• elsi

9 maj 2009 - brudar! del 2

vad är det som händer?
    gjorde hårprov igår, .. det är väl fint, klänningen hängar hemma, den är väl fin, tårt prov på fred, ska kolla ringarna på helgen, musiken nästan klar fast ingen soloist än ska träffa prästen nästa vecka. sen måste göra vigsel blad..
    Jag måste packa för jag flytta till min man om 3 veckor- vi är särbo tills vi gifta oss- och måste göra deklarationen.
    ja packa för bröllopsresan fast jag vet inte vart vi ska...

Jag är helt bedövade, känna inget för någonting, är tom, inget är spännande. är inte nervös, bara irriterade, allting känns så överdrivit och jobbig, och ta för mycket tid.

någon som har haft dessa känslor?

• elsi

Tack snälla för alla fina ord... Puh, vi åkt till ica maxi i sickla och ha beställt tårta... chocklad och passion mousse, till 52 pers. ska ställas på en tripp trapp trull ställning. ingen vit lock, inga blommor.... bli det fint eller? med nåt gammalt halvt jordgubb på?

jag bara sitter här och grina, känna mig som ett litet barn som inte ha någonting som hon ville..
    gilla inte psalmarna, Den blomster tid, och Amazing grace Soloisten kan inte så vi ha ingen, organisten ha inte tid att träffa oss och giller inte "miranda wong- here comes the bride."
    packade upp min klänning igår och den är inte siden taft... den är polyester.
    min m2b ville ha sin ny ägg vit bomull designer kostym med en blommig skjorta.

håruppsättning såg ut som en fågelbur,

varför är jag så jävla ledsen?

• elsi

Bröllop p g.... det var tråkigt, riktigt tråkigt, jag förstår att du känna det sviken och att du har tårar i ögonen. tror du att de kanske lura dig?
    Om inte, Ta tag i saken själv!!, även om ni bara fika i nån hotell fojé ett par timme eller nåt, Ta en sista drink/fika med bara de tjejer du ville. Alla få betala för sig själva Visa att du ville vara bara med de en sista gång som ogift
    ... om förstås det är det du ville!?
    upp med hakan nu

• elsi

OMG 18 days..
    kvar= Blommor -nu på fredag
    mottagning - onsd kväll kolla allt med hotellt
    träffa prästen - torsdag
    middag - nästa vecka kolla menyn med hovmästern
    ringar - imorgon eller helgen
    klänning - sy upp nu på helgen OCH lämna in tyget
    för My Honeymoon outfit!/going away dress
    bolero + skor - skickad från england igår

OCH::::
    Gör deklarationen,
    lära gymnpa pass utan till till helgen.
    Rensa hemma så det finns plats för 2 tärnor mina föräldrar ..er OCH en brud! på 44kvm!!!!! ja och katten!

gör flyttanmälen, spela in en låt på CD, gör Vigsel program
    Fest musik??

oroa mig för möhippan
    Gifta mig och flytta

• elsi

underkläder oxå!! oåh jissus, jag hinner inte..
    gick o la mig runt 22.30 igår, vaknade 00.40 med berg o dahlbana i magen, och igen klockan 06.00

jag är verkligen nervös,
    en sak i tagit, en sak i tagit, en sak....

• elsi

ps ringde bagariet igår och beställde en 14 bits istället för 12 för en av tårtarna.. tur det! för min m2b bjöd någon till!!

nej allvarligt, när det gäller svärmor (Corona) som göra det tycker jag att det är lite fräkt, särskilt så tätt intill när man måste veta antal och SÄRSKILT eftersom det är inte hon som betala.

jag skulle säga till min man att reda ut det, Tillhör de HANS sida?
    Mannens mor.. mannens problem/ diskussion. Det bli ju faktiskt extra kuvert avgift för er...

• elsi

Deklarationen Klar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! den ska till Luleå av all ställen!?

Hämtade ut min Bolero och Skor från posten Skorna färgades så de matchade klänningen de är Rainbow, Patsy, och boleron är ursökt!

right.. beställa confetti.. hej så länge!

• elsi

Malmöbrud 2009 skrev 2009-04-22 15:54:25 följande:

Elsi: åhh Patsy skorna,,, de är såå fina! Synd att jag avverkat mitt sko-konto annars var de högt uppe på min vill-ha listaDin klänning är superfin, vad är det för färg? Gillar lýsterna på tyget och dekorationerna.Idag förbannar jag pollen. Hoppas hoppas att det slår ut snabbt en rejäl dusch med regn och så borta!!
    Tack så jätte mycket, jag har varit så orolig över allting.
    Klänning är LjusGuld, och är sidentaft Allting gå i ljusguld. Gillar din cake toppar! Kula att alla verkar hitta de roliga härinne!

Buffé? En stor brieost är aldrig fel! Vindruvor och päron. Små salami korvar??

Träffade prästen idag... NU känns det nära...yikes!
  • elsi

Corona... upp med haken nu, det bli bättre snart

• elsi

Min Mamma oxå.. det har visat sig att, JA.. det här med Bruden och hennes mor.. det stämma

Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2