• Tizia

"Soldusch" - hur funkar det ?

Hej, funderar på att besöka ngt ställe som sprayar hela mig med brun utan sol inför bröllopet.. Ngn som har testat ? Hur funkar det å hur blir resultatet ? Vill helst inte bli orange.. =)

• Svar på tråden "Soldusch" - hur funkar det ?
  • Luucie

Testat massor och jag älskar det!
    Bäst är att sprayas manuellt. Men duschbåsen funkar också

Gå och testa innan så att du inte blir orange. En del blir tyvärr det beroende på vilken spray som används och så.
    Och det kan dessutom vara lite olika hur länge färgen sitter på just dig.

Jag tycker oftast att det är snyggast ungefär tredje dagen efter att jag sprayat mig. Färgen har lagt sig lite, man är brun men inte bajsbrun och man ser fräsch ut helt enkelt.

Om du ska göra en prov make up innan bröllopet skulle jag föreslå att du provsprayar dig innan du ska göra den. För smink ser ju annorlunda ut när man är brun.

Glöm inte att torka ur öron och näsa efter och använd inte onödigt mycket nagelacksremover och sånt dagarna efter.

Lycka till och fråga gärna mer om det är något du undrar!

• lecaroline

Jag har hört att man ska gå och provduscha först. Vilken färg man får beror lite på vad man har för hudfärg eller nått.. Det kan mycket väl vara så att det inte blir bra, så går det inte att duscha bort sedan.
    Jag tycker att det luktar för jävla illa bara.. Så jag har bara gjort det en ggn! Ska köra brun utan sol istället.. Då luktar i alla fall inte hela jag : )

• Tizia

Tacktack, har bokat in provsprayning å ska se vad jag tycker..
    En liten fråga bara, färgar det av sig på kläder (brudklänningen!!)?

• Luucie
    Tizia skrev 2009-03-06 20:12:25 följande:
    Tacktack, har bokat in provsprayning å ska se vad jag tycker..En liten fråga bara, färgar det av sig på kläder (brudklänningen!!)?
    Nej det bör det inte göra om det inte är så att du tänkt svettas obegränsat . Men även om det skulle vara så att det blev lite "solkigt" på insidan så går det bort i tvätten.

Du bör ha mörka kläder tills du duschar första gången efter sprayningen. Och var noga med att smörja in dig med fuktighetskräm. Då brukar färgen hålla bättre.

Sen antar jag att du har fått info om att peela dig innan du går på provsprayen? Armbågar och knän speciellt

Hoppas det blir bra!
  • MammaMiaa

jag har hört att man bör inte solducha samma vecka som man gifter sig. Om man skulle ha otur att bli flammig. Då är det bättre med solrium. Jag har själv aldrig testat soldusch.

• galaxen

Jag gjorde det till ett bröllop jag var bjuden på. Blev inte alls bra första gången så jag fick gå och göra om det.Benen blev alldeles flammiga och ojämna.Jag gör inte om det nån mer gång.

• Luucie

Om man inte är ovanligt torr i huden och om man gör det mauellt så är risken att bli flammig minimal.

Och om jag inte skulle göra det samma vecka så skulle det hinna gå bort. Brukar bara hålla ca 5 dgr.

Tror inte du behöver oro dig om du följer instruktioner och råd. Och gör din provsprayning såklart

• Tizia

Luucie: Tack för alla pbra tips =) Ska jag smörja in mig innan jag går dit eller ska man ha duschat och inte smörjt in sig alls (då e man ju jättetorr)..?

Svar på tråden "Soldusch" - hur funkar det ?