Inlägg från: Cilla GB |Visa alla inlägg
  • Cilla GB

    15 augusti-09!!

    Ja, och nu var det ju bestämt!
    Den 15:e auguati blir det alltså av:)
    Några fler som hoppas på tåget då?

  • Svar på tråden 15 augusti-09!!
  • Cilla GB

    Låter mysigt!
    Vara här. Först hade vi bestämt Läckö slott i deras lilla kapell, men nu ska vi vara på ett litet mysigt typ bygdegårdsställe som heter Huttla kvarn. Så blir det bara fint väder kommer vi också ha vigseln utomhus där. Så allt kommer bli samlat där, både fest och vigsel. Är ca 40pers, litet o lagom:)
    Har egentligen inte kommit så mycket längre än det. Och att klänningen är beställd. Men nu känns det som om allt flyter på och det kommer gå undan för undan med allt!
    Ni då?

  • Cilla GB

    Åh, va långt alla kommit:) Skoj!
    Ja, Gotland är nog väldigt populärt kan jag tänka. Fint att ha bröllop där!

    Har inte skickat inbjudningar än, men är på gång att beställa. Klänning är beställd
    plats och präst bokad
    färgtema valt
    band är på gång
    festprogram filas det på
    bestämma fotograf (nästan klart)
    mat är bestämd i stort sett
    så det är lite kvar att göra som sagt..

    hoppas du hittar en klänning Mrs4ever:)!

  • Cilla GB

    Grattis! Skoj!
    Här väntas det fortfarande på att klänningen ska komma :) I samband med när den kommer ska jag bestämma skorna. Spännande!
    Det som ska bestämmas är maten, killens kläder, ringar, tårta.
    Åhh, va skoj allting är!
    Vad ska ni ha för färgtema? Vi kör på vitt & silver.

  • Cilla GB

    [citat]
    Cilla GB skrev 2009-03-17 22:23:37 följande:
    Väntan är lång va? Vi har lila guld och vitt som färgtema...Ooh idag på fm kommer floristen. Ska bli himla kul att bestämma buketten...
    [/citat]


    Mrs4ever skrev 2009-03-18 08:25:09 följande:
    Är det fler som ska vara ute?Vi planerar för att ha vigseln ute, men måste ha en B-planproblemet är bara att när vi klurar på detta så känns det som att det blir en Ö-plan. 'Men man måste ju ha en B-plan det är ju ändå i Sverige vi är =)
    Ja, vi ska ju vara ute. Har ju både vigsel och festlokal på samma plats. Men skulle det vara så, går det bra att vara inne i lokalen om det skulle regna..men klurar även på att ha ett partytält elle nåt. Haha, ja man måste ju som sagt ha en b-plan..eller ö-plan ;)
    Tänkte också att man kanske måste ha nån matta eller nåt i gräset när man väl står där framme, med tanke på höga klackar, lätt man sjunker ner skulle jag tro.
    Vad ska ni ha för musik? Nån som spelar?
    Har ni kommit nånstans med festprogrammen? Har massa tankar och saker i huvudet om hur det ska vara men inte kommit längre än så. Gäller bara att pyssla ihop det bra också. Ska ha lite middag imorgon med våra toastmasters så ska bli skoj!
  • Cilla GB

    Vi har iaf fått inbjudningskorten beställda nu, väntar med spänning! Så snart skickas de ut!
    Bandet är bokat, börjat kolla på låtar.
    Håller på med tårtan och ska prata mer med konditorn. Vi vill ha en klassisk vit tårta, och då blir det vanligtvis en prinsess tårta. Jag är då inte så förtjust i sådana så jag vill ha med ckokladfyllning istället. Ska prata vidare med konditorn om detta men ska nog inte vara några problem.
    Filar lite på festgrogrammet, men våra toastmadames vill hålla i detta men har själv lite tankar o önskemål.
    Haft lite planeringsmöte med killens familj och det är så skoj alla vill hjälpa till och ställa upp! Så allt flyter på..:)
    Men har inte riktigt hittat ringen ännu...har ni hittat Den?

  • Cilla GB

    Vi har skickat ut våra inbjuningar nu!! Så de flesta har nog fått dem nu i dagarna! :)

Svar på tråden 15 augusti-09!!