Inlägg från: ElinPierre |Visa alla inlägg
  • ElinPierre

9 maj 2009 - brudar! del 2

Pierre ringde prästen idag eftersom han fortfarande inte hört av sig, så nu har vi äntligen fått veta vem som är kantor.
    Och de bokade in en tid då vi skulle träffas och gå i genom allt.. Vet ni när? Den 6:e.. klockan 18... Det är ju bara två dagar innan vigsel Då kommer vi inte kunna fixa med vigselprogrammet innan dess ju.. USCH! Ville ju slippa stressen.

Till saken hör att blir jag stressad så får jag munsår, så jag försöker hela tiden lugna ner mig och andas för att slippa det, men det är ju inte lätt..

Elsi: Du är inte ensam! Jag känner heller inte speciellt mycket. JAg tror att hela planeringen och all tankeverksamhet tar så på kroppen att man inte hinner och orkar vara glad och lycklig samtidigt, det får liksom komma i andra hand. När vi väl står där framme, och vi börjar slappna av för att vi inser att vi inget mer kan göra- då kommer känslorna att komma... Mina kommer att komma i form av tårar, det är jag helt hundra på

• ElinPierre

Just ja.. Sola... Har bara solat 1 gång och det var för 1½ vecka sen. Har ju varit ute endel men skulle behöva få lite mera färg... Får ta tag i det ev ikväll eller så blir det onsdag/torsdag kväll...

Nu börjar sig alla små saker göra sig påminda tycker jag.. Plus att magen gör sig påmind... Aoch...

• ElinPierre

Hur stryker man egentligen klänningen? Nån som vet? Börjar bli dags för det nu, och jag har verkligen ingen aning...

Jag kommer att ha en grön bukett med långa stjälkar. 6-7 gröna chrysantemum anastasia och 3 små vita blommor i ett hörn. Minns inte vad de heter... MAX 400 skulle den kosta sa floristen!

• ElinPierre

Elsi- Hur länge har ni varit tillsammans?
    Kan du inte be din blivande om lite råd och tips och HJÄLP!?

Om du redan nu vet att tårtan inte är vad du tänkt dig- Avboka den och be din kille leta efter ett bättre alternativ!

Din klänning är ju helt fantastisk, synd att du känner att den inte är vad du tänkt...

Ang packningen.. Är det med lägenheten du tänker? Kan du inte be vänner/släkt/bekanta/arbetskamrater om lite hjälp. Be var och en komma en timme- då är det inte betungande för dom, men obetalbar hjälp för dig!!

• ElinPierre

Min ångest förresten ligger mest i att festen inte ska bli kul, och att vi ska glömma nåt viktigt... Och att klänningen blir för trång.. ;o)
    Gifta blir vi ju i vilket fall!

I går satt vi och skrev listor till de goa människor som ska hjälpa oss med olika saker- servitriserna, tärna och bestman, musikerna till vigseln osv osv.... SKÖNT!

Vi lyckades också få ihop en dag och tid när kantorn och de två tjejerna som ska sjunga kan träffas. Det var inte dåligt, eftersom ena tjejen bor i Karlstad och pluggar där!

• ElinPierre

Menar du att det funkar!? Så om jag åker till stuga och drar i gång bastun på full fräs så kommer det skrynkliga försvinna?? Låter ju alldeles för enkelt

Hur lång tid tar det att torka tror du??

Tindragull skrev 2009-04-28 15:15:18 följande:
    Ånga den! Häng den i badrummet så den hänger fritt och dra igång varmvatten så att rummet fylls med ånga. Låt den hänga en stund och sen får du hänga den på ett torrt ställe för att bli av med fukten.
  • ElinPierre

Elsi- Jag är en bridezilla inombords men jäkligt lugn och sansad utåt

Pierre har lagt ner jätte mycket tid och engagemang på bröllopet de sista dagarna, vilket känns fantastiskt! Själv känns det inte som jag gjort ett dugg, men det är som vanligt.. Man är sin egen värsta ovän när det gäller att kritisera sig själv...

Hur gamla är ni tjejer? Och hur länge har ni hållit ihop?

• ElinPierre

Men guuuud.. Nu måste det vara nog!
    Så skönt för er när detta är över..

Tindragull skrev 2009-04-28 23:19:02 följande:
    Men alltså, nu måste galenskaperna sluta!!!! Idag skulle vi lämna in våra förlovningsringar för putsning och gravering av m2b:s förlovningsring och min vigselring. Sätter min vigselring på fingret och..... DEN RAMLAR AV! Den är tokmycket för stor!!!!! Tror jag får spunk! Guldsmeden sa att han kan ta in den, men eftersom den behöver tas in 3,5 mm (!) så kommer ringen bli oval då han inte kan göra den rund utan att alla stenar ploppar av.... Så i morgon ska vi kolla med Albrekts guld om vi får byta den till en mindre storlek... Håll tummarna! Den köptes i januari, så öppet-köp-tiden är över för länge sedan, men den är ju oanvänd så vi hoppas att de är snälla därinne... Annars får jag ha en oval ring resten av livet!
  • ElinPierre

Hmm.. det var nog en vanlig bastu jag har..
    Men då får vi ta det i duschen iställer och prova... hmm..

Tindragull skrev 2009-04-28 23:22:10 följande:
    Läste att det ska funka att göra så. Har inte provat själv för min är slät nog. Den har hängt i taket i gillestugan, sen jag fick hem den. Är det en ångbastu du ska använda eller? En vanlig är nog ingen bar idé.
  • ElinPierre

Jag är 25, Pierre är 38 och vi har varit tillsammans i drygt 8 år

Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2