Inlägg från: Bröllop på gång |Visa alla inlägg
  • Bröllop på gång

9 maj 2009 - brudar! del 2

Jo, när man väl började kolla runt här på BT så fanns det ju huuur mycket roliga saker som helst att ha med i festhäftet så vi kunde inte sätta stopp...
    Men det var så roligt! Blev jättefint till slut, nu återstår lite finlir o ska försöka piffa till framsidan lite oxå...

Nu över till naglar: när man gör tippar, brukar man göra på alla naglar samtidigt då, det borde väl bli snyggare?
    Har aldrig gjort det förut...
    Har nu hälten korta o hälften långa av mina naglar ungefär när jag har knäckt en efter en så jag vet inte riktigt hur jag ska göra... *suck*

Har ni bestämt klart hur ni ska duka / pynta i lokalen?
    Har skjutit upp det men nu måste jag änna ta tag i det känner jag...

Ska ni ge små presenter till era gäster, vad isåfall?
    (kommer ej ihåg om vi diskuterat detta tidigare men jag chansar... *minne guldfisk*) hihi

• Bröllop på gång

Då kör jag tippar på alla naglar, blir nog bäst!

ElinPierre skrev 2009-04-13 21:01:5 följande:
    Lokalpiffningen är väl istort sett planerad, men jag har en ide om att sätta en jättefin fototapet (skogs motiv från rusta) med lite mellanrum mellan våderna. Men där är vi inte riktigt överrens, P tycker att det blir för krångligt, för mycket jobb och risk att det inte blir bra... Men jag ska nog kanske köra på det ändå, för jag är ÖVERTYGAD om att det blir hur bra som helst!!Vill inte ens tänka på häftet.. Håller för ögonen när jag ser att ni skriver om era och att ni är så duktiga... Känner mig inte jätte pepp på att ens göra något.. Bröllop på gång skrev 2009-04-13 20:46:03 följande:
    Kör på tapeten tycker jag, det blir säkert supersnyggt!
    Din m2b kommer tacka dig sen!
    En liten tröst kan vara att jag har gått runt som du i veckor o inte velat ta tag i något mer (bla festhäfte) för det har varit sååå mycket...
    Men bestämde mig innan påsk att jag skulle sätta mig o nu några dagar senare så är festhäftet nästan klart!
    O då har jag ändå mest suttit på kvällarna o idag blev det lite mer...
    Så det går att fixa snabbt o smidigt och det är skojigt, bara man kommer igång!
  • Bröllop på gång

anja1661 skrev 2009-04-13 21:03:13 följande:

jag e klar med dukningen: vit linneduk med vinröd löpare utav en tapet. vinröda servetter med guldtryck på och vita linneservetter, ljuskoppar med tre (om det får plats) stora vinröda rosor och gröna blad i med vinrött "trassel" runtom. ljuskoppar med värmeljus i, ev murgröna och guld hjärtan (paljetter), vinröda festhäften, vitt placeringskort som kommer "stå i" en kinesisk lyckokaka.det tror jag blir bra!! vad tror ni? har ej provdukat och kommer inte heller göra det...gör ni det?
    Det låter som det blir jättefint!
    Önskar jag hade några bra idéer med egna dukningen, läser här på bt om alla andra som har supergenomtänkta o tjusiga dukningar men jag känner bara att jag inte har några som helst idéer på det, men de kommer väl hoppas jag... hihi
    Imorgon ska vi till restaurangen där vi ska ha middagen o de ska visa en provdukning (de står för basgrejerna, såsom porslin, glas o bordsduk så får vi fixa finliret / pyntet) o hoppas jag får inspiration då...
    Placeringskorten vet jag inte heller hur vi ska lösa...
  • Bröllop på gång

Halloj tjejer!
    Ja, de börjar ju dra ihop sig...
    Fast de va ju fyra veckor i helgen så de e ändå en del tid kvar, så vi får försöka o inte stressa upp oss... *ler*

Corona: välkommen tillbaka
    O vill du gnälla så finns vi här (de gör vi nog alla ibland... Kan va skönt o gnälla av sig ibland! *ler*)

Malmöbrud 2009: din dukning låter jättefin!
    Önskar jag kunde komma på hur jag ska ha det...
    En skön sak är dock att idag anmälde sig en kompis o hjälpa till med pynt, bordsplacering mm i lokalen på bröllopsdagen vilket är superskönt att jag inte behöver tänka på det, hon är väldigt pysslig av sig o de kommer bli jättebra!

Lägg gärna ut bilder på smink o frisyr! *nyfiken*

Jag va o tränade idag o när jag kände mig seg så tänkte jag som ett mantra i huvudet: *snygg o smal på bröllopet, klänningen sitter jättefint...snygg o smal på... osv*
    Det hjälpte faktiskt så att jag tog i lite hårdare! *hihi*
    O efteråt solade jag så man får lite färg, kommer visa ganska mycket av ryggen i klänningen så då kan de va fint o ha lite färg.... OM de nu blir fint väder villsäga så man inte måste ha något över klänningen, men vi har väl beställt sol o minst femton grader eller hur!?!

• Bröllop på gång

Elsi: trist att du är nere... Men, även om det kanske inte känns så nu, så kommer det bli bättre!
    Jag tittade in i ditt galleri, vilken häftig caketopper! O jag tycker din frisyr är fin, håret var så glansigt o vackert!

Vi ska ha varsin vigselring jag o min m2b, men tyvärr valde vi att skriva 21/7 2006 i förlringarna, så vi får skriva 9/5 2009 i vigselringarna...
    Men vi skriver 090509 på festhäftena, blev riktigt snyggt!
    Bry er inte om de som tror sig veta bäst (i det här fallet juveleraren), det är ju VI som ska gifta oss o inga andra "vett & etikett"-nördar!
    Blir så less ibland på att andra ska säga vad som är bäst för en själv... *suck*

Men på tal om ringar, vi va o lämnade in våra förlovningsringar för putsning (o jag ska ta ut min en halv storlek så de blir samma som v-ringen) o då säger hon i kassan; de är klara den 9e maj!?! Jag bara frös till...
    De hade sagt ca två veckor tidigare så vi väntade lite så att det skulle bli närmare bröllopet men de ångrar man ju nu!
    Efter mycket fjäskande så skulle de lösa det tidigare, *peppar peppar ta i trä* så vi håller tummarna...!!
    O va tomt det känns på fingret, har bara ett vitt streck där ringen har suttit...
    Men de tyder ju på att man fått lite färg ijallefall!
    Jag har solat ca en gång i veckan i två månader nu så man har fått lite färg, nu måste jag få iväg mannen oxå så att vi inte blir pepparkaka/albino på bröllopet! *skrattar*

• Bröllop på gång

Nu e jag deppig!!!
    Måste skriva av mig...
    Pratade med min bästa vän och bröllopsvärdinna precis i ett annat ärende när hon passar på att berätta att det inte blir någon möhippa...!!
    För ingen av mina vänner har tid!
    Inte världens hemskaste sak kanske man kan tycka men jag såg verkligen fram mot detta!
    Jag ordnar alltid med fester o happenings o överraskningar för alla mina vänner o jag var ju dum nog o tro att de skulle kunna ordna en enda kväll för min skull...
    Hade fått lite hintar från pojkvännen om ett visst datum o tolkade in att det var dags då så jag har ju trott att det verkligen skulle bli av, men det sket sig uppenbarligen...

Sitter här som ett frågetecken med tårar i ögonen...
    Jag förstår att folk har fullt upp men har man inte tid med sin väns möhippa? En enda kväll?
    Kunde ju likaväl bara varit något litet i några timmar, bara själva grejen att de ordnar något bara för mig, vad det än är, jag hade blivit lika glad för det!

De har ju ändå känt till bröllopet i tre månader, måste väl gått o ordnat en enda dag under den tiden känner jag?
    Känner mig sviken, så mycket som vi lägger ner i tid o pengar på bröllopet o fixar för våra gäster, så kan de inte ens offra en kväll för mig?

Nu får jag väl sluta gnälla men jag behövde bara få ur mig det, kan ju inte beklaga mig för mina "vänner" för det är ju de som har svikit mig...

• Bröllop på gång

Ja, de e riktigt surt...
    Visst kan man väl ordna något efter men det blir lixom inte samma sak... :-/
    Men men...

Jag solar en gång i veckan, men har ju hållt på i några månader så totalt kanske jag solat 10 gånger, o de som jag träffar har ibland påpekat att jag fått färg så de verkar ge resultat!
    Har solning i mitt träningskort o de som ingår är 20 min solning, så det är inte de här nya supereffektiva där man bara solar några minuter...
    Ibland tar jag ansiktsförstärkning oxå så man får lite mer färg i ansikte o dekolletage... *hihi*

Men om du har bra pigment så kan du säkert sola 2-3 gånger i veckan, hur lång soltid finns där du tänkt sola?
    Du kan ju börja lite lugnt för säkerhets skull, så du inte bränner dig, för de har jag gjort några gånger trots att jag har bra pigment jag oxå, det blir liksom så koncentrerat i solarie så de kan bli för mycket i början...

• Bröllop på gång

Ok, de låter ju bra!
    Yes, sola o känn efter, det känner du ju samma kväll om du bränt dig eller inte... Good luck

• Bröllop på gång

Tack för era uppmuntrande ord!
    Tror inte de är ute efter att lura mig för jag hörde på min kompis hur ledsen hon var för min skull så det är tyvärr på riktigt...

Jag känner att jag orkar inte dra ihop något nu innan bröllopet, även fast det säkert vore roligt...
    Känns inte så kul att ringa runt o "tjata" ihop något...

Men det finns väl något som kallas "svinhippa", dvs en möhippa som är efter bröllopet?
    Får väl hoppas det blir något sådant istället...

• Bröllop på gång

Halloj!

Har haft så fullt upp senaste tiden att jag ens inte hunnit gå in här på BT, dålig stil, eller hur!?!

Känns just nu som att tiden bara springer ifrån en... *suck* Va inte länge sen känns det som, då det va 8 veckor kvar o snart e de bara två... Puh! Andas lugnt...

Va sotis jag blir på er som blivit hippade
    Jag går här o hoppas att de lurat mig men tror nog det är kört, tyvärr!
    Hade nästan kommit tillfreds med tanken, jag är ju alltid själv väldigt upptagen med ditt o datt o tänkte att "de är ju inte mina vänner för intet" då de är samma skrot o korn som jag = alltid busy!
    Men nu när jag läste om era påhittiga o mysiga hippor så blev jag änna nere igen... *suck*
    Men jag har inte tid o sitta här o va depp!

Har ju supermycket kvar o fixa!
    Festhäfte, bordsplacering, placeringskort, behöver sy ihop hela arrangemanget med präst, vigselmusik, restaurang mm mm...

Imorn ska jag på slutprovning av klänningen! *håller tummarna* för att det går bra!
    De har fått sytt om den lite för mina tuttar fick inte plats! *tihi* Men nu ska det förhoppningsvis va fixat o jag hoppas den sitter som en smäck så att jag kan bocka av det på listan!

O varenda ledig stund sticker jag o tränar o solar för o bli någorlunda trimmad o brun t bröllopet, har lyckats gå ner 8 kilo sen i februari! Men ett par till kanske man kan klämma?
    Har korsettsnöring på klänningen o de känns jättebra så att inte den måste sitta perfekt, storleksmässigt...

Har tagit ledigt imorn o jag hoppas verkligen jag lyckas få mycket gjort!!!

Kommer ni ha ris på bröllopet som gästerna kan kasta? Fixar ni det elr gör gästerna?
    Vi funderar lite på bröllopsbubblor, känner ni till någon som haft det o vilken sort har varit bra?
    Vi ska ju gifta oss utomhus så det blir inte den traditionella "gå ut på kyrktrappan o få ris i håret" så därför kände vi kanske bubblor passar bättre?

Ha det gott!

• Bröllop på gång

Hello!

Jag hade slutprovning på klänningen idag o den är jättefin!!! En liiiten ändring bara sen e den kirrad!
    Är så skönt att bocka av den på listan!

Känner mig riktigt glad idag, hoppas det håller i sig!

På vägen hem gick jag en runda på stan, Göteborg är som allra finast så här på vårkanten o alla passar på att sitta ute o solar o äter glass o måsarna skränar så där "somrigt" hihi...

Passade på att kolla lite i pysselaffärer och hittade, äntligen!!!, placeringskort som jag tror blir riktigt bra.
    De kostade bara 9 kr för 10 st, så det kommer bara gå på ca en hundring, yippie!
    O det fanns blåa som är temat på bröllopet!!!

Vi hade tänkt ta avec till kaffet men det skulle kosta 74 pix per person, så vi la ner det ganska fort... Tror inte så många vill ha det heller för den delen...
    Inte när man kan äta tårta istället!!! *hihi*
    På tal om tårtan, där är jag oxå riktigt nöjd, än så länge...
    Har nämligen bett svärmor (puh!) om hjälp, hon har gjort bröllopstårtor tidigare, om än lite enklare stuk än vi tänkt... Men vi har kontakt nån dag i veckan o hon är helt på vår linje, va orolig innan att hon skulle frifräsa o komma med egna tankar o "förslag" som hon sen genomför, men det verkar faktiskt som hon lyssnar på oss!
    O de idéer hon lagt fram har varit riktigt bra!

Hur gör ni med tårtan?
    Köper ni färdig elr hemmagjord?
    Vad ska ni ha för smaker?
    Har ni tips på någon god mousse som tårtfyllning?

Men nu får jag allt sätta mig o pyssla lite medans jag har energi...

Ha det bra i solen!

• Bröllop på gång

Halloj!!!

Guess what!?!

Igår blev jag hippad!
    Det kom som en total överraskning och jag trodde verkligen inte att det skull hända...
    Men det är så roligt! *ler*

Jag har ju gnällt här på bt tidigare att det inte skulle bli någon hippa, men gissa om jag hade fel! *hihi*
    Nu var det iofs inte mina vänner utan mina arbetskamrater som hade fixat det, men flera av dem är också mina vänner så det var verkligen superskoj!
    O mina övriga vänner kanske fixar nåt efter bröllopet (man vet ju aldrig...) o då får man ju ha skoj två gånger!

Men nu över till själva hippan:
    Min chef hade lurat i mig att vi skulle ha ett test på telefonen, så jag var tvungen att vara inloggad mellan 13-16 och ta ev samtal (nu så här i efterhand låter det ju sjukt, hur många ringer en fredag eftermiddag?) så de visste ju att jag var kvar till 16...
    Strax efter fyra så rusar en manlig arbetskamrat in och "låtsasfriar", han hade köpt en hemsk stor leksaksring och sa att jag skulle dumpa min m2b för hans skull...
    Han är väldigt teatralisk och spelade över så det förslår o de va hur kul som helst!!!
    De övriga (tjejerna) hade med sig ballonger o stod o skrattade medans jag satt där chockad...
    Sen drar en fram en hemsk klänning o en tiara med slöja på o börjar sminka mig, jag fick bara sitta där snällt...
    Sen började jag ju opponera mig att jag skulle ju göra det o det o de va en jobbgrej ja va tvungen o fixa men nej nej jag fick bara stänga ner datorn o hänga med!
    Vi satte oss i bilen o åkte till en annan arbkamrat (som hade varit tvungen o gå tidigare, jag fattade ingenting som sagt! lättlurad...) som hade fixat middag o gott vin o grejer... Sen blev det en supertrevlig kväll med frågesport o singstar (min favorit!!! hihi) o det var jätteskoj!
    Någon gång under kvällen fick jag dessutom för mig o bälja i mig gingrogg ur en karaff med sugrör, o de känns idag kan jag säga... Är liiite bakis...
    O min m2b (som förövrigt visste om att jag skulle bli hippad o har hållt de hemligt...) e o jobbar så jag sitter här o tycker synd om mig själv...

Måste samla ork o åka till stan o hämta ut ringarna som jag skulle gjort igår, men de blev ju inte av...
    Jag hintade förresten för min m2b (på fyllan) i natt när jag kom hem att jag minsann blev friad till (på skoj) o att jag gärna hade velat uppleva det på riktigt...
    Får väl se om han hittar på något idag kanske... Han vet ju om att jag ska hämta ringarna...

Men nu över t nåt annat:
    Vilka sanslöst goa tårtor ni ska ha, muuums!!!
    Jag ska nog tipsa svärmor om en del av era tårtor för det lät yummie!

Nu får jag få i mig lite energi o sen ut på stan, ha det bra hälsar en som är sååå glad!!!
    Tänk att de har fixat allt det här o planerat i månader bara för lilla mig...

• Bröllop på gång

Tack för alla gulliga ord, ja det var verkligen roligt att bli hippad!!! Men jag är ju ett litet kontrollfreak så det kändes på samma gång skönt o på samma gång oroligt då man inte hade en susning vad som skulle hända...
    Men de va snälla mot mig så det var bara skoj!
    Jag blev typ mänska framåt två när jag tvingade mig in i duschen o sen in till stan för o hämta ringarna, de va så fina!!! Man ska väl inte egentligen... men jag va tvungen o prova den! Ville ju se om den satt ok... *hihi*
    Nu hoppas jag bara min m2b inser att jag vill ha ett riktigt frieri, försöker ju hålla på några traditioner iaf...

Han ska få svensexa på valborg, hoppas jag inte försäger mig...
    Han tror nog att han ska "slippa" men icke sa nicke!
    Elin: känner som du, hade sååå gärna varit en fluga på väggen!

MissieA: va trist!
    Men kan hon kanske komma ner nån gång efter bröllopet, så kan du framkalla / samla ihop fotona så kan ni titta på dem över ett glas vin elr så?
    Så får ni ju njuta av bröllopet ännu en gång!?!

Jag o m2b har också bråkat en del inför bröllopet, jag tycker att han är för oengagerad o lixom bara flyter med...
    Medans han tycker att allt jobb jag lägger på pynt, placeringskort, festprogram mm mm likaväl kunde kvitta då han tycker det hade funkat ändå, han är nöjd med små medel medans jag vill att det ska vara lite extra (eller mycket extra snarare...) så att det känns att det är just vårt bröllop!
    Så där förstår vi inte varann o jag blir så stressad när jag får göra allt o han sitter brevid o tittar på!
    Har satt han i jobb några gånger men det är inte alltid det går, om man tex ska fixa nåt på datorn... *suck*
    Ja, ja men motsatser dras ju till varandra elr va e de man säger?

Nu e de pysseltajm!
    Måste ta igen både fredag o lördag!!! *hihi*

• Bröllop på gång

Corona: GRATTIS!!!
    Va roligt för dig, verkligen jätteskoj!
    O vilka kul grejer de hittat på, förstår att du är lycklig!
    Det är ju det här som är så skoj, när man minst anar det så händer det, lovely! ;-D

• Bröllop på gång

Hejsan!

Har haft så mycket så jag har inte haft ro att sätta mig vid datorn, men när jag går in här o läser alla era inlägg så inser jag att jag saknat er o det är så skönt att läsa om andra som är i samma stress/bridezilla-träsk som jag...

Känner att tiden rinner ifrån mig...
    Förra helgen blev jag hippad av kollegorna på fredan o lördan va jag helt väck... Tvingade mig till slut in på stan o hämtade vigselringarna, superfina!
    På söndan va jag o tränade o sen va jag o min m2b på stan o käkade middag o han passade på att gå ner på knä o fria!
    Är jätteglad att jag fick ett "riktigt" frieri, o jag svarade givetvis JA!!!

På måndan fick jag hippa nr 2, de va vännerna som överraskade o drog med mig, iförd ögonbindel, på hinderbana av skumt slag (?) o sen picnic o sen ansiktsbehandling/massage...
    De hade ju haft svårt o få ihop nån tid då de flesta kan vara med o jag trodde inte det skulle bli något, så jag blev glad (även om det var en måndag)
    Sen va jag på fotbollsmatch tisdag o onsdag jobba jag över så jag kunde vara ledig idag...
    Dagen har ju sprungit iväg men jag har ju fått en del gjort iaf... Har hämtat förlringarna som vi lämnat för putsning plus min en halv storlek större så de blir samma som vigselringen. Sen hämtade jag vigselprogram o omslaget till festprogrammet på tryckeriet, o sen hämtade jag lite attiraljer o handlade på systemet inför min m2bs svensexa som är ikväll!
    Så jag sitter allena på valborg o surfar, hur deppigt är inte det? hihi...
    Men jag hade kunnat hittat på något men kände att jag behöver va hemma o ta igen tiden jag förlorat...
    Ska sätta igång med inlagan till festprogrammet o sen pyssla lite med bordsplaceringen kanske...
    Hoppas ni har en bra valborg!

• Bröllop på gång

Glömde skriva att jag är 31 o min m2b är 33 år...

Har solat en hel del innan, ca 1-2 ggr i veckan o fått fin färg men den senaste 1-2 veckorna har jag tyvärr fått skära ner på både träning o sol till förmån för olika möten me präst/musik mm o allsköns planering så nu börjar jag både tappa färg o form känns det som...
    O jag som varit så nöjd med att gått ner 8 kg sen i februari, ska jag nu gå upp ett par kg innan bröllopet!?! Usch nej!!

Någon som kan fixa så att dygnet får fler timmar!!!???!!!
    Hinner inte med o både jobba, träna, käka, planera o sen sova, något måste bort o då har det blivit träningen...
    Plus att vi köpt färdigmat en del för att vi ej orkat laga middag... suck!
    Måste komma iväg några gånger till innan bröllopet iaf så man inte kommer dit som en halvblek tjockis... (inget fel med att ha former o så o vill inte tala illa om överviktiga, men utgår från vad som inte känns bra för mig...)

Men jag är ju supernöjd att jag har korsettliv på klänningen så jag får ju inte problemet att den sitter dåligt sen iaf...
    Pustar ut!

Nu är jag ledig fyra dagar hoppas VERKLIGEN att jag hittar motivationen o får supermycket gjort så att man kanske kan andas ut o hinna njuuuta lite också!
    Alla frågar med glimten i ögat om man börjar bli pirrig o nervös, men jag känner som vissa av er här, nästan ingenting, har inte tid att känna efter, det hoppas jag att det blir ändring på efter helgen... *håller tummarna*

• Bröllop på gång

Corona: Härlig inställning!
    Istället för att tänka "bara" så tänker du "hela" 8 dagar kvar, måste ta efter den inställningen nu när man sitter här o stressar...

Håller på o gnetar med festprogrammet, just nu e de bordsplacering o "texter om gäster" som gäller o sen ska jag väl sitta o pilla fram o tillbaka o justera sånt som egentligen kvittar... *ler*
    Men inte för länge för imorn måste vi börja printa på vår nyinköpta skrivare som jag tror är lååångsam...

Har suttit ute nån timme förut o de va sååå skönt! Försöker gottgöra för att jag inte vart på gym/solariet på länge...
    Men ihopsättning av utemöbler o en timma i solstolen borde väl gå o jämföra med ett pass på gymet o en stund i solariet, eller hur!?!

Nu får jag fixa lite till innan de e dags för grillning här i solen! Hoppas Hoppas Hoppas det här fina vädret är kvar tills nästa helg!!!

O vi måste hålla kontakten efter bröllopet!
    Vill redan nu passa på att tacka för alla trevliga "samtal" vi haft o alla råd tips o stöd vi ger varandra, det går liksom inte o dela med andra som inte är i samma sits... *stor kram*

Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2