Inlägg från: Dream Messiah |Visa alla inlägg
  • Dream Messiah

    JULI - 2010

    Hej allihopa!

    En till som ska gifta sig i juli 2010. (Låter ännu mera verkligt när man ser det skrivet :) ). Datumet vi satsar på är 3:e juli.

    Jag har läst alla inlägg och känner mig nästan stressad, ni har alla kommit så långt i planeringen. Vi har bara berättat för de närmsta, pratat ut lite tekniska detaljer och kollat festlokaler på nätet. Nu har jag fått fart på min sambo igen, så nästa vecka hoppas jag några samtal blir ringda. Det här med att välja festlokal är inte så enkelt..man blir förtjust i flera när man ser dem på nätet. :/

    Jag är en kontroll- och detaljfreak, så jag kommer nog att ha massa frågor. :D

  • Dream Messiah

    Grattis, MissAlice! :)

    Hoppas verkligen att det endast förblir en dröm. :)
    Hur långt har ni kommit i planeringen då?

  • Dream Messiah

    Kollar runt på BT och började tänka på om man ska ha catering eller låta festlokalen som man hyr sköta detta (om möjligheten finns). Hur gör ni? Vad är mera prisvärt?

  • Dream Messiah
    Emmis28 skrev 2009-05-23 11:55:53 följande:
    MissAlice och Dream Messiah: Jag tror inte vi behöver vara stressade... mer än ett år kvar ju! Gäller att försöka njuta av det roliga i att planera allting i stället :)I går plockade vi 300 tusenskönor som vi ska pressa för att använda på inbjudningskort, placeringskort, program m.m. Min m2b friade nämligen i en backe full med tusenskönor i våras! Så vi tyckte det kunde vara en kul idé att ha det som återkommande tema. Blir kanske problem sen när de ska fästas på korten...men då kommer jag väl in här och frågar runt desperat efter tips :)
    Absolut, man ska försöka njuta av det hela. :) Ska försöka tänka på det, he he.

    Åååh, vad mysigt det låter! Tycker den blomman är så enkel, men så vacker och mysig. Toppen! :)
  • Dream Messiah
    MissAlice skrev 2009-05-23 12:45:56 följande:
    Dream Messiah. Igår träffade vi vår bröllopskordinator
    Apropå bröllopskoordinator...vad kostar såna? :D

    Skönt att ni hittat lokal och att allt kommer att finnas där. :)Blev det dyrt?
    Det jag inte vet är om man ska ha den lösning ni har valt eller köra med catering? Känns som att man får mycket mer frihet när man anlitar catering, men å andra sidan har jag ingen som helst erfarenhet av bröllop och planering av stora evenemang alls, så.. Det går säkert att komma överens om mat med lokalen..eller..?
  • Dream Messiah
    Emmis28 skrev 2009-05-23 13:03:33 följande:
    Vi har valt att vara på en herrgård där man betalar ett paketpris för mat och dryck och så håller de med egen personal. Vi kollade upp om det skulle bli avsevärt dyrare att hyra en hyfsat billig lokal och använda catering. Men det skiljde inte så mycket att vi tyckte det var värt det. Blir mer jobb också eftersom man ofta får fixa med dukning och sådant själva. (Tänk er vad mycket som ska fixas kvällen innan och på bröllopsdagen! stressigt!) Det som blir billigare är ju helt klart alkohol, men det blir ju också ett jobb att köpa in allt och framförallt räkna ut hur mycket som går åt!
    Låter kanon! :)
    Och det som jag ser som en stor fördel med att mat och dryck ingår är precis det du säger, man behöver inte bry sig om små detaljer.
    Får man fråga vad det gick på per person? ^^
  • Dream Messiah
    MissAlice skrev 2009-05-23 13:11:12 följande:
    Emmis & Dream Messiah..Ja ja. de går.. vad hade ni tänkt för typ utav lokal?? Och vad för mat?? Ska ni bjuda på all sprit??Vi har bokat en paket där det ingår 3 rätter, tårta, service, dukning, enklare bords blommor, 4 glas vin och avec till kaffet. De beror ju på lite vilken meny vi väljer med det kommer kosta ungefär 1000 kr per kuvert och vi tycker att de är värt de då vi gillar platsen så mycket. Sedan är vi inte heller så många så vi väljer att satsa på kvalité i stället för kvantitet =) ¨¨Hur gamla är ni ungefär? Och hur länge har ni vait tillsammans med er partner??
    Jag blir galen och vill ha ett "run-away"-bröllop. Både jag och sambo är sådana som tänker på praktiska detaljer och det blir påfrestande för vi vet inte hur vi ska lösa dem.
    Jag är från Kroatien, så några av mina kompisar och deras respektive kommer. Då ska man ta hand om dem för de vet ingenting om staden (Stockholm då) och hur de ska ta sig till de utvalda platserna. Sedan har vi bestämt att vi ska ha ceremoni - borglig vigsel med bara de närmsta + bröllopsfest sen på em med mer folk. Det underlättar inte för det är två ställen mina kroatiska kompisar ska hitta till eller ledas till. Massa praktiska frågor som vi ställer oss i alla fall och vi gillar verkligen att komplicera. :/
  • Dream Messiah

    MissAlice: eran deal låter kanon! 1000 kr är kanske mycket, men det är mycket som ingår, så det känns bra. Och att en koordinator ingår låter uuunderbart! Vad är det för ställe, om man får veta?

    Vad gäller lokal har vi tänkt oss ett värdshus eller liknande nära vatten och fin natur..absolut inte någon restaurang inne i stan. Vi tycker det vore bäst med buffé, men vi vet inte än vad för sorts buffé.

    För övrigt är jag 26 och sambon (relativt) snart 25 och har varit ihop i nästan 4 år. För några dagar sedan var det 3 år sedan vi förlovade oss. :)

    Ni då?

Svar på tråden JULI - 2010