Inlägg från: sockersmulan |Visa alla inlägg
  • sockersmulan

    JULI - 2010

    hejhej!

    vi har inte satt exakt datum för vårt bröllop än, men jag drömmer om att gifta mig i juli...så jag tänkte att jag kanske kan hoppa med här ändå? sommaren 2010 blir det iaf!

  • sockersmulan

    Fenixx: Haha, jaa juli är en alldeles ypperlig månad att gifta sig! Det lutar ganska mkt åt d nu iaf.

    Zavannah: Välkommen! Åh va kul med förlovning på fredag!
    Var ska ni gifta er?

  • sockersmulan

    Åh, spännande! Förstår att du längtar!

    Hihi, hoppas oxå vi får till ett datum i juli! Det är verkl en jättebra månad!


    Zavannah skrev 2009-03-09 12:14:12 följande:
    sockersmulan: Tack Jaaa jag längtar verkligen! Vi kommer att gifta oss i uddevallaområdet, då jag är härifrån. Min blivande bor i Blekinge.Hoppas att ni får till ett datum i juli - jag tycker verkligen att det är en bra månad hihi.
  • sockersmulan

    I måndags fick jag äntligen mitt efterlängtade frieri, så nu kommer jag och min m2b sätta igång med bröllopsplaneringen på allvar! Iiiih, känns så underbart!

    Hur går det för er? Har inte läst här på evigheter känns det som..

  • sockersmulan

    Taack! Känns såå underbart!

    Haha, va kul att du ibland är mer kär i ringen än din m2b! Då har du verkligen hittat DIN ring!

    Vi ska beställa våra ringar i min barndomsstad nästa helg. Älsklingen har bokat rum på hotell, så blir en jättemysig weekend. Längtar! Just nu har jag en ring för typ 15kr från Ur o Penn, haha. Den glittrar dock väldigt fint så jag går och tittar på den hela tiden trots att den inte är min "riktiga".


    Sundance skrev 2009-05-09 10:33:32 följande:
    Grattis till frieriet!!! Har du någon ring ännu? Jag gick och tittade på min hela tiden i början. Det gör jag ganska mycket än, förresten :) Är verkligen löjligt kär i den ringen. Stundtals, ska erkännas, är jag mer kär i ringen i min m2b. Haha!
  • sockersmulan

    Sundance: Supersmart att göra så när man blir arg ju!
    Jag vill ha bling i mina ringar! Ska lägga upp bild på min o min m2bs förlovningsringar såfort vi fått dem.

    Mrs Opp: Tack! Det ska verkligen bli jättemysigt. Längtar massor!

  • sockersmulan

    Juli 2010: Tack!

    Tokisen: Åh va kul att ni har samma datum! Vi vet inte riktigt än, men det lutar åt Hällevik i Blekinge. Min familj har sommarstuga där, det är sååå vackert!! Annars blir det nog någonstans i Lund. Var ska ni gifta er?

  • sockersmulan

    Fenixx: Haha, vi pratade just om det härhemma! Kommer att skicka ut dem i början av mars. Har inget speciellt tema, men måste ändå vara relativt tidiga iom att vi gifter oss mitt i semestertider.

  • sockersmulan

    Oh, missade visst att vi har samma datum! Då är vi tre! Jättekul ju!

    Juli 2010 skrev 2009-05-10 10:39:31 följande:


    sockersmulan - grattis till frieriet ! Såg att vi kommer gifta oss på samma datum. Kul!
  • sockersmulan

    Visstja, fotbolls-vm! Har ingen aning om vårt datum krockar med nån match. Räknar kallt med att det inte gör det. Vi har iofs inte så många fotbollsnördar i vår krets, så spelar nog ingen större roll egentligen.


    Fenixx skrev 2009-05-13 20:49:28 följande:
    ja man vill ju inte att folk ska hinna planera en massa så det krockar med ens stora dag. sen är det ju även VM i fotboll nästa sommar, men vårat datum krockade inte med brons eller finalmatchen iallafall.(har flera fotbollsnördar i kretsen) haha
  • sockersmulan

    Oh, Domkyrkan hade varit coolt! Fast Österlen är såå vackert! Härligt att gifta sig där. Bor du i Lund, förresten?


    Tokisen skrev 2009-05-14 09:07:46 följande:
    Sockersmulan:Vi ska gifta oss på österlen, men drömmen är egentligen att få gifta sig i domkyrkan i Lund, med hela kyrkan full med folk Men känner tyvärr inte så många folk och det hade nog inte varit lösligt heller för den delen.
  • sockersmulan

    Tokisen: Hihi, ok! Aha, ok. Jag kommer från Växjö men bor i Lund nu. Pluggade här och blev kvar.

    Sundance: Stens Huvud är jättefint! Då måste man iofs promenera uppåt en stund, men utsikten är sååå vacker!

  • sockersmulan

    Åh, Teleborgs slott är såå fint! Jag är uppvuxen på Teleborg så har viss förkärlek till den platsen.


    tesand skrev 2009-05-20 12:08:07 följande:
    Usch man vet inte riktigt vart man ska börja med planeringen tycker jag.. Detta har iaf hänt för oss=)*Teleborgs slott är bokad för vigsel och fest.Där ingår maten,drickat,dukning,städning,serv etter,blomsterarrangemang.*Håruppsättning och smink gör min kompis *gratis* (men ska få nått som tack för det iaf.)*Ringen är nästan klar, (Min sambo fick sin mammas ring när hon dog och den hade hon ärvt av sin farmor så min sambo vill att jag ska ha den.)*Min sambos Kusin ska göra buketterna så det är bara blommor som ska köpas annars ha ja varit runt och kollat priser men hon ville göra den så då får hon det.=)*Skor och väska är klart(ska vara tärna i år så det får blir dem sakerna på bröllopet)*tärnklänningarnr är klara.( min syster som gifter sig i år ska ha vinröda tärnklänningar och min brudklänning kommer gå i färgerna vitt och vinröd så då ska mina systrar ha dem nästa år.)*fotograf är klar.(min sambos kusin är)..Hmm tror det e detta som är klart just nu och självklart datumet.. 2010-07-17 blir det.=)
  • sockersmulan

    Välkommen hit!

    Känner igen det där om att man vill göra precis allting nu, haha Vi är oxå bara i startgroparna av planeringen. Ska gifta oss 10/7, eventuellt utomhus. Har gjort en preliminär gästlista (myyyycket längre än vi först trott, hihi) +hittat en fin lokal. Ska nog boka den idag, faktiskt, whee! Precis som ni ska vi laga maten själva. Jag funderar även på att baka cupcakes i stället för att köpa tårta. Älskar att baka!
    Vad ska ni ha för mat, förresten? Vi ska ha buffé, så samlar på bra idéer.


    Nyen80 skrev 2009-05-25 08:33:19 följande:
    Hej, får jag hoppa in här? Jag och min m2b gifter oss den 24 juli 2010. Friade den 10 maj så nu är planerna i full gång. Vi är bara i startgroparna men vi har bestämt oss för att gifta oss utomhus så till veckan ska vi åka runt lite och spana efter någon plats vi kan vara på. Det bör helst vara någonstans där man kan vara under tak i fall det skulle börja regna. Vårt bröllop är än så länge hemligt eftersom vi ska överraska alla tänkte vi. Har inte berättat för någon än vilket är lite jobbigt eftersom man vill skrika ut till hela världen!! Vi kommer att göra så mycket eget som vi bara kan, maten kommer vi att fixa själva, det blir lite plock och sen tårta och kaffe.Synd att det är ett heelt år kvar, är så lycklig och vill göra allting nu, haha!
  • sockersmulan

    Vilka bra buffé-idéer! *antecknar* Vi vill också satsa mycket på festen, ska precis som ni bjuda på alkohol också. Jag är inne på att försöka hitta en studentklänning, tycker det finns många fina till bra pris.

    Hihi, tack för att du håller tummarna för mig! Jag är lärare =är ledig hela sommaren, så jag har gott om tid att öva iaf..ska testa lite olika smaker och så tänkte jag.


    Nyen80 skrev 2009-05-25 12:56:49 följande:
    Vi tänkte också ha buffé i form av, pastasallad, grillspett, potatisgratäng, kycklingfileér, blandat kallskuret, sallad ,baugette m.m Vi tänkte också stå för alkoholen så öl och vin eller cider till maten, sen blir det likör eller wiskey till kaffet. Vi vill satsa ganska mycket på festen eftersom vi kommer att ha ett väldigt enkelt bröllop, ingen marängklänning för 10 000 kr alltså ;)Jag har varit gift en gång tidigare och var också inne på att göra cupcakes men insåg snabbt att jag inte hade tiden eller tålamodet för att få de så där fina som man vill att de ska vara. Dock var det en grej jag verkligen ville ha så jag håller tummarna för att du får till dem =)
Svar på tråden JULI - 2010