• KaaM

Ni som inte gifter er i kyrkan, vart gifter ni er?

Känns som vi inte riktigt kan bestämma oss hur vi vill göra. Det enda vi vet är att vi inte vill gifta oss i kyrkan och att vi bara ska vara med de närmaste (våra föräldrar+syskon).

Behöver lite tips på vad man kan hitta på. Har funderat på att hyra hus och gifta oss i skärgården. Men som sagt, vi kan inte bestämma oss. Hjälp!!!

• Svar på tråden Ni som inte gifter er i kyrkan, vart gifter ni er?
  • Greta 1980

Vi gifter oss i en gammal borg!

• Tx2

Samma som Sweetsun

SweetSun skrev 2009-03-03 12:48:10 följande:
    borgerligt på fästningsruin =P
  • burnisen

Vi gifter oss här hemma på våran gård, där vi har vårt smultronställe, välj nåt som ni i efterhand kommer att känna glädje av så kommer det att bli fint

• Blivande mrs walker

burnisen: Vad fint det låter. Vi funderade på att vara på min fästmans föräldrars gård, men insåg att vi nog ahde för många gäster så det blev svårt med toaletter osv
    Nu ska vi gifta oss i en källarfestlokal, bara en minivigsel innan middagen

• burnisen

Mmm ja e väldigt nöjd med valet
    Vi viger oss bara här hemma, sen kommer vi att ha själva festen på en festlokal i närheten, känner att vigselplatsen är viktigast emotionellt. Festen kommer bli lyckad var man än har den anser jag.
    Blivande mrs walker skrev 2009-03-03 13:21:02 följande:

burnisen: Vad fint det låter. Vi funderade på att vara på min fästmans föräldrars gård, men insåg att vi nog ahde för många gäster så det blev svårt med toaletter osvNu ska vi gifta oss i en källarfestlokal, bara en minivigsel innan middagen
  • KaaM

Oj vad många svar. Tack!

Känns som det inte går att bestämma sig..
    Nu funderar vi på om vi ska gifta oss själva istället. Först gifta oss vid skärgården, eller annan fin plats, ta in på hotell och sen åka iväg nånstans dagen efter.

Men ändå får jag lite dåligt samvete över att våra föräldrar inte får vara med då. Fast jag vill nog helst att vi ska vara ensamma, tycker inte om 'uppståndelsen'.

• HavsVigsel

Vi gifter oss på ett av Stena Lines Fartyg. Vi vigs av kapten, med ca 18 gäster bara.

• Originalrosen

KaaM,
    Ni kan alltid gifta er på Arlanda och sedan åka direkt på bröllopsresa! Det har blivit jättepopulärt på sistone, just för att det är precis så enkelt som många vill ha det - och sedan vips, är man iväg.

• X50S

Vi tänkte gifta oss på Destination Gotlands båt mitt ute på Östersjön, men de strular så hemskt och kan aldrig ge några besked, så vi har bestämt oss för att gifta oss på en motorbana som ligger belägen i ett gammalt kalkbrott.

Svar på tråden Ni som inte gifter er i kyrkan, vart gifter ni er?