet och tänkte nästan försöka få lite färg på det sättet istället. Behöver bara få lite, lite färg så jag inte är albylvit. Tog bara 4 min första gången i ståsolariet, men jag märker ingen skillnad. Månntro om man törs ta 6 min nästa gång? Ska man inte sola varje dag, är det bättre med varannan? Jag är ljushyad och grönögd med känslig hy. Har svårt att bli brun, blir oftast röd.

• MissieA
    Tizia skrev 2009-03-25 14:46:57 följande:
    Det färgade inte efter ett dygn, innan dess hade jag svarta kläder på mig så då vet jag inte.. Det var i kabin och kostade 250 kr =) helt oki tycker jag !
    Testade du nått vitt klädesplagg? Jag ska prova på det nu i helgen och sen förhoppningsvis göra det 2 ggr innan bröllopet.
  • Luucie
    Tizia skrev 2009-03-25 10:08:04 följande:
    Vad roligt att det blev bra !
  • MissieA
    Sonja68 skrev 2009-03-25 16:26:44 följande:
    Här hos oss gör det det "manuellt"... Jag vet inte hur jag ska göra. Har varit till solariet och tänkte nästan försöka få lite färg på det sättet istället. Behöver bara få lite, lite färg så jag inte är albylvit. Tog bara 4 min första gången i ståsolariet, men jag märker ingen skillnad. Månntro om man törs ta 6 min nästa gång? Ska man inte sola varje dag, är det bättre med varannan? Jag är ljushyad och grönögd med känslig hy. Har svårt att bli brun, blir oftast röd.
    Om du har känslig hy bör du ta det väldigt lungt i början och sen först efter några gånger öka soltiden. Man ser itne så stor skillnad de första gångerna faktiskt men jag avråder dig från att sola varje dag. Om du har tid på dig är det bättre att det går några dagar mellan.
  • Red Scarlet

Jag har inte vågat pröva soldusch än men kanske ska göra det.. vill bara inte att det ska färga av sig på brudklänningen, även om det går att tvätta bort.. och när färgen börjar försvinna hur blir det då? Blir man flammig då eller bara blekare och blekare?

Sen har jag ju ingen lust att lukta gammalt solarium heller, det ska ju finnas de som sprayar en manuellt med färg med doft! Har ni testat det nån gång? Typ att det luktar vanilj och annat.. det hade varit något för mig. Men vet inte om det finns något ställe som gör sånt i Sthlm. :7

• Tizia

Jag hade vita underkläder och det funkade bra =)
    Färgen bleknade sakta som en vanlig solbränna...
    Dock blev mina händer lite för bleka eftersom jag smörjde in dom lite för mycket innan så färgen fastnade inte riktigt. Men jag tog den ljusaste färgen så det märktes inte så mycket änd¨...

Luucie: tack =) Å tack för bra råd =)

• Nezza

Ja, hur är det när färgen går bort? jag BUSade förut hemma, men när jag tränade och svettades så skavdes det bort och tillslut såg det ut som om jga hde någon hudsjukdom. Inte så kul...

• Luucie
    Nezza skrev 2009-03-30 14:17:00 följande:
    Ja, hur är det när färgen går bort? jag BUSade förut hemma, men när jag tränade och svettades så skavdes det bort och tillslut såg det ut som om jga hde någon hudsjukdom. Inte så kul...
    Jag kan bara säga att det aldrig har blivit så på mig. Det har bleknat bort gradvis. När det är nästan borta brukar jag peela mig så det försvinner helt. Inga fläckar alls.
  • Nezza

Det låter ju skönt. man kanske ska prova. Blir del dåligt så går det ju bort efter en vecka, och blir det inte dåligt så är det ju kalas!

Svar på tråden "Soldusch" - hur funkar det ?